Acht mensen dood door bom bij paard en wagen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Acht mensen dood door bom bij paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 12:29

http://www.horsetalk.co.nz / Nieuwsredactie

In Afghanistan zijn op kerstavond acht mensen om het leven gekomen door een paard en wagen die geladen waren met explosieven. De ontploffing in Kandahar gebeurde vlakbij een gasthuis dat door immigranten en regering-officials werd gebruikt.

Vijf van de dode mensen zaten in een auto tijdens de explosie, terwijl de andere drie slachtoffers op straat liepen. Ook het paard overleefde de explosie niet.
Acht mensen raakten gewond, waarvan twee zeer ernstig.

De afgelopen maanden komen er steeds meer meldingen van dit soort acties waarbij paarden, pony's of ezels worden gebruikt. Begin deze maand werd er in een naburige provincie nog een ezel doodgeschoten omdat deze een bom op zijn rug had, waarschijnlijk geplaatst door Afghaanse soldaten.

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:30

Ja in dat soort landen worden dieren niet als dieren gezien maar als voorwerpen. Helaas..

em_papillon

Re: Acht mensen dood door bom bij paard en wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:32

aghossie..
gelukkig zijn het niet alleen de dieren maar ook de mensen zelf.. (zelfmoordterroristen) waarbij dit gebeurd.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:32

Inderdaad, voor mensen is er al geen respect laat staan voor de dieren. Arm beestje.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:33

ziek!
arm paard je zou toch denken dat ze zo'n dier daar wel voor wat beters kunnen gebruiken.

BarryFG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:36

Triest om weerloze dieren voor zulke doeleinden te gebruiken ;(

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:50

In zulke landen staat er op elke hoek van de straat zo'n weerloos beest.. Die mensen weten niet beter en zien het meer als een ding dan als iets wat leeft en gevoel heeft..

Tammy_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:39

Wat zielig voor het arme beesie |( |( |( .Tja als dier zou ik gewoon nooit in zo'n land terecht willen komen omdat ze daar gewoon niet gezien worden als een maatje voor het leven of uberhaupt iets wat gevoel heeft.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:40

Tammy_lover_ schreef:
Wat zielig voor het arme beesie |( |( |( .Tja als dier zou ik gewoon nooit in zo'n land terecht willen komen omdat ze daar gewoon niet gezien worden als een maatje voor het leven of uberhaupt iets wat gevoel heeft.

Als mens (en nog minder als vrouw) ben je volgens mij niet heel veel beter af hoor :+

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:45

Narya schreef:
Tammy_lover_ schreef:

Als mens (en nog minder als vrouw) ben je volgens mij niet heel veel beter af hoor :+

Dat was precies wat ik wou zeggen... Vind het heel erg voor die dieren, maar denk dat we meer medelijden zouden moeten hebben met de mensen die in dat land ver onder de armoede grens leven. Wanneer er minder leed bij mensen is zal er ook minder leed bij dieren zijn.

syl81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:57

ik vind het erg dat ze onschuldige dieren en onschuldigemensen hiervan de dupe worden echt een schandaal :(

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:02

hoe ziek ben je@!!!

als je zulke dingen doet!!!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 09:23

Moderatoropmerking:
Enkele reacties die kwetsend kunnen overkomen, zijn verwijderd.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 09:26

Tammy_lover_ schreef:

Er zijn daar genoeg mensen die wél goed voor hun dieren zorgen. De meeste mensen hebben alleen niet genoeg geld om zich überhaupt zorgen om hun dier te maken. Als je niet genoeg eten voor je kinderen kunt verzamelen, waarom zou je dan om je ezel geven? Vind ik ook wel terecht.

Trouwens, als dier zou ik ook niet graag in de Nederlandse bio-industrie terecht willen komen. :=

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:10

Fitch schreef:
Tammy_lover_ schreef:

Er zijn daar genoeg mensen die wél goed voor hun dieren zorgen. De meeste mensen hebben alleen niet genoeg geld om zich überhaupt zorgen om hun dier te maken. Als je niet genoeg eten voor je kinderen kunt verzamelen, waarom zou je dan om je ezel geven? Vind ik ook wel terecht.

Trouwens, als dier zou ik ook niet graag in de Nederlandse bio-industrie terecht willen komen. :=

De nederlandse bioindustrie is verschrikkelijk , maar nog een feestje vergeleken de bioindustrie in dit soort landen ,
ken jij daar mensen dan die goed zijn voor dieren , ik betwijfel het , maar goed dat zouden dan de welgestelden kunnen zijn.
Dat zijn ook de enige die dieren zouden mogen houden omdat zij ze zorg kunnen verlenen.

Als je geen geld hebt om kinderen groot te brengen moet je geen kinderen nemen ,ws was moeder arm en oma was arm enz enz zou je ook kunnen denken "Hé ik heb mijn kinderen niks te bieden , dus ik neem ze niet "[ dat heet ontwikkeling] en niet een zwik ezels zich letterlijk dood te laten werken om jou kinderen aan het eten te houden , dan ben je gewoon een in triest slecht mens , als jij het terecht vind dat je niet om een dier hoeft te geven als jezelf geen geld hebt , ben jij geen dieren waard .
Ben blij dat ik jou paard niet ben want als jij dan zonder geld komt hoeft het paardje ook geen verzorging meer , bah wat een redenatie bah bah bah

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:12

Snap echt niet dat die mensen dat kunnen doen. Doe het lekker bij jezelf in plaats van dieren, of laat die dieren erbuiten :n

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:17

sjonnie48 schreef:
De nederlandse bioindustrie is verschrikkelijk , maar nog een feestje vergeleken de bioindustrie in dit soort landen ,
ken jij daar mensen dan die goed zijn voor dieren , ik betwijfel het , maar goed dat zouden dan de welgestelden kunnen zijn.
Dat zijn ook de enige die dieren zouden mogen houden omdat zij ze zorg kunnen verlenen.

Als je geen geld hebt om kinderen groot te brengen moet je geen kinderen nemen ,ws was moeder arm en oma was arm enz enz zou je ook kunnen denken "Hé ik heb mijn kinderen niks te bieden , dus ik neem ze niet "[ dat heet ontwikkeling] en niet een zwik ezels zich letterlijk dood te laten werken om jou kinderen aan het eten te houden , dan ben je gewoon een in triest slecht mens , als jij het terecht vind dat je niet om een dier hoeft te geven als jezelf geen geld hebt , ben jij geen dieren waard .
Ben blij dat ik jou paard niet ben want als jij dan zonder geld komt hoeft het paardje ook geen verzorging meer , bah wat een redenatie bah bah bah

Welke bio-industrie hebben we het over? Dat is een puur westers fenomeen, daar hebben mensen hoogstens een paar beesten voor het levensonderhoud, zoals ze oorspronkelijk hier ook waren.

En het is nogal makkelijk om iemand van zo'n afstand een triest en slecht mens te noemen, je hebt geen idee hoe die mensen daar leven en hoeveel moeite ze moeten doen om überhaupt in leven te blijven. Je posts getuige van weinig inzicht in de situatie daar, sorry.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:45

Iedereen die erover valt dat dieren worden ingezet bij een oorlog, guerilla of niet....

Look back on our struggle for freedom, trace our present day's strength to its source...and you'll find that man's pathway to glory is strewn with the bones of the horse.

Jawel, hoor ik je zeggen, dat was ons verleden, en wij doen dat tegenwoordig anders. En dat is niet zo.

De Amerikaanse marine traint dolfijnen om met bommen op hun rug eventuele doelen onderwater aan te zwemmen. En die dolfijnen dragen die bommen in die gevallen echt niet omdat het zo schattig staat....

Dat er in de landen waar me dieren hard gewerkt wordt, en waar zowel mens als dier in erbarmelijke omstandigheden leven, dieren worden gebruikt voor aanslagen ed is niet goed te praten. Maar om het in een topic alleen over het paard te gaan hebben en de mensen te vergeten die erbij betrokken waren vind ik nu echt buiten proporties...

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:43

sjonnie48 schreef:

Pardon? Wel eens gehoord van cultuurverschillen? Ik heb in India gewoond en de arme mensen daar hadden een aantal kippen die heerlijk vrij rondliepen. Heb daar geen bio-industrie gezien hoor! Af en toe werd er een ei gegeten van de kippen, en als het tijd was ging er eentje in de pan. Dat beest mocht lekker zijn hele leven over 't platteland of door een sloppenwijk scharrelen, kreeg gezond graan, werd niet vetgemest. Dat gold ook voor de geiten daar. Ook heb ik werkezeltjes en paarden gezien en ja, sommige waren er slecht aan toe, andere minder slecht. Daar zitten heel veel verschillen in. De honden van de 'arme' mensen zagen er daar trouwens een stuk beter uit (lekker vrij rondlopen) dan die van de rijken (superdik, constant aangelijnd in de garage bij de auto's onder de villa). Je hebt geen enkel idee van de cultuur daar, projecteert alleen je eigen Eurocentrische standaarden en dan lekker veroordelen. Ik word altijd heel verdrietig van mensen zoals jij. ;(

Dieren worden overal voor gebruikt. Voor eten, voor medicijnproeven, als gezelschapsdier en ja, ook in de oorlog. Ik probeer er zo min mogelijk te gebruiken, maar ik zal niemand zonder nuance veroordelen die dat wel doet. Ik discussieer graag, maar je weet nooit wat de redenen van mensen zijn om iets te doen.

En tsja, ik zou later ook nooit meer dan twee kinderen nemen, maar in Nederland kregen ze een jaar of zestig geleden meestal ook nog een heleboel, ook als ze 't niet financieel aankonden. Misschien heet dat inderdaad ontwikkeling, maar dan zijn dergelijke landen daar nog een beetje in achter. Geef ze rustig de tijd. Het komt wel goed. Onze beschaving is niet per definitie beter.

Tenslotte vind ik het vrij schokkend dat jij, zonder dat je mij überhaupt kent, DURFT te denken dat ik zonder geld mijn paard niet zou verzorgen. Ik heb niet eens een paard, OMDAT ik het geld niet heb. Je stelt dat ik geen dieren waard ben, maar ik denk dat de oude, spinnende kat die nu aan mijn voeten ligt en die ik gered heb van een dodelijke injectie daar anders over denkt... Jammer dat je zo over iemand als ik denkt, jammer dat je zo kort door de bocht denkt en dat je redeneervermogen zo intens simpel is.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 08:38

je schrijft dit zelf hoor

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 08:42

Maar dat zegt toch niet dat ik 't zelf zou doen? Ik heb geen ezel nodig om mijn dagelijkse activiteiten uit te voeren...

Als die mensen geen kinderen hebben gaan ze dood van de honger als ze zelf niet meer kunnen werken. De vele kinderen zijn hun garantie voor een fijne oude dag. Ze hebben geen pensioenvoorzieningen hoor, daar. Dieren hebben daar gewoon een andere status. In onze luxe Westerse samenleving is plek voor moraliteit ten opzichte van dieren omdat wij geen dieren meer nodig hebben om te overleven, daar nog wel. Zo was het hier ook, jaren geleden. :)