Hulp voor Manege Zonder Drempels door middel van subsidie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Hulp voor Manege Zonder Drempels door middel van subsidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 11:10

www.edestad.nl

De Raad van Advies Regio Gelderland van verzekeraarscombinatie Univé-VGZ-IZA-Trias (UVIT) heeft de Manege zonder Drempels in Bennekom een subsidie van 1500 euro verstrekt. Manege-voorzitter Wout van de Garde wil de gift gebruiken voor een nieuwe box-aankleedtafel in de opkamer van het groepsappartement. ,,Wij vinden de manege een bijzondere voorziening voor zwaargehandicapte medemensen die we graag ondersteunen", zei Nico de Gouw, voorzitter van de Raad van Advies bij de overhandiging van de cheque.

Volgens Wout van de Garde kunnen in beide groepsappartementen van de manege tien gehandicapten en tien begeleiders logeren. Om hun verblijf te veraangenamen zijn er allerlei hulpmiddelen zoals een aankleedtafel in de huiskamer die ook als box kan worden gebruikt. Deze voldoet niet meer aan de eisen van de tijd en wordt nu vervangen.

De UVIT-bijdrage werd overhandigd tijdens een werkbezoek van de Gelderse Raad van Advies aan de Manege zonder Drempels. UVIT telt zeven Raden van Advies die de regionale afdelingen vormen van de Ledenraad van Univé-VGZ-IZA-Trias. ,,Ieder heeft een eigen budget om projecten te financieren. Hiermee kan subsidie worden verstrekt aan projecten op het gebied van gezondheid, zorg en welzijn. De manege in Bennekom past hier prima binnen", aldus Nico de Gouw.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:26

Nou die 1500,- is een leuk begin... vind het bedrag eigenlijk wel erg weinig.. :o
Een goede d.a rekening en je bent het al kwijt :x
Natuurlijk is het veel beter dan niks geven :j

Lies_Beuker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:28

Alles is meegenomen.

Ik hoop dat veel mensen in deze slechte financiële periode geld blijven geven aan de maneges die werken met mensen met een beperking. Dit geld is hard nodig!

We mogen het niet zeggen; maar als ik om me heen kijk en zie hoeveel geld verspild wordt door gemeentes, provinciale staten, enz.

Natuurorganisaties, die alleen maar bezig zijn om prachtige kantoren !!!!!!! te bouwen en/of te verbouwen.
Dus ik zou zeggen:
Geef je geld aan de instellingen die ervoor zorgen dat mensen veel plezier met paarden en pony's hebben. Deze dieren hebben ook weer plezier, want die hoeven niet over 1.60 m parcoursen te springen. Of als 4 jarige op Z2 dressuurniveau te lopen.

Elisa2

Re: Hulp voor Manege Zonder Drempels door middel van subsidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:43

Ik weet niet of die dieren het daar plezieriger hebben..ze werken hard en goen goed werk..maar er is nauwelijks weiland.Anyway..ik ben er vaak geweest vroeger,mijn opa deed daar de pony's bekappen toen hij gepensioneerd was {gratis}
En ze kunnen iedere hulp en steun goed gebruiken!

Lies_Beuker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:27

Elisa2 schreef:
Ik weet niet of die dieren het daar plezieriger hebben..ze werken hard en goen goed werk..maar er is nauwelijks weiland.Anyway..ik ben er vaak geweest vroeger,mijn opa deed daar de pony's bekappen toen hij gepensioneerd was {gratis}
En ze kunnen iedere hulp en steun goed gebruiken!

Okee, daar ga ik weer: de laatste zin is in het algemeen gesteld. Ik word wel eens moe van dat ene wat tegenwoordig alleen nog maar belangrijk is Land! Ik zag gisteren paarden en pony's in een zo'n hitstal, nou sorry, ik vond ze zo zielig. Kleddernat gereden, zo de kou in zonder zweetdeken. En er was een soort schuilstal waar je werkelijk wegtochtte.
Sorry, dit heeft niets met het onderwerp te maken, maar waarom moeten sommige bokkers altijd weer over dezelfde punten zeuren?

Ik ga verder niet in op reacties, ik word er te moe van.

colunder

Re: Hulp voor Manege Zonder Drempels door middel van subsidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:32

Ik woon zelf in Bennekom en kwam vroeger ook geregeld bij manege zonder drempels.
Toen vond ik ook dat het welzijn van de dieren nogal te wensen overliet.
De stallen waren toen echt superklein en de pony's hadden overal schuurplekken van het huifbed en niet goed passend tuig.
Ik ben er nu al een tijdje niet geweest dus misschien is er ondertussen voor de pony's wel wat verbeterd.
Wel ben ik het er mee eens dat deze manege heel goed werk doet voor de gehandicapte kinderen.
Het is echt super om te zien hoe die kinderen helemaal ontspannen als ze op het huifbed liggen.