Man naar gevangenis wegens doodsbedreiging naar renpaard toe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Man naar gevangenis wegens doodsbedreiging naar renpaard toe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 15:02

http://www.bet-office.com

Een 26-jarige man uit Balderstone, VK, heeft een voorwaardelijke gevangenis straf ontvangen, nadat hij gedreigd heeft om het renpaard, de tweevoudig Breeders’ Cup Turf winnaar Conduit om te brengen, tenzij hij zich terugtrok uit de race.

Andrew Rodgerson verscheen voor de Bolton Crown rechtbank, waar hij verklaarde dat hij in paniek raakte toen hij realiseerde dat winst voor Conduit 56.000 euro zou opleveren voor de gok kartel waar hij voor werkte. Als gevolg hiervan waarschuwde hij de dekhengst manager van Ballymacoll Stud’s, Peter Reynolds, om Conduit niet te laten racen in de King George VI and Queen Elizabeth Stakes paardenraces of hij zou het race paard ombrengen. De gokker moest voor de gok kartel een weddenschap plaatsen op het racepaard, maar was dit vergeten. Andrew raakte in paniek over wat het kartel met hem zou doen en besloot Reynolds te overtuigen om Conduit niet te laten racen.

Conduit

Andrew Rodgerson stuurde een reeks van sms’jes en e-mails naar Peter Reynolds waarin hij dreigde het paard wat aan te doen als hij toch zou racen. Tien dagen voor de King George paardenrace stuurde hij Reynolds een sms, hierin stond: “Beste Peter, we wilden je alleen even waarschuwen dat als je Conduit in de King George laat racen, dan zal het paard sterven.” Vijf dagen later verstuurde hij een email waarin hij zei: “Beste Peter, ik geloof niet dat je de dreiging van de dood van Conduit erg serieus neemt. We willen dat het paard uit de King George race word verwijderd dit weekend. Als je meewerkt blijft het paard leven. Er leven mensen in de buurt van Newmarket die klaar en bereid zijn. Ook zullen er mensen bij Ascot zijn op zaterdag.” Hierop werd de politie ingelicht en Andrew werd bij zijn huis gearresteerd 2 dagen voor de King George race.

Andrew gaf de bedreigingen toe en bekende schuld aan bedreiging, een eerdere aanklacht van chantage liet de rechter vallen. Andrew heeft een straf van 34 weken gevangenisstraf gekregen voor 2 jaar voorwaardelijk en 240 uur taakstraf voor zijn weddenschap praktijken. Rechter Angela Nield zei dat Andrew aan een dwaze onderneming was begonnen, ze accepteerde dat zijn acties geen echte consequenties had, omdat Conduit uiteindelijk de King George race won. Wel vond ze dat zulk gedrag afgeschrikt moet worden. “Als dit soort overtredingen niet serieus worden afgehandeld, dan zal de paardenrace industrie ondermijnt worden en diegene die in de industrie werken riskeren dat hun kostwinning word beschadigd en de manier waarop ze werken voorgoed veranderd.” Aldus Angela Nield.

Andrew vertelde de politie dat hij problemen heeft met gokken, vanaf zijn 19e heeft hij last van een gokverslaving wat sindsdien erger is geworden. Om zijn verslaving te betalen raakte hij betrokken bij het weddenschap kartel. In dit geval was Andrew te laat om zijn weddenschap op Conduit te plaatsen, omdat hij druk was met zijn gewone baan. Zijn advocaat gaf aan dat zijn cliënt als de dood was voor de gevolgen van het niet plaatsen van de weddenschap, hij besefte dat dit zijn opdrachtgevers 56.000 euro zou kosten, en werd bang dat deze mensen hem iets aan zouden doen. Door te voorkomen dat het paard zou racen, wilde hij zijn huid redden.

Janine1990

Re: Man naar gevangenis wegens doodsbedreigen naar renpaard toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:12

Nou nou nou, waar gaat het toch heen met onze wereld? :+

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:19

Ik ben stiekem wel nieuwsgierig hoe het betreffende paard het uiteindelijk gedaan heeft in de eveneens betreffende race... (er van uit gaand dat hij gewoon mee heeft gelopen). Is dat ook bekend?

Abeltje77

Re: Man naar gevangenis wegens doodsbedreiging naar renpaard toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:24

Ik geloof dat in de vierde alinea staat dat hij gewonnen heeft?

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:29

Cayenne schreef:
....... Rechter Angela Nield zei dat Andrew aan een dwaze onderneming was begonnen, ze accepteerde dat zijn acties geen echte consequenties had, omdat Conduit uiteindelijk de King George race won. ........

staat er wel in als je goed leest ;)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:29

Abeltje77 schreef:
Ik geloof dat in de vierde alinea staat dat hij gewonnen heeft?

Ik heb 2 x gelezen (selectief gelezen blijkbaar :+ ) en was beide keren duidelijk niet wakker... sorry... ik neem nog maar even een :9k denk ik...

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:30

Cayenne schreef:
omdat Conduit uiteindelijk de King George race won.

dat citeer ik uit het bovenstaande nieuwsbericht.
Mooi dat het paard won, die man mag alleen wel een hogere straf.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:31

domixXx schreef:
Cayenne schreef:
omdat Conduit uiteindelijk de King George race won.

dat citeer ik uit het bovenstaande nieuwsbericht.
Mooi dat het paard won, die man mag alleen wel een hogere straf.

Hij lijdt al jaren aan een gokverslaving, en gezien de reden... Kan ik me voorstellen dat de rechter dit heeft beslist... :j

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:32

Janine1990 schreef:
Nou nou nou, waar gaat het toch heen met onze wereld? :+

Exactly my thoughts. :Y)

ManUun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:15

jeetje wat een gekheid op deze wereld...

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:57

ManUun schreef:
jeetje wat een gekheid op deze wereld...

ja inderdaad :?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:59

Niet dat ik hem goed wil praten hoor, maar ik vind het toch wel sneu voor die man.. blijkbaar zat hij er echt diep in.
Ik vind het echter wel goed dat hij toch een straf heeft gekregen, wat hij deed kan niet door de beugel.
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 05-01-10 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:00

Pikeur schreef:
Niet dat ik hem goed wil praten hoor, maar ik vind het toch wel sneu voor die man.. blijkbaar zat hij er echt diep in

En precies daarom zal de straf niet extreem hoog zijn uitgevallen, ze hebben een stok achter de deur mocht het weer gebeuren, dus hij zal vast wel hulp zoeken nu.... :)

Het is ook erg dat je zover gaat in een verslaving!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:10

Kun je daarvoor in de gevangenis komen? Dan weet ik er nog wel eentje!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:14

In de gevangenis zit ie in ieder geval veilig. Dat gok kartel komt nog achter m aan als ie vrij is...

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:07

blij dat hij het paard niets heeft kunnen aandoen :)
wat een gek,,

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:40

ow wat een verhaal.. het lijkt me eng, conduit is een paard dat ik nogal opvolg, ik zag de ARC en Ascott
in oktober vertrek ik voor 1 jaar naar newmarket voor een opleiding, lijkt me raar als er zogezegd 'genoeg volk rondloopt die hem zou kunnen ombrengen'
wat een verhalen!

ik denk ook wel dat dit paard wel genoeg security om zich heeft dat niemand het ook zou kunnen vergiftigen of op een andere manier zou kunnen doden :p

toch raar dat hij het op conduit heeft gemunt en niet op een paard dat 'winstzeker' is, zoals Sea The Stars en Zarkava (beiden die ondertussen niet meer lopen) of Youmzain..

naja, ik ben in ieder geval blij dat Conduit niks mankeert! :D

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:22

wat een looser zeg