Docent Groene Welle winnaar ontwerp parcours JA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Docent Groene Welle winnaar ontwerp parcours JA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 21:13

www.groenewelle.nl

Circa 48 ruiters in de klasse Z en Z-Z maken tijdens Jumping Amsterdam kennis met het winnende ontwerp van parcoursbouwer Frans Berings. De docent Paardenhouderij van De Groene Welle uit Zwolle heeft namelijk de ontwerpwedstrijd gewonnen, die is uitgeschreven door de Nederlandse Vereniging van Parcoursbouwers. Het ontwerp kwam op alle onderdelen het beste uit de bus, maar de doorslag was volgens juryvoorzitter en internationaal parcoursbouwer Marc Kasius toch de belijning.

‘Aan de wedstrijd is geen prijs verbonden’, vertelt Berings. ‘Wel bouw ik het winnende ontwerp zelf op tijdens Jumping Amsterdam. Een hele eer, zeker omdat ik in vroegere jaren, toen Jumping Amsterdam nog de enige wedstrijd in Nederland was, als beginnend ruiter mijn ogen uitkeek bij alle (inter)nationale ruiters.’ Berings won de wedstrijd vanwege zijn gevoel voor het parcours wat terugkomt in de belijning en zijn kennis van PPD (Professional Parcours Design). ‘Het tekenen met de computer gaat me prima af,’ aldus Berings.

De bijna 68-jarige Berings lijkt aan een tweede jeugd begonnen te zijn. Hij ontwerpt en bouwt in zijn vrije tijd parcoursen voor de KNHS-ruiters. Bovendien geeft Berings nog les aan de Zwolse Paardenhouderijopleiding. Bij De Groene Welle verzorgt Berings binnen de hippische opleidingen de praktijkvakken. Ook geeft hij studenten les in het ontwerpen en opbouwen van springparcoursen. Ook zit hij nog dagelijks zelf in het zadel en traint hij paarden, die door een leerling worden uitgebracht.