Gastelnaar wil flinke maatregelen tegen manege Reigershof

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Gastelnaar wil flinke maatregelen tegen manege Reigershof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 16:59

www.bndestem.nl

Een bewoner van de Pietseweg in Oud Gastel eist dat de gemeente Halderberge maatregelen neemt tegen manege Reigershof waar de man al tien jaar overlast van zegt te hebben.

Vrijdag voerde Gastelnaar F. Linders bij de Raad van State in Den Haag een rechtszaak tegen de nieuwe milieuvergunning van Reigershof die aan het Bremsewegje zit maar een uitrit heeft aan de Pietseweg.

Deze uitrit is de omwonende al sinds 1998 een doorn in het oog. Zijn woning ligt er tegenover waardoor de man flinke lichtoverlast en geluidhinder zou ondervinden van vrachtwagens die bij Reigershof moeten zijn. Zijn woning zou ook minder waard zijn geworden. Linders die vrijdag niet in Den Haag verscheen wil dat de Raad van State de milieuvergunning van de manege aanscherpt zodat overlast zoveel mogelijk wordt beperkt.

Reigershof kreeg de nieuwe vergunning omdat het aantal paarden op het bedrijf is toegenomen. De gemeente Halderberge erkent dat de in- en uitrit aan de Pietseweg intensiever wordt gebruikt dan met Linders in het verleden bij de aanleg ervan is afgesproken. Maar dat heeft te maken met de groei van de manege, aldus de gemeente. De uitrit aan de Pietseweg is destijds aangelegd om het Bremsewegje waar Reigershof ook een uitrit heeft te ontlasten. Uitspraak van de Raad van State binnen enkele weken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:05

Ik vind het juist een hele mooie/handige uitrit.
De andere die beschreven staat, is een ongelijke uitrit en op de aangrenzende straat kunnen amper 2 auto's langs elkaar. Met een vrachtwagen is dat echt levensgevaarlijk.
Laatste tijd is er wel heel veel te doen op Reigershof, iedere avond wel cursussen/oefenspringen/wedstrijden. Maar dan nog..hij schiet er vrij weinig mee op :Z Hij komt er ook vrij laat mee, en in zn eentje komt hij sowiesie niet ver :Y)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-01-10 18:10, in het totaal 2 keer bewerkt

KiWiKo

Re: Gastelnaar wil flinke maatregelen tegen manege Reigershof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:07

zeikert............ zeker geen leven :D

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:24

Ik zal voor meneer Linders, zondag 31 januari, extra langzaam voorbij zijn huis rijden.
Want stel je voor dat mijn hengst in de trailer schrikt van het gedrag van deze meneer.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:34

Wat een aansteller zeg :P Ik kwam vroeger ook regelmatig bij Reigershof, mooie manege hoor :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:36

Alleen jammer dat er aandezelfde straat een groot bedrijf zit waar elke ochtend talloze vrachtwagens laden en lossen....

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:17

En niet te vergeten die grote bloemen vrachtwagen die vaak geparkeerd staat bij de ingang op het Bremswegje.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 08:27

KiWiKo schreef:
zeikert............ zeker geen leven :D

Ben ik niet met je eens. Als je iedere avond de lichten van een langzaamrijdende vrachtauto e.d. in je huiskamer krijgt ben je dat snel zat! Zo te horen woont hij er recht tegenover en heeft de gemeente indertijd gezegd dat er maar weinig gebruik zou worden gemaakt van de uitrit.

Nu blijkt het een welvarende en goed draaiende manege te zijn waarbij dus gewoon veel verkeer gebruikt maakt van de uitrit.... en grote kans dat de meesten ook nog hun grootlicht gebruiken op het pad.... echt dat is niet leuk als dat altijd zo je kamer in schijnt.

Wie weet kan de gemeente of de manege iets doen in de vorm van het plaatsen van Lei lindes o.i.d?( buiten de box denken)
Maar dat de familie er hinder van heeft dat geloof ik wel!

sighthound

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 09:50

Ik ken de situatie ter plekke niet,maar om iemand gelijk maar een zeikerd te noemen. Die manege is duidelijk uit zijn jasje gegroeit, hoort die nog wel in de bebouwde? kom thuis?
Bij zo'n toename van verkeer en aktiviteit - duidelijk weer een geval van een niet oplettende gemeente die vooraf zijn werk niet goed heeft gedaan bij het verstrekken van de nieuwe vergunning.

Nou ja, dan jaag je toch een ander gewoon zijn huis uit..... ;(

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:16

Bebouwde kom??? De pietseweg is een landbouwweggetje zonder verlichting waar ook nog een transport(?)bedrijf zit, nog niet zo lang geleden een varkenshouderij (wat nu is omgebouwd naar paardenhouderij).

Wat wil je gaan doen met leilindes? De uitrit aan de pietseweg is ook enkel een uitrit die gebruikt wordt met wedstrijden zover ik weet gaat de rest van het verkeer altijd via het bremswegje wat een doodlopende straat is.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:23

Ik heb er ook een poos gestaan. Hele mooie manege en zeker niet in de bebouwde kom! Het is idd wel een nauw straatje maar er wordt rustig gereden. Natuurlijk komen er veel veewagens en trailers langs maar dit gaat ook rustig. Wat ik overigens van die grote bloemen wagens niet kan zeggen! En die rijden er ook veel.
Ik geloof best dat hij er last van heeft maar de manege zit er al een tijd en ik vind het niet reeel dat hij het ze nu moeilijk gaat maken. Het is een keurige schone stal en dat zie je toch ook wel eens anders. Je zou trots moeten zijn op zo'n mooie stal in je buurt.