Geen doorgang van Friese hengstencompetitie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Geen doorgang van Friese hengstencompetitie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 18:26

http://www.parkveendam.nl

De voor woensdagavond geplande competitie van Friese dekhengsten tijdens Indoor Veendam gaat waarschijnlijk niet door. Het Koninklijk Friesch Paarden Stamboek heeft dat vandaag aan de organisatie van Indoor Veendam laten weten. Het stamboek wil de avond schrappen vanwege de slechte weersvooruitzichten. Meteorologen verwachten tot wel een halve meter sneeuw.

Het bestuur van de Stichting Ruitersport Noord-Nederland spreekt van een ongewenste situatie en zegt te hopen op begrip van het publiek. De Friese hengsten blijken steeds weer een publiekstrekker en het is daarom jammer dat het weer roet in het eten gooit. Indoor Veendam ziet geen kans om op deze korte termijn een alternatief te bedenken voor de woensdagavond, zodat het hele programma voor de avond vervalt, tenzij het stamboek nog terugkomt op het voornemen om de competitiewedstrijd af te blazen.

Op de website van het concours kunt u de laatste ontwikkelingen volgen: http://www.indoorveendam.nl
Laatst bijgewerkt door Alet74 op 30-12-09 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast: het gaat definitief niet door

FriesWytske

Re: Waarschijnlijk geen doorgang van Friese hengstencompetitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:30

De competitie is afgelast staat te lezen op de site van het stamboek.

DaanBanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:30

;( Jammer, NL ligt nogal snel op z'n kont met een beetje slecht weer..

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:33

Een halve meter ! :wow:

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:34

We lazen het net.
Erg jammer, want ze steken zoveel moeite in het concours!
De site ligt al overhoop, en het weer werkt niet mee. Erg zonde.

Desondanks gaan wij morgen wel, want ik moet bij de pony's starten.

Aan de andere kant, vroeger is het tweede parcours van de M/Z pony's wel eens afgelast omdat het avondprogramma anders te laat begon, dan hebben we daar geen last van :o

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:36

HALVE METER????
Maar wel erg sneu, was toch ook wel een beetje compensatie voor de hengstencompetitie?

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:40

Volgens mij moet dat nog wel meevallen. Het gaat idd ijzelen vanaht. Maar de buienradar geeft regen aan.. (ook op de sneeuwradar)

Maar beter het zekere voor het onzekere, er zijn al meerdere paarden verongelukt door een auto/trailer/vrachtwagenongeluk.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:01

Jammer maar wel begrijpelijk. De deelnemers komen van ver en hebben paarden mee die veel geld waard zijn en dan kun je geen risico's nemen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:08

Naja, liever dat ze geen risico's nemen, hoe zonde het ook is.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:15

Edit, het gata inderdaad over een andere keuring :) . Ook al geeft internet een rare onzekerheid.
Bij de ene site staat de datum van het evement om 6 januari, de andere keer op 30 december. Erg logisch..
Laatst bijgewerkt door x_Lys op 29-12-09 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:16

INDOOR VEENDAM!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:19

jannie86 schreef:
INDOOR VEENDAM!

Lezen is soms moeilijk Jannie. Al heb ik al wel gekscherend geroepen dat de HK dan ook peniebel zal worden als we Piet z'n voorspelling mogen geloven. Dan kunnen we met z'n allen naar de Bonkevaart ipv het Fec............

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:20

Moet ik dan altijd e plaats weten? Ik weet alleen dta het om DE friese hengstenkeuring gaat.
Agh, gelukkig dat er perfecte mense bestaan oals jullie :j

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:20

Jammer dan kan ik thuis blijen morgenavond!!
Hopelijk valt hier geen halve meter sneeuw, heb toch echt wel een genoeg gezien!! ;(

malibu4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:23

Halve meter sneeuw!? Ik zie op internet 10 tot 15 centimeter staan.... Ik vind het wel iets voorbarig om het nu al af te gelasten. Dat kan morgen ook nog wel, misschien valt het wel erg mee met het weer. Niet dat je onverantwoord de weg op moet gaan. Ik vind het jammer voor Indoor Zuidbroek, eerst hengstencompetitie KWPN kwijt, nu ook nog afzegging van de friezen.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:27

Een halve meter? Ik heb net nog het weerbericht gezien, en dat hebben ze echt niet gezegt! Ik snap heel goed dat veiligheid voor alles gaat, ben ik het helemaal mee eens, maar ik vind het ook wel een beetje voorbarig...

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:30

Cayenne schreef:
De voor woensdagavond geplande competitie van Friese dekhengsten tijdens Indoor Veendam gaat waarschijnlijk niet door. Het Koninklijk Friesch Paarden Stamboek heeft dat vandaag aan de organisatie van Indoor Veendam laten weten. Het stamboek wil de avond schrappen vanwege de slechte weersvooruitzichten. Meteorologen verwachten tot wel een halve meter sneeuw.

Het bestuur van de Stichting Ruitersport Noord-Nederland spreekt van een ongewenste situatie en zegt te hopen op begrip van het publiek. De Friese hengsten blijken steeds weer een publiekstrekker en het is daarom jammer dat het weer roet in het eten gooit. Indoor Veendam ziet geen kans om op deze korte termijn een alternatief te bedenken voor de woensdagavond, zodat het hele programma voor de avond vervalt, tenzij het stamboek nog terugkomt op het voornemen om de competitiewedstrijd af te blazen.

Op de website van het concours kunt u de laatste ontwikkelingen volgen: http://www.indoorveendam.nl

Volgens mij staat er meerdere malen dat het om de woensdagavond van indoor veendam gaat waar de friese hengstencompetitie gehouden wordt. en die is afgelast! dus niks hengstenkeuring

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:36

x_Lys schreef:
Moet ik dan altijd e plaats weten? Ik weet alleen dta het om DE friese hengstenkeuring gaat.
Agh, gelukkig dat er perfecte mense bestaan oals jullie :j

Het gaat om de Pavo Friese Hengstencompetitie die is afgelast.

De Hengstenkeuring van het KFPS (koningklijk fries paarden stamboek) wordt op 7, 8 en 9 januari gehouden.

Dus ook daarin was je mis.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:37

kijk Hilda, we vullen elkaar wel aan,
alleen nu nog een weerbericht waarin iets staat over een halve meter sneeuw, kan niks vinden...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:37

Dan moeten we maar eens handjes schudden de 9de!

Die halve meter is maximaal ofzo.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:38

Als de verwachtingen uitkomen is er een 'berg' sneeuw onderweg naar Drenthe. Volgens weervrouw Leidi van der Veen van RTV Drenthe kan er tot en met het weekeinde 40 tot 60 centimeter sneeuw vallen. De weerkaarten berekenen na het weekeinde een koudeperiode met temperaturen rond 15 graden onder nul.

Het KNMI heeft dinsdagmiddag een waarschuwing afgegeven. Noord-Nederland krijgt aan het eind van de middag te maken met winterse buien. Er kan een pak sneeuw van vijftien centimeter vallen, volgens het KNMI. Het weerinstituut geeft een 'voorwaarschuwing' voor extreem weer. Later in de avond kan het bovendien gaan ijzelen. Wegen kunnen dan verraderlijk glad worden.

onderandere rtvdrenthe.nl

Erg jammer, maar heeeeeel begrijpelijk

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:39

8 (avond) en 9 januari ben ik er zeker weten
8 januari gaat onze tuiger in de open klasse van start (andries fan sin en wille)
en de 9e ben ik toeschouwer
Lijkt me een goed moment om een meeting te doen ;)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:41

Shattered schreef:
Een halve meter ! :wow:

Nou,.. dat moet ik nog zien
En ik wil geen sneeuw meer afgelopen 2 weken al genoeg sneeuw gezien toen was er al in totaal 45 cm gevallen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:42

Jo daar zaten we nou net weer op te wachten hé! Bah.

Jannie, ik ga denk ik of de vrijdagavond of de zaterdag overdag. Hangt er even vanaf wie wanneer gaan want voor mij is het voornamelijk bijkletsen.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:43

ik hoor het vanzelf denk ik! lijkt me wel even leuk. en vrijdagavond zou nog leuker zijn, kun je de topper even aanschouwen