Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
YankeeBoy schreef:Ik snap ook niet waarom er zoveel ruiters zijn die niet even de moeite kunnen nemen om af te stappen, ff de berm in schuiven & weer verder rijden.

) Janine1990 schreef:Als je niet van je paard kan stappen om die keutel ff weg te schuiven, kan je beter niet met je paard de weg op gaan...
Passionato schreef:Dit is dus de reden waarom ik met mijn gekke kop na buiten stappen hetzelfde rondje met fiets EN mestboy nogmaals doe. Om de stront van mijn geliefde viervoeter op te ruimen.
Er zijn hier nu eenmaal vrijwel geen uitrijdmogelijkheden, en ook ik moet ook eerst door een woonwijk heen voor ik op een beetje fietspad in de polder kom. Als ben ik nog zo gek op paarden, ik zou ook geen mest voor de deur willen. Paardenmens blijft ook nog eens heel erg lang liggen...
Maar als we met elkaar een beetje netjes proberen te zijn hoeft het geen probleem te zijn toch? Ik krijg altijd superpositieve reacties van de mensen die er wonen.
(Al voel ik me altijd heel lullig op de fiets met een bakje mest)
Sansje schreef:Passionato schreef:Dit is dus de reden waarom ik met mijn gekke kop na buiten stappen hetzelfde rondje met fiets EN mestboy nogmaals doe. Om de stront van mijn geliefde viervoeter op te ruimen.
Er zijn hier nu eenmaal vrijwel geen uitrijdmogelijkheden, en ook ik moet ook eerst door een woonwijk heen voor ik op een beetje fietspad in de polder kom. Als ben ik nog zo gek op paarden, ik zou ook geen mest voor de deur willen. Paardenmens blijft ook nog eens heel erg lang liggen...
Maar als we met elkaar een beetje netjes proberen te zijn hoeft het geen probleem te zijn toch? Ik krijg altijd superpositieve reacties van de mensen die er wonen.
(Al voel ik me altijd heel lullig op de fiets met een bakje mest)
herkenbaar... ben op de dijk al meerdere malen uitgelachen met mn mestboy...
Marcella schreef:YankeeBoy schreef:Ik snap ook niet waarom er zoveel ruiters zijn die niet even de moeite kunnen nemen om af te stappen, ff de berm in schuiven & weer verder rijden.
Niet iedereeen stapt zo makkelijk op en af. Je heb mensen die een krukje of opstapje nodig hebben.![]()
Zou zeggen zorg dat de ruiters niet meer op de fiets of wandelpadden hoeven te rijden.
Hypofocus schreef:Janine1990 schreef:Als je niet van je paard kan stappen om die keutel ff weg te schuiven, kan je beter niet met je paard de weg op gaan...
Waarom niet?
Er zijn genoeg paarden die tijdens de rit super braaf zijn, en gewoon veilig zijn.
Maar die alleen een probleem hebben met opstappen.
Of ruiters die een probleem met hun lichaam hebben waardoor ze bij het opstappen een krukje nodig hebben.
Er zijn verassend veel paard/ruiter combi's die om welke reden dan ook problemen hebben met opstappen.
Dat betekend toch niet dat je dan maar gelijk niet meer naar buiten kunt?
En de drol even wegschuiven lost het probleem toch niet op. Alleen de drol weghalen lost wat op.
Dus je zal als ruiter dan gewoon even na het rijden terug moeten gaan om de drol weg te halen.
Aurora3 schreef:Nou, Janine1990 daar ben ik het niet mee eens. Natuurlijk kan het een oplossing zijn om de drollen in de sloot te schuiven. Maar midden in een woonwijk gaat dat niet altijd. Als je dan later terug komt om het op te ruimen dan moeten mensen niet zeuren vind ik. Je doet toch je best. Als die poep daar net even een uur of 2 ligt dan kan dat toch niet zo'n drama zijn.
In de polder ga ik de poep niet opruimen, daar ligt het gewoon op de weg en niet bij iemand voor de deur of op een wandelpad ofzo. Als 1 van de paarden in een woonwijk poept dan ga ik later wel terug. Ik ben nog nooit uitgescholden, maar als dat wel gebeurt zou ik het lekker laten liggen en weg gaan denk ik.
Ik zou wel af kunnen stappen onderweg, maar daar zie ik eigenlijk het nut niet zo van. Als er een berm is zorg ik wel dat ze in de berm poepen. Als er midden in een woonwijk geen berm is dan zul je later terug moeten.

Hypofocus schreef:@Janine1990:
Drollen in de sloot schuiven?
Dan heb je zeker geen idee wat mest met het milieu doet...? Vooral als je het via een sloot gemakkelijk laat opnemen in het grondwater...
Er zijn hele wetgevingen opgesteld om te zorgen dat bijv. koeienpoep NIET op het land en in slootwater terecht komt, vanwege de enorme vervuiling die je daarvan krijgt
't zakt dan namelijk ook vrolijk het grondwater in enzo.
Bovendien; al zóu het niet schadelijk zijn... dan nog. Er is lang niet overal een sloot aanwezig natuurlijk. En na een hele tijd, zal die mest ook lekker opstapelen en krijg je smerige stink-sloten.
Daarom zeg ik ook: gewoon terug gaan, en weg halen.
Niet weg "schuiven", want dat lost niets op.
Bovendien zou ik persoonlijk niet graag bij een openbare weg met sloot er langs rijden.
Ik ken de verkeerssituatie van deze gemeente niet, omdat ik zelf uit een andere regio kom.
Maar ik zou het erg gevaarlijk vinden om bij verkeer langs een sloot te rijden. Paard schrikt een keertje, en je ligt gelijk met paard en al in de sloot. Met alle gevolgen van dien (kans op botbreuken, verdrinking, etc.).
Marcella schreef:YankeeBoy schreef:Ik snap ook niet waarom er zoveel ruiters zijn die niet even de moeite kunnen nemen om af te stappen, ff de berm in schuiven & weer verder rijden.
Niet iedereeen stapt zo makkelijk op en af. Je heb mensen die een krukje of opstapje nodig hebben.![]()
Zou zeggen zorg dat de ruiters niet meer op de fiets of wandelpadden hoeven te rijden.
Hypofocus schreef:@Janine1990:
Drollen in de sloot schuiven?
Dan heb je zeker geen idee wat mest met het milieu doet...? Vooral als je het via een sloot gemakkelijk laat opnemen in het grondwater...
Er zijn hele wetgevingen opgesteld om te zorgen dat bijv. koeienpoep NIET op het land en in slootwater terecht komt, vanwege de enorme vervuiling die je daarvan krijgt
't zakt dan namelijk ook vrolijk het grondwater in enzo.
Bovendien; al zóu het niet schadelijk zijn... dan nog. Er is lang niet overal een sloot aanwezig natuurlijk. En na een hele tijd, zal die mest ook lekker opstapelen en krijg je smerige stink-sloten.
Daarom zeg ik ook: gewoon terug gaan, en weg halen.
Niet weg "schuiven", want dat lost niets op.
Bovendien zou ik persoonlijk niet graag bij een openbare weg met sloot er langs rijden.
Ik ken de verkeerssituatie van deze gemeente niet, omdat ik zelf uit een andere regio kom.
Maar ik zou het erg gevaarlijk vinden om bij verkeer langs een sloot te rijden. Paard schrikt een keertje, en je ligt gelijk met paard en al in de sloot. Met alle gevolgen van dien (kans op botbreuken, verdrinking, etc.).