Paardentrailer kantelt op A28

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paardentrailer kantelt op A28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 10:06

http://www.politie.nl

De Verkeerspolitie van het Korps landelijke politiediensten heeft een ongeval behandeld op de rijksweg A28 ter hoogte van De Wijk. Op donderdag 17 december 2009 omstreeks 08.00 uur kantelde een paardentrailer en kwam midden op de rijbaan terecht. De aanhanger kwam midden op de rijbaan terecht, maar zorgde niet voor aanrijdingen. De bestuurder van de combinatie zag tijdens het remmen de aanhangwagen scharen, waarna de trailer op zijn kant terecht kwam. Het paard bleef ongedeerd, de bestuurder uit Mussel kwam met de schrik vrij. Zowel de aanhangwagen als de auto raakten flink beschadigd. Het ongeluk zorgde voor een file.

enniee

Re: Paardentrailer kantelt op A28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:07

dom dat je nu de weg opgaat met een trailer?
ik bel les af vanavond!

bloempje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:11

snap ook niet goed om nu op pad te gaan met een trailer. tenzij het niet anders kan nartuurlijk.

gelukkig is er niemand gewond geraakt

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:48

ik las het ook.
Maar wie haalt het in z'n hoofd om nu met een trailer MET paard op pad te gaan.
Zo'n combinatie gaat veel sneller scharen.

Gelukkig geen persoonlijke schade, en dus relatief goed afgelopen.

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:51

met klote man dat het gebeurd is... gelukkig ligt hier nog geen sneeuw al zou ik dat wel graag willen. dus hier kun je nog met een gerust de weg op

maureen_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:52

ja je weet natuurlijk nooit wat de reden is maar als het niet echt nodig was dan was het niet echt slim om te doen, arm paard

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:54

En als ze nu met een spoedje naar de kliniek moeten !!!!!Dan moet je wel. Niet meteen oordelen voordat je de reden weet!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:46

jeetje dat zul je maar meemaken! Lijkt me dat het paard volgende keer ook 2x nadenkt voordat hij een trailer in stapt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:48

Ik weet natuurlijk niet hoe het daar is, maar hoor van meerdere mensen verdeelt over het land dat er niet overal sneeuw ligt.

Het weer hoeft misschien helemaal geen rol te spelen?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:49

Als je paard iets heeft en je moet met spoed naar een kliniek?????? Misschien is dat de reden wel.........niet meteen speculerren.
Blij dat iedereen er goed vanaf is gekomen....

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:50

Ik weet niet hoor, maar in Duitsland gaan ze ook gewoon met trailer op pad met dit weer. Oké het sneeuwt, maar overdrijven is ook een vak. Wel heel erg dat dit gebeurd is!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:52

annastasia schreef:
ik las het ook.
Maar wie haalt het in z'n hoofd om nu met een trailer MET paard op pad te gaan.
Zo'n combinatie gaat veel sneller scharen.

tsja, wat moet, dat moet. Er zal vast een reden voor zijn. Beetje jammer dat er meteen al conclusies worden getrokken..

Gelukkig dat iedereen er heelhuids vanaf is gekomen!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:53

Even goed lezen. Dit ongeluk is gisteren gebeurt.
Dacht bij de titel ook, wie is er zo dom om nu met een trailer op pad te gaan. Maar het is dus gisteravond gebeurt. En toen was er in die regio nog geen sneeuw.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:55

FriesWytske schreef:
Even goed lezen. Dit ongeluk is gisteren gebeurt.
Dacht bij de titel ook, wie is er zo dom om nu met een trailer op pad te gaan. Maar het is dus gisteravond gebeurt. En toen was er in die regio nog geen sneeuw.

ehhh, het is toch donderdag vandaag?

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:55

Op donderdag 17 december 2009 omstreeks 08.00 uur gisteren? even zelf goed lezen dus haha :z

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:56

het is vanmorgen gebeurd en heb niks gezien terwijl ik rond die tijd er ook reed...
en ook ik ben vanmorgen met de trailer op weg geweest maar in hoogeveen zelf sneeuwde het veel minder...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:56

O ja, stom van me. Maar weet uit betrouwbare bron dat het daar pas rond negenen is gaan sneeuwen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:57

dat is dus niet waar..
het heeft vanaf vanmorgen 5 uur gesneeuwd in omgeving de wijk ( woon er namelijk)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:07

bloempje08 schreef:
snap ook niet goed om nu op pad te gaan met een trailer. tenzij het niet anders kan nartuurlijk.

Misschien was er in dit geval sprake van 'tenzij het niet anders kan'? ;)

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 17:40

Fijn dat het goed is afgelopen, kan veel slechter gaan!

Lijkt me ook niet dat iemand met dit weer vrijwillig met trailer en paard op pad gaat, dus zal wel een verhaal achter zitten neem ik aan!

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:05

mijn les ging vanavond ook niet door hoor veel te gevaarlijk!

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:08

Nou hij zal heust niet voor niets weg gaan met de trailer.

Want wie gaat er nu de weg op?

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:14

Frenka schreef:
jeetje dat zul je maar meemaken! Lijkt me dat het paard volgende keer ook 2x nadenkt voordat hij een trailer in stapt..

Ik heb met mijn paard ook een zwaar ongeluk gehad met de trailer, zij stapt er zo weer in, alsof er nooit wat gebeurt is!
Ze zeggen dat dat komt omdat een paard een gewoonte dier is..
En mijn trailer is niet alleen gekanteld.. die is over de kop geslagen en op de kop in de sloot beland..

abreevaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:42

Als hoofdfiguur wil ik toch even reageren. Het paard is gezond en wel uit het ongeval gekomen. Een KWPN merrie van 1.81 bij 600 kgs. Zogezegd een best grote meid. Ze lag versuft met haar voetjes gevouwen in de ronding van de kap Ik zag gelukkig kans haar binnen 2 a 3 minuten uit de kar te trekken. Verder is ze heel braaf gebleven met al dat verkeer erom heen. Ze is ook zo weer op de kar gelopen toen die weer op zijn wielen stond. Ook bij het bergingsstation in Staphorts bleef ze heel braaf. Ik was op weg naar Ermelo voor een KNHS cursus. Dat deze cursus niet afgelast was en ze ook die morgen nog dorsten te bellen waar we bleven is ongelovig te noemen. Moeten daar toch wel echt boter op hun hoofd hebben. De reis zelf. De eerste 75 km ben ik geen sneeuw tegengekomen en kon ik normaal rijden. Zo'n 25 km voor Zwolle begon eigenlijk de chaos en reed ik netjes in een colonne met aangepaste snelheid op de rechterhelft tussen de 30 en 50 km. Plus gepaste afstand wat later ook wel duidelijk bleek want niemand is eigenlijk in de problemen gekomen behalve ikzelf. Er werd driftig aan de weg gewerkt en zover ik kon bekijken was alleen de rechterhelft redelijk begaanbaar. Edoch net voor de kar zijn grip verloor passeerden een 5tal grote vrachtauto's met grote snelheid op de linkerhelft daarbij zoveel stuifsneeuw opwerpend dat het zicht zeer beperkt werd. Tevens werden wij door het onverantwoordelijk rijgedrag van deze vrachtauto's naar de vluchtstrook gedrukt die verre van schoon was. De kar pakte waarschijnlijk een ril aan de rechterkant waardoor paard en wagen naar links vlogen of zoiets dergelijks en de kar spontaan omsloeg. Het gevolg was dat met de kar als anker de wagen naar links omgetrokken werd en de kap tegen de zijkant van de auto terecht kwam. Hier pas merkte ik en zag ik in de spiegel wat er aan de hand was. Ik heb de wagen weer in de rijrichting weten te krijgen en stond toen ook al stil. Dankzij de gepaste snelheid en afstand in de colonne is erger voorkomen. Ik ben zeer dankbaar voor de directe hulp van de bestuurders voor en achter mij die direct de onheilsplaats afbakenden met hun wagens en te hulp schoten. Nogmaals mij oprechte dank zeker de jonge man uit de fan voor mij die het paard zeker 20 min heeft vastgehouden in die kou en eigenlijk niets met paarden had.
Mijn standpunt is dan ook heel duidelijk dat als iedereen in dergelijke sitaties zijn of haar rijgedrag aanpast aan de omstandigheden een ieder zijn bestemming best zonder brokken kan bereiken. Het is hier weereens het zware bedrijfs vrachtvervoer dat zijn plaats niet weet of wil weten. Het is ongelooflijk dat hier niet harder tegen opgetreden wordt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:45

fijn dat het goed afgelopen is!misschien een tip om het weerbericht in de gaten te houden?