http://www.anp.nl / Nieuwsredactie
Dominique Greeve heeft deze middag de 'Lodewijk Assurantiën' Grote Prijs van Zwolle op haar naam gezet. De amazone uit Rucphen ging als laatste van start, maar vormde met de ruin Broere Palermo (v. Quidam de Revel) de snelste foutloze combinatie in de barrage. Ze finishte na 39,61 seconden en verdiende met haar zege 5300 euro. Dat was ruim twee tellen eerder dan de Zweed Douglas Lindelöw met Talina (v. Matterhorn). Eric van der Vleuten, die deze week besloot zijn paard Tomboy te verkopen, eindigde met VDL Groep Verdi (v. Quidam de Revel) als derde (42,01 seconden). Jochen Munsterhuis met de vosruin Munsterhuis Sportscars Peanuts (v. Quidam de Revel) werd vierde met een tijd van 42,18 seconden.
,,Het was wel spannend maar ik voelde geen extra druk", vertelt Greeve op horses.nl. ,,Ik wist welke tijd ik moest verbeteren, maar ik had Lindel niet zien rijden. Bovendien heb ik een snel paard. Ik rij dit paard nu een half jaar. Daarvoor reed mijn broer Michael ermee. Vanaf het begin klikte het super tussen mij en Palermo."
Kijk hier voor de uitslag