Anne van Vulpen wint met Watch Me Society finale GMB-competitie zesjarigen
Ukato was gisteravond op Zwolle International in de BWG Prijs de sterkste van maar liefst 78 deelnemende paarden in de Grote Prijs welke op 1.45m niveau was. Willem Greve was in een barrage van tien combinaties met de meewerkende Ukato zo rap, dat zelfs de erkende snelheidsduivel Danny Schaper met Utah (v.Guidam) een volle seconde moest inleveren. Weer bijna een seconde daarachter nestelde Wesley Heijdens zich met Pavarottie H (v.Kigali) op de derde plaats.
Ook op de vierde plaats eindigde een Nederlandse combinatie. Jochen Munsterhuis en Munsterhuis Sportscars Peanuts (v.Quidam de Revel). Pas op plaats vijf dook de eerste buitenlandse amazone op: Louise Saywell met Grosso’s Perle (v.Quattro B). Eric van der Vleuten en VDL Groep Verdi (v.Quidam de Revel) waren op de zesde plaats de langzaamste dubbel nul-combinatie.
Ex aequo eerste In de SNS Regiobank Prijs (1.40 m) deed zich vrijdagavond iets bijzonders voor. Robert Vos met Tornike en Mareille Schröder met Pino eindigden tot op de honderdste seconde gelijk en moesten de eerste prijs delen. Eric van der Vleuten kwam met VDL Groep Cannelina op de derde plaats, gevolgd door Kevin Gielen met de eerder door Jurgen Stenfert uitgebrachte BMC Julot Trefle. Gielen won in het begin van de dag al het 1.35 m om de Paardenkliniek Wapenveld Prijs met Robbedoes (v.Lancelot).
Finale GMB competitie De finale van de GMB-competitie leverde aan het begin van de vrijdagavond een spannende strijd op. Slechts zes van de 39 combinaties hadden het selectieve basisparcours foutloos afgelegd en wierpen stuk voor stuk alles in de strijd om met de prestigieuze hoofdprijs naar huis te mogen gaan. Favoriet Anne van Vulpen, één van de snelste amazones van het circuit, maakte haar faam opnieuw waar. Met Watch Me Society (v.Cantos) was de Utrechtse zestiende van een seconde sneller dan de lokale favoriet Ernst Vreeswijk met de zelfgefokte Wilkins (v.Lupicor). Diezelfde ochtend had Anne van Vulpen met dezelfde merrie overigens al de Robert Muntel Financial Consultancy Prijs voor jonge paarden gewonnen. In de GMB-finale kwam kwam Kevin Gielen, de Belgische stalruiter van Hank Melse, ruim een seconde later binnen met Wonderlijke Vrouw (v.Heartbreaker). De hengst Cantos deed goede zaken in deze GMB-finale. Behalve de winnaar leverde hij ook de nummer vier van het klassement Wachantos, gereden door Wout Vlemminx. Met een balk in de barrage kwam Manon Penthum met Hibra’s Wuidam T (v.Guidam) op de vijfde plaats, gevolgd door Wendy Veldman met Check-It (v.Gerlinus).
Ook hier gefeliciteeerd Was een onwijs leuk concours/weekend!
Lotte_Wessel
Geplaatst: 31-01-10 13:09
GO PINO (v. Heartbreaker)!!! (hij staat bij mij op stal, waar ik werk. Zo'n geweldig paard!!) Mariëlle Schröder rijdt hem niet meer... vanaf gister niet meer. Hij staat nu in Borne (daar werk ik). Hij loopt echt geweldig en is super lief!