Selectiewedstrijden Subtop 2009

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

krackertje

Selectiewedstrijden Subtop 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 01:27

Ik heb afgelopen week het weer bekeken en in de gaten gehouden.

Er stonden dit weekend 3 selectiewedstrijden gepland voor de Subtop in Maasdijk, Zevenaar en Geldrop. Voor de organisoteren was dat duidelijk een heel lastig verhaal gezien de weersverwachtingen.

Geloof maar dat dit voor iedere locatie een ramp heeft betekend, je bent als organisator volkomen overgeleverd aan de weergoden en niets meer dan dat.

Tot nu toe is het nog onduidelijk welke combinaties uiteindelijk het weer toch getrotseerd hebben (ik heb zojuist nog de site van het knhs bekeken maar nog steeds geen enkele uitslag bekend) maar ik ben ondertussen wel een beetje bezorgd over het aantal deelnemers van deze selectiewedstrijden.

Als ik vorige week het aantal inschrijvingen zag, kon ik alleen maar concluderen dat er zowieso in de lichte tour een interessant deelnemersveld was, naar wat ik vandaag zag moest ik wat betreft de locatie Geldrop concluderen dat er in bepaalde groepen het veld aardig uitgedund was en dat voordat het weer echt zijn inwerking zou gaan hebben.

Via de website van het KNHS werd er al aangegeven op bepaalde startlijsten dat er gezien de weersomstandigeheden rekening gehouden moest worden met de starttijden, er werd dus zeker al rekening gehouden met nog meer afmeldingen terwijl er al aardig wat afmeldingen waren. Zal dit al met al straks echt een juiste weergave zijn op de NK van de potentiele kwaliteiten in nederland van mens en paard?

Even voor een duidelijk beeld: het was afgelopen week al wel duidelijk dat het weer dit weekend roet in het eten zou kunnen gaan gooien, de treinen konden afgelopen dagen al amper rijden (laat staan vandaag zie internet), de bussen zijn op veel plaatsen vandaag niet van hun plaats gekomen, de vliegtuigen stegen niet op, er kwam een weeralarm, erg veel wedstrijden zijn er afgelast maar van de subtop zie ik nog steeds geen aflastingen!!!!!!!!!!

Ik hoop echt dat ik het erg zwartgallig zie nu en dat ik straks een hele hoop in moet slikken maar........... ik ben er nu toch wel een beetje bang van.

Voor sommige onder ons, die het welzijn van het paard voorop willen zetten is het uiteindelijk toch een zwaar gelag als blijkt dat sommige onder ons dat welzijn en de risico`s geheel anders zien!!

Wij staan voor dierwelzijn (ja zelfs op lichte tour-niveau), onze amazone mag onder dit soort omstandigheden welke wedstrijd dan ook afgelasten, dat weet ze en doet dat gelukkig dan ook, ja ook dat is management!

Edit:schrijffouten.

EllyC

Re: Selectiewedstrijden Subtop 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 06:42

tja, dat viel me ook op, dat alles (muv mijn eigen selectiewedstrijd basis) zo laat werd afgelast). Volgens mij is de subtop op zaterdag in maasdijk nog gewoon doorgegaan maar ik kan ook nog geen uitslagen vinden.
Mijn paardje heeft maar even een weekje (hoop niet langer) vrij want ik ga zo echt niet de pad op om bij een binnenbak te kopen. Dan maar geen regiokampioenschappen.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 10:14

jury, klopt, op zaterdag is alles naar mijn weten gewoon doorgegaan, zondag waarschijnlijk ook maar zeker weten doe ik het niet.

Er staan nu lijsten op de KNHS-site maar het is een beetje een janboel. Er zijn amper uitslagen te vinden en wat er aan uitslagen staat is triest, 4 uitslagen in de ZZZ op 1 van die 3 locaties.

Ik wacht de rest van de uitslagen maar braaf af.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:54

op horses staan wat uitslagen
zie dat de leerling van mijn instructrice gewonnen heeft in het ZZ-L.
ze hebben blijkbaar nog wel een ochtendprogramma gedraaid zondag. waren maar 4 deelnemer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:58

Op de kalender staat dat de wedstrijden afgelast zijn op zondag. Van zaterdag zijn nog wat uitslagen te vinden, maar het houdt niet over.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:58

Op startlijsten.nl staan de uitslagen van Zevenaar, zaterdag nog een redelijke groep, zondag zijn er maar stuk of 2 gestart.... Ga er toch wel een beetje vanuit dat iig de selectiewedstrijden van zondag vervallen en dat deze opnieuw uitgeschreven worden.