Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Afgelopen 12 december is dat gebeurd. Hij heeft dikke pech gehad en het als enige niet overleefd. Wij weten dus heel goed hoe het voor de bestuurder is, ook voor zijn kameraden die er levend of zelfs ongedeerd uit kwamen. Hun allergrootste straf (als er al schuld in het spel is), hebben ze allang gehad.Vippie schreef:Wat een lage ***straf. En dat wordt bij de uitspraak nog minder.
2 mensen bijna en een paard helemaal doodrijden is "goedkoper" dan door rood rijden zonder brokken te maken. Tis toch van de zotte hier in NL.
jury schreef:vippie, vind je opmerking ongepast.
Iedereen maakt wel eens een fout in het verkeer die dan vaak gelukkig net goed afloopt.
Deze chauffeur heeft het wellicht al moeilijk genoeg om met zijn fout te leven en jouw ongezoute veroordeling helpt daar echt niet mee.
Zou hij bewust zijn vrachtwagen tegen de op de vluchtstrook wachtende combinatie gezet hebben dan zou de rechter ook ander oordelen. En dat is nu het mooie van NL.

jury schreef:omdat je aangeeft dat die man beweerd in slaap te vallen. De suggestie wordt gewekt dat jij denkt dat dit niet het geval is.

millennium schreef:Hmmm, weet niet zo goed wat ik er op moet zeggen... Lastig allemaal!
Wat ik wel heel typisch vind is dat het echtpaar in de auto is blijven zitten... Naar mijn weten is dat het stomste wat je kan doen met pech bij de snelweg. Ik heb 2 x pech gehad met de auto/trailer combinatie, ook 2 x op een snelweg, maar ben nooit in mijn auto blijven zitten. Altijd ruim ervoor gaan staan, zo ver mogelijk van de trailer én de weg af. Mocht de combinatie wel een tik(je) mee krijgen of vol geramd worden, dan zit jij er tenminste niet in.