Albert Voorn kijkt vooruit na afwijzing Vlaamse bondscoach

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110971
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Albert Voorn kijkt vooruit na afwijzing Vlaamse bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 13:10

http://www.horses.nl / http://www.paardenkrant.nl


Hij is het dus niet geworden: chef d’équipe van de Belgische springploeg. ,,Ik had het graag gedaan”, geeft Albert Voorn toe. “Maar als een aantal mensen je niet ziet zitten, dan is dat een ontgoocheling en moet je even slikken. Toch kijk ik niet naar wat geweest is, alleen naar wat nog komen moet.”

Albert Voorn werd, net als enkele anderen, een paar weken geleden gepolst voor de functie van chef d’équipe in België. “Ik werd benaderd door Philippe Lejeune, daarna was er een gesprek met Eugéne Mathy die vervolgens een gesprek had met enkele vooraanstaande Belgische ruiters. Daarna kreeg ik van Mathy een e-mail waarin stond dat deze het niet zagen zitten en toen wist ik dat het voorbij was.”

Voorn denkt dat hij zijn reputatie tegen zich had. ,,Ik ben de Albert Voorn die ooit boos wegliep uit Aken en een jaar niet meer wilde rijden omdat hij het niet eens was met de chef d’équipe. Dat werkt nu tegen me, maar ik weet wel waar een chef d’équipe mee te maken kan krijgen.” Albert Voorn is een man met een sterk karakter die niet kiest voor de middenweg. “Maar ik denk dat het veel minder gebotst zou hebben dan velen dachten. Echter chef d’équipe kun je alleen worden als men je daarvoor vraagt en dat is dus niet gebeurd. Ik had het graag gedaan omdat het voor mij een kans was geweest op het hoogste niveau aan het werk te gaan. Daarbij komt dat ik niets te verliezen had en de Belgische springsport evenmin, want veel slechter dan het nu gaat, dat kon eigenlijk niet.”

Over de keuze voor Philippe Guerdat zegt Voorn: “Misschien ligt Philippe Guerdat wel beter bij enkele van de jongens die de eerste keuze zijn in zo’n land. Dat moet je dan accepteren. En als ik Jos, Ludo of Dirk straks tegen het lijf loop, dan praten we gewoon weer. Die jongens mogen toch hun voorkeur hebben?”

Verwant artikel:

[VN] Philippe Guerdat nieuwe bondscoach Belgisch springteam

EllyC

Berichten: 8168
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Albert Voorn kijkt vooruit na afwijzing Vlaamse bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:22

Gemiste kans voor de belgen, denk ik.
Al zou het zowel voor de equipe als albert geen makkelijke weg geweest zijn naar de top, maar wel een leerzame en eneverende weg.

devi786

Berichten: 418
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Essen - Wildert ( België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:32

Wat jammer.
Albert zou met zijn "no nonsense" en realistische aanpak zeker het verschil hebben kunnen maken.

zoals hij zegt : België heeft niks te verliezen ...

just2see
Berichten: 311
Geregistreerd: 11-03-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:47

Jammer want ik denk dat Dhr. Voorn een geknipte man is voor zo'n functie. Bij hem geen gelul en vriendjespolitiek. Maar ja, de jongens die het nu al voor het zeggen hebben, zullen het daar wel heel erg moeilijk mee gehad hebben.
Ik heb zo de indruk dat, wie de bondscoach ook moge zijn of worden, het bij de Belgen altijd een onderonsje zal blijven.

tamoreliefje

Berichten: 605
Geregistreerd: 28-04-07

Re: Albert Voorn kijkt vooruit na afwijzing Vlaamse bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:10

volledig akkoord met JUST2SEE!!!!!!
Probleem met die belgische sporters is dat ze geen mening van anderen kunnen verdragen en als het recht voor de raap is al helemaal niet meer.

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Albert Voorn kijkt vooruit na afwijzing Vlaamse bondscoach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:14

Dat is een onderdeel van de Vlaamse cultuur, als je dingen niet voor je houdt dan zeg je ze heel omzichtig en beleefd. Ik kan me zomaar voorstellen dat het karakter van Voorn met die cultuur best zou botsen.
Maar aangezien er anderzijds toch veel geluiden opgaan om veranderingen van de grond te krijgen en meer transparantie etc., dus helemaal tegen de Belgische stijl in :D , was Voorn niet zo'n gekke kandidaat.