JA: Imke Schellekens zegt "Het is dringen aan de top"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

JA: Imke Schellekens zegt "Het is dringen aan de top"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 13:40

Nieuwsredactie / http://www.anp.nl / http://www.jumpingamsterdam.nl


Afbeelding
Houdt Imke haar zegenreeks vast?
Foto: http://www.sjoert.com
Spannende strijd om wereldbekerpunten

Komend weekend vindt in Amsterdam weer het paardensportevenement Jumping Amsterdam plaats. Tijdens dit evenement wordt een wereldbekerwedstrijd georganiseerd waarbij punten te verdienen valt voor de wereldbekerfinale. Na Jumping Amsterdam staan alleen nog wereldbekerwedstrijden op het programma in Neumünster (GER) en Gothenburg (SWE) voordat bekend wordt welke combinaties strijden in de finale tijdens Indoor Brabant, van 25 tot en met 28 maart in ’s Hertogenbosch. Op dit moment gaat Adelinde Cornelissen met 41 punten aan de leiding, op de voet gevolgd door Imke Schellekens-Bartels met 40. Jeannette Haazen heeft er 39. Edward Gal heeft 35 punten verzameld en Anky van Grunsven volgt op de zevende plaats met 34 punten. Veel Nederlanders dus. Op vrijdagochtend starten alle deelnemende ruiters en amazones in Amsterdam in de Grand Prix, waarvan de beste vijftien combinaties zich plaatsen voor de FEI Wereldbekerwedstrijd kür op muziek, welke wordt gehouden op de zaterdagmiddag.

Tijjdens Jumping Amsterdam komen onder andere aan start Edward Gal, Anky van Grunsven, Imke Schellekens-Bartels, Hans Peter Minderhoud, Jeannette Haazen, Isabell Werth en Laura Bechtolsheimer. Imke Schellekens-Bartels won recentelijk in Frankfurt en Mechelen beide wereldbekerwedstrijden. Tijd voor een kort interview.

Met Hunter Douglas Sunrise lijk je nog steeds beter te worden. Is dat ook zo?
Schellekens: ,,Absoluut. Het gaat hartstikke goed. Vooral de laatste wedstrijd in Mechelen was fantastisch. Mijn paard boekt nog progressie, maar zelf ga ik ook vooruit. Dat motiveert enorm. Samen worden we steeds beter. Dat maakt het extra mooi.''

Toch twijfelde je kennelijk over deelname aan Jumping Amsterdam?
Schellekens: ,,Klopt. In Mechelen heb ik zeer sterke combinaties verslagen, maar het deelnemersveld in Amsterdam is nog beter. Toch ga ik. Ik wil de concurrentie aan met de allerbesten. Ik loop het risico dat ik dan minder punten voor de finale haal, maar dat neem ik op de koop toe.''

Bij de finale van de wereldbeker in Den Bosch mogen straks maar drie Nederlanders starten. Anky van Grunsven, Edward Gal en Adelinde Cornelissen zijn ook kandidaat. Wie valt af?
Schellekens: ,,Misschien ben ik wel de nummer vier. Toch ga ik voor die derde plek. Als ik in Amsterdam technisch net zo goed rijd als in Mechelen ben ik tevreden. Dan zie ik wel wat de rest doet. Er is veel mogelijk. Al denk ik niet dat we kunnen winnen van Edward Gal en Totilas.''

Tot nu toe wonnen de Nederlanders alle wereldbekerwedstrijden. Is dit uniek te noemen?
Schellekens: ,,Zonder enige twijfel. Laten we hopen dat we als land de komende maanden deze reeks kunnen vasthouden. Het is de beloning van vijftien jaar hard werken. Dit is ook ons niveau van het moment. Er zijn geen toevalstreffers. Met dank aan Anky en Sjef Janssen. In zekere zin zijn we allemaal leerlingen van hen.''

Met Totilas breekt Gal steeds weer het wereldrecord. Zul je hem ooit kunnen verslaan?
Schellekens: ,,Eerlijk gezegd zal ik met Sunrise dat niveau nooit halen. Dat gaan we niet meer redden. Voor de toekomst ben ik afhankelijk van het paard dat ik dan weer krijg. We zullen het zien. Jaren dacht iedereen dat er nooit iemand van Anky zou gaan winnen. Uiteindelijk is dat toch gelukt.''

Springen op Jumping Amsterdam
Het deelnemersveld van de internationale springrubrieken, CSI4* Amsterdam, bevat namen als Billy Twomey (IRL), wereldkampioen Jos Lansink (BEL), Ben Maher (GBR), Robert Whitaker (GBR), Guy Williams (GBR), Franke Sloothaak (GER), Toni Hassmann (GER), Bernardo Alves (BRA), Roger Yves Bost (FRA), Cameron Hanley (IRL), Gianni Govoni (ITA), Samantha McIntosh (NZL) en Beat Mändli (SUI). De ruiters staan allemaal in de top honderd van de wereldranglijst. Vanuit Nederland zorgen onder andere Maikel en Eric van der Vleuten, Jeroen Dubbeldam, Vincent Voorn, Leon Thijssen, Jur Vrieling, Henk van de Pol en Marc Houtzager voor geduchte tegenstand.

Voor het hele programma kijk hier.

Verdere informatie
Indeling van de tribunes
Kaartverkoop
Routebeschrijving
Overnachten
Uitslagen

Verwante onderwerpen
[VN] Win kaarten of ga met korting naar Jumping Amsterdam!
[VN] Winnaars kaarten voor Jumping Amsterdam bekend!
[VN] Gerard Joling en Edward Gal tijdelijk duo tijdens JA
[VN] Edward en Totilas ook van de partij op Jumping Amsterdam
[VN] Adelinde en Parzival niet aan start op Jumping Amsterdam
[VN] Selectie KNHS-BMC Cup voor Jumping Amsterdam bekend
[VN] Veterinary Sport Horse Congress tijdens Jumping Amsterdam
[VN] Dressuurtop weer aanwezig tijdens Jumping Amsterdam
[VN] Jumping Amsterdam: een wervelend programma
[VN] Jumping Amsterdam live te volgen via internet

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Re: JA: Imke Schellekens zegt "Het is dringen aan de top"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:51

mooi stuk, en wie weet wat we in de toekomst allemaal wel van niet verwachten.. Zal er nog een paard komen die beter is al Totilas, ik ben benieuwd.

MilleniumK

Berichten: 3026
Geregistreerd: 10-05-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:53

wat leuk zeg, heb dr zin in.
Leuk interview ook van Imke! :)

Thomas

Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-05-08

Re: JA: Imke Schellekens zegt "Het is dringen aan de top"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:07

Leuk interview!

Strategisch gezien niet slim van Jeannette om naar JA te gaan.

_Jessie

Berichten: 4806
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:14

Deze zin vind ik echt wel leuk uit het intervieuw:
"We zullen het zien. Jaren dacht iedereen dat er nooit iemand van Anky zou gaan winnen. Uiteindelijk is dat toch gelukt.''
Jaren lang werd dit inderdaad gedacht.
Zullen wel weer mooie kuren worden, ben benieuwd :D

Cyruss_

Berichten: 2111
Geregistreerd: 05-03-08
Woonplaats: Arnhem

Re: JA: Imke Schellekens zegt "Het is dringen aan de top"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:20

Leuk interview!
als ik tijd heb (grr toetsweek) ga ik van het weekend t volgen :)

drupke
Berichten: 150
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: brabant de gekste!!

Re: JA: Imke Schellekens zegt "Het is dringen aan de top"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:29

Ze vergeet even dat laura en isabell er ook nog zijn!!! maar een spannende strijd wordt het zeker

Shoran123
Berichten: 854
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:51

Pfff. dat gaat spannend worden! Ik ga het zeker kijken :)
Maar èèn ding snap ik niet, naar de finale mogen maximaal 3 deelnemers van elk land worden gestuurd.
+de winnaar van vorig jaar om zijn titel te verdedigen, dan mag NL er toch 4 sturen? Imke, Adelinde, Edward en Anky(winnaar vorig jaar)?
Of hoort die dan al bij de 3? :)

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: JA: Imke Schellekens zegt "Het is dringen aan de top"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:57

Volgens mij was Steffen Peters met Ravel de laatste winnaar?

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:36

jep....maar aangezien het in nederland wordt gehouden, hebben wij de wildcard in handen :D


ps.anky doet het slimmer..die start hier niet met salinero wat ik zo heb gelezen!die houd m lekker nog even weg van totilas...denk dat we die pas in Brabant tegenover elkaar zien staan(als het zo mag zijn)

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:43

Sympathiek stuk. :) Ik ben ervan overtuigd dat er meer erg goede paarden zijn en komen. Parzival en Totilas zijn volgens mij geen toevalstreffers. Sunrise is ook een bijzonder goed paard, maar een hengst of een ruin heeft vaak tóch net dat stukje extra en dat zie je ook in de uitslagen terug. Ik hoop dat Imke straks nog een geschikte nieuwe troef erbij krijgt naast Sunrise om mee verder te gaan.

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Re: JA: Imke Schellekens zegt "Het is dringen aan de top"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:36

Leuk stukje om te lezen :)

Kathmandu
Berichten: 1247
Geregistreerd: 13-01-05
Woonplaats: Utrecht

Re: JA: Imke Schellekens zegt "Het is dringen aan de top"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:03

Erg leuk stuk om te lezen, het leuke is om te zien hoe ze iedere keer ook weer naar zichzelf terugverwijst en laat zien dat Sunrise en zij echt als een team die wedstrijden ingaan.
Overigens vind ik de foto wat ongelukkig gekozen, het lijkt alsof Imke een enorme stoelzit heeft, terwijl ik dit niet van haar gewend ben!

Romili
Berichten: 293
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:39

Leuk stukje :P

Jammer dat ik er niet bij kan zijn ;(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110702
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:12

Jasmijn76 schreef:
ps.anky doet het slimmer..die start hier niet met salinero wat ik zo heb gelezen!die houd m lekker nog even weg van totilas...denk dat we die pas in Brabant tegenover elkaar zien staan(als het zo mag zijn)


Nope, de reden waarom ze Painted start is omdat Salinero volgende week al in Florida loopt.