De brandweer heeft zondagmiddag een paard gered uit een zwembad van een villa aan de stationsweg in Barneveld. Door een niet goed afgesloten hek was het dier, samen met twee andere paarden, losgebroken uit een weiland en in de tuin achter het huis beland. Doordat het zwembad was bedekt met een laagje ijs en sneeuw is één van de dieren in het zwembad gevallen. De eigenaar heeft direct de brandweer en de dierenarts gewaarschuwd. De brandweer heeft met een dompel pomp het water zo snel mogelijk uit het zwembad gepompt waardoor het paard met dekens weer wat op temperatuur kon komen. Met behulp van stro balen werd geprobeerd een trap te maken om zo het paard uit het zwembad te krijgen. Toen dit mislukte is besloten een grote kraanwagen te laten komen die vanaf de weg het paard uit het zwembad kon takelen. Tijdens het takelen is de stationsweg aan twee kanten afgesloten geweest. Het paard is veilig op de kant gezet en is daarna naar de dierenarts vervoerd en aan een warm infuus gelegd.
sorry!! Ik was zo benieuwd naar het filmpje dat ik de tekst vergeten ben.
Sidera
Geplaatst: 17-01-10 19:53
Arm ding.. Goed werk van de brandweer
Rachelll
Geplaatst: 17-01-10 19:53
agos het dier...wat heeft ie het koud gehad! maar gelukkig is ie niet in paniek geraakt
MamboBeach
Geplaatst: 17-01-10 19:55
Goed werk geleverd die mensen!
MelanieB
Geplaatst: 17-01-10 19:56
O jemig Is hier heel vlakbij! Hopelijk komt het helemaal goed.
Lame
Geplaatst: 17-01-10 19:58
He ik weet waar dat is.. ben daar in de buurt geboren.. raar is dat dan.. Erg zielig om te zien.. zo koudddddddddd.. Gelukkig is alles goed afgelopen.. de bazin had het er ook moeilijk mee zo te zien..
Josefien
Geplaatst: 17-01-10 19:59
gelukkig is het allemaal goed gekomen, volgens mij is dit al eens eerder gebeurd, maar toen is het wel gelukt met die balen stro.. (staat me iets van bij een tijd geleden ook op Bokt!)
Debbie
Geplaatst: 17-01-10 19:59
Ah goss.. Arm beest! Vooral als je hem ziet staan trillen..
KimberleyBos
Geplaatst: 17-01-10 20:20
Wat vreselijk! ik ben daar straks nog langsgereden want mijn stalling is een weg ervoor toen zag ik de kraan staan en een aantal mensen maar dacht er verder niet zo bij na, En ik weet nu ook bij wie het is! Pff echt heel erg!
Mijn vriend is de brandweerman in het groene pakje. Wat ik van hem begrepen heb is dat het paard het goed maakt. Is nadat hij/ zij uit het zwembad is gehesen op de trailer gezet en naar de kliniek/ dierenarts gegaan.
Tammy_lover_
Geplaatst: 18-01-10 18:33
Het arme beestje heeft het wel koud gehad!!!Maar het is in elk geval goed dat het nu beter gaat met hem!!!