Twee keer winst voor Kevin Staut tijdens Jumping Mechelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Twee keer winst voor Kevin Staut tijdens Jumping Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 08:37

http://www.dehoefslag.nl

Afbeelding
Kevin Staut.
foto: Kit Houghton / FEI

De Franse springruiter Kevin Staut heeft het best naar zijn zin tijdens de Kerstjumping van Mechelen. Op zondag won hij in een barrage van zeventien deelnemers de 1.50 m-rubriek met Le Prestige St.Lois en pakte een dag later in het 1.50 m-springen werderom de zege met Silvana. Ook in de tweede wedstrijd moest de Fransman met zestien barrageklanten afrekenen.

Op zondag werd de Ierse Jessica Kuerten met Castle Forbes Cosma tweede, op maandag ging de tweede plaats naar de Belgische ruiter Olivier Philippaerts met Carisma. In beide wedstrijden was Leopold van Asten van de VDL Groep de beste Nederlander. Op zondag bleef hij met Amelie wegens een tijdfout buiten de barrage, terwijl hij op maandag met Santana B als snelste vierfouter in de barrage zesde werd

Pops

Re: Twee keer winst voor Kevin Staut tijdens Jumping Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 09:00

Mooi zeg, twee keer een overwinning!
En wat een mooie resultaten van de broers Philippaerts, zondag was Nicola 3de en Olivier 7de, maandag nog eens een tweede plaats voor Olivier!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:49

Nicola won al een proef 1.40 op zondag ook hoor. Stond zondagavond gerangschikt als beste ruiter van het toernooi, en heb zo'n vermoeden dat daar niet echt verandering in gekomen is na gisteren :)

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:17

Ja, ik zag hem zondag binnenrijden met de band rond zn arm :D Echt leuk voor die twee!
Maar het was toch de eerste keer dat ze in een 1m50 proef startten hé?

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:49

dat denk ik niet, zal eens kijken op dorperheide site :) Zou kunnen hoor, ze krijgen nu alleszins grote kans om in de W-ploeg te mogen springen, maar denk dat ze dat op een ander concours ook al gemogen hebben, maar niet zeker...

't opent natuurlijk wel deuren, "de zonen van" zijn :) maar god zo jong nog, echt chique ze!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:56

heb gekeken op hun site, en gezien dat Olivier al 2x 3de werd op 1.50 (Maastricht en Odense dacht ik), heb niet verder gekeken ;) 1.60 hebben ze nog niet gedaan, mogen ze ook nog niet doen want zijn ze te jong voor dacht ik... Allez, ze mogen ook niet starten in de wereldbeker he woensdag?

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:10

Och!! Bedankt voor de info ;-)
Iemand op stal zei gisteren dat het de eerste keer op dit niveau was. Mis dus!
En inderdaad, de zonen zijn van, zal zeker wel deuren open, maar ze hebben toch wel duidelijk talent ook :D Ik genoot van hun rondjes zondag!
Als ze zo blijven rijden en evolueren, mogen we niet klagen met het opkomend talent in België ;-)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:59

neen ze bewijzen zeker en vast dat ze het waard zijn te mogen starten :) vind het een goed initiatief ook eigenlijk. Ik ben niet zo voor de Ludo-rijstijl maar van die 2 heb ik inderdaad ook echt genoten, heel chique wat ze presteren, en 't zijn geen toevalstreffers he! 'k vind het ook heel leuk dat ze alletwee heel goed rijden, 't is niet echt zo dat de ene beter is ofzo :)

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:05

Helemaal akkoord :D
Wij waren ook nog bezig dat ze veel "mooier" rijden dan Ludo.
Voor henzelf is het waarschijnlijk ook wel fijn dat ze beiden goed presteren.
En Ludo moet wel héél erg trots zijn op zijn zoons, ik las deze week nog een interview van hem hier op bokt, ik vond het zo mooi dat hij zei dat hij er meer van genoot om hen te zien rijden dan om zelf te springen.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:17

*gaat interview zoeken* :)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:49

ik heb de broers zien rijden in de 1.40 rubriek , zondag :) 1 van de broers was gewonnen , ik weet alleen niet meer wie xD

morgen ga ik opnieuw naar mechelen, ik vind ludo wel een goede ruiter voor barrages, hij neemt risico's maar dat is soms nodig hé

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:41

neih, ik ben echt geen Ludo-fan :) Geef mij maar Jos! Die heeft pas stijl te paard, rijdt beredeneerd enzo. Dirk voor de barrages en de kunst om met zotte paarden te rijden :)

het was Nicola die de 1.40 won op zondag, en later dan 3de werd in de 1.50 wereldbeker qualifier. Olivier heeft gisteren prijs gereden bij de 7-jarige hengsten en nog ergens dacht ik.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:05

Die 2 hebben ook echt goed gepresteerd tijdens JIM hoor! En mogen inderdaad nog geen wereldbekerrijden. Die komen er nog wel hoor! Even tussendoor, vinden jullie niet dat ze van die leuke beugels hebben?

En on-topic, netjes van Kevin ook!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:10

Stral schreef:
neih, ik ben echt geen Ludo-fan :) Geef mij maar Jos! Die heeft pas stijl te paard, rijdt beredeneerd enzo. Dirk voor de barrages en de kunst om met zotte paarden te rijden :)

het was Nicola die de 1.40 won op zondag, en later dan 3de werd in de 1.50 wereldbeker qualifier. Olivier heeft gisteren prijs gereden bij de 7-jarige hengsten en nog ergens dacht ik.

Olivier was in de 1.50, 7de :j
Dat zal die tweede keer zijn die je bedoelde.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:11

Bleu: Ik had nog staan kijken naar die beugels in het kraampje van Kerckhaert, even later zag ik ze met die beugels rijden :D
Je hebt ze echt in alle kleuren :+

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:16

wat super van Cosma!!

Heel knap!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:18

Shanna_W schreef:
Stral schreef:

Olivier was in de 1.50, 7de :j
Dat zal die tweede keer zijn die je bedoelde.

neen dat bedoelde ik niet want die was al vermeld ;) hij werd gisteren 2de in 1.50 proef, zoals in het nieuwsbericht vermeld werd precies.

anyway, uitslagen zie je gewoon hier allemaal ;)

Ik vond die stijgbeugels oéééérlelijk :D

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 03:40

Echt, ik vond ze gaaf joh, vond voor hun grasgroen en oranje iets te maar grijs etc. lijkt me echt sjiek. En voor mezelf dan nog een roze voor te trainen. Gelukkig kosten ze niks :D. Vond wel grappig om te zien dat ze ook allebei een ander soort hadden gekozen, ene de halve en de andere de dichte. Maar goed, we dwalen af.