Edward Gal en Totilas winnen Kür met nieuw record *filmpje*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Edward Gal en Totilas winnen Kür met nieuw record *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 23:08

Nieuwsredactie

Afbeelding
Edward Gal en Totilas zetten opnieuw wereldrecord neer
foto: Kit Houghton/FEI
Weer nieuw wereldrecord neergezet

Zojuist is de wereldbekerwedstrijd Kür op Muziek in het Engelse Olympia verreden.

Edward Gal en Totilas (v. Gribaldi) ontwikkelen zich steeds meer richting perfectie, voor zover dit duo dat al niet nadert. De hals bleef mooi op lengte en met veel rust en reinheid zweefde het duo door de baan. Ze wonnen de Kür op Muziek met maar liefst 92.300%. Wederom een wereldrecord van dit duo! Ze verbreken hun eigen wereldrecord dat ze eveneens op Engelse grond neerzette, 90.700% reden ze tijdens het EK in Windsor.
"Ik heb als ik binnen rijd altijd het gevoel dat Totilas houdt van de attentie die hij in de wedstrijdring krijgt en dat dit voor hem een stimulans is om nog beter zijn best te doen", aldus Gal op knhs.nl.

De proef van Adelinde was niet geheel perfect te noemen. We zijn beter gewend van de combinatie, zo was er een kleine hapering in de changementen om de twee. Parzival (v. Jazz) leek af en toe last te hebben van spanning. "In de Grand Prix, waarin ik ook tweede werd achter Edward voelde Parzival perfect aan. Nu was er af en toe even sprake van spanning, maar die kon ik ook weer laten afvloeien en dat was nog niet zo lang geleden nog onmogelijk", aldus Cornelissen op knhs.nl. De onderdelen die echter wel goed gingen, ging dan ook écht goed. Ze kreeg van de jury 82.050% toebedeeld. Goed voor een tweede plaats.

Op de derde plaats eindigde de Engelse Carl Hester met de bruine Holsteiner Liebling II (v. Lorentin I) met 78.450%. Christa Laarakkers met Ovation (v. Cabochon) werd achtste met 72.20%.

Je kan hier een reactie achterlaten.