Paard gevonden in zeer rommelige achtertuin in Iddergem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paard gevonden in zeer rommelige achtertuin in Iddergem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 07:38

www.blid.be

In de Hoogstraat in Iddergem werd vandaag door medewerkers van BLID,een paard gevonden in een rommelige achtertuin. Het paard liep er tussen allerlei huishoudelijke afval, zoals pc’s, lattenbodems en materialen waaraan het zich kan aan kwetsen. Ook de bodem lag vol slijk en uitwerpselen.

Om het paard op het stuk verwaarloosde grond te houden, was het afzet met twee volgeladen aanhangwagens eveneens met rommel en een oude tractor.” Deze locatie voor dieren kan niet en we hebben spontaan beroep gedaan op het FOD Dierenwelzijn en hen verzocht een dringende controle uit te voeren” zegt Dirk Blanchart voorzitter van BLID.

Dierenwelzijn en de plaatselijke politie zijn onmiddellijk ter plaatse geweest en er werden enkele maatregels opgelegd, onderhanden dat het paard onmiddellijk naar een andere locatie moet worden overgebracht.

Tijdelijk kan dit nog op een weide, met weinig beschutting. Maar binnen enkele dagen gaat het FOD Dierenwelzijn ook strenger optreden tegen eigenaars, die hun dieren onbeschut op een weide laten lopen.

Klik hier voor foto's.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 07:51

hier kan ik echt zo boos om worden! :( dat arme dier! :(:)
hadden ze al veel eerder moeten doen, dat strenger optreden!

elibeest

Re: Paard gevonden in zeer rommelige achtertuin in Iddergem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 07:53

echt vet is ie ook niet zo te zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 07:54

Ik ben het er helemaal mee eens dat dit zo niet kan. :(

Citaat:
Tijdelijk kan dit nog op een weide, met weinig beschutting. Maar binnen enkele dagen gaat het FOD Dierenwelzijn ook strenger optreden tegen eigenaars, die hun dieren onbeschut op een weide laten lopen

Maar dat is best wel krom.. je mag hier nergens een schuilstal maken. Maar wel willen optreden tegen mensen die geen schuilstal hebben.. erg krom...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 07:55

Het gaat dan ook over Vlaanderen.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 08:04

Vrezelijk! Ik word altijd zo verdrietig van zulke meldingen :(

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 08:05

Ja ze zouden het ons makkelijker moeten maken om beschuttingen toe te laten...

Maar FOD mag toch iets vaker optreden in gevallen zoals hier.
Ronduit schande!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 08:07

Cayenne schreef:
Het gaat dan ook over Vlaanderen.

sorry had ik niet gezien

LindavHilten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 08:14

ONGELOOFLIJK, wat doen mensen hun dieren toch aan... Ik kan hier echt niet bij, boos word ik er van! Zet die mensen zelf eens een paar weken in die achtertuin dag en nacht, misschien dat ze zich dan realiseren wat ze zo'n paardje aan doen.

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 08:41

zucht... hebben zulke mensen geen geweten...

Trouwens wat een gruwelijk foto's boven aan die website...

bento1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 08:56

triest.. zulke mensen verdienen geen dieren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:10

Misschien toch even vermelden dat je bij het aanklikken van de foto's een afschuwelijk beeld gaat zien van een ander paard. Ik werd er beroerd van. Vergeleken bij dat paard heeft het paard uit het bovenstaande bericht het nog redelijk en die heeft het al belabberd..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:20

Het blijft onbegrijpelijk. Hier komt een hele buurt in aktie voor paarden die al maanden in de regen en blubber staan en mevrouw de eigenares krijgt gewoon nog een kans ( de 3 de geloof ik) Gooit een baal stro neer en de zaak is afgedaan.
Hier word het paard in elk geval uit zijn ellendige omgeving weggehaald.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:36

:n Onbegrijpelijk dat mensen hun paarden zo neer kunnen zetten...

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:38

het houd ook nooit op :(

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:40

Anoniem schreef:
Ik ben het er helemaal mee eens dat dit zo niet kan. :(

Citaat:
Tijdelijk kan dit nog op een weide, met weinig beschutting. Maar binnen enkele dagen gaat het FOD Dierenwelzijn ook strenger optreden tegen eigenaars, die hun dieren onbeschut op een weide laten lopen

Maar dat is best wel krom.. je mag hier nergens een schuilstal maken. Maar wel willen optreden tegen mensen die geen schuilstal hebben.. erg krom...

Dat vind ik weer apart, Ik vind geen schuilhok, geen paard, simpel, maar dat wordt hier zelf niet gezegd.
Dus dit mag niet, maar paarden onbeschut ergens laten staan wel?? Dat vind ik pas krom.
Hoe vaak passeer je nu geen weides, met paarden tot bijna aan de knieen in de blubber, en echt doorweekt van de regen? Of binnenkort, als het gaat vriezen je die dieren ziet balanceren om toch maar tot hun drinken te geraken (lees normaal op die plekken extra blubber, water en modder, dus een echt parcours voor hun)

En verder zeggen ze onbeschut, en niet schuilstal. Dus enkele bomenpartijen of iets waar ze uit de wind kunnen gaan staan is toch een minimum lijkt me

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:43

Gedverdemme, het is weer eens zo ver. Ik ben blij dat ze het beestje in ieder geval op tijd hebben gevonden en dat er nu wat aan gedaan word.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:03

Heel erg voor het paard en onbegrijpelijk dat er zulke dingen nog steeds voorkomen.

Wel vind ik dat er even gewaarschuwd moet worden voor de foto's boven aan de site, die foto's zijn echt schokkend en ik denk niet dat iedereen dat mee geconfronteerd wil worden, ook ik had ze liever niet gezien :o

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:06

Iloonie schreef:
zucht... hebben zulke mensen geen geweten...

Trouwens wat een gruwelijk foto's boven aan die website...

Viel mij ook al op, vooral die eerste van dat paardje half in de modder, verdronken, met alleen zijn snoet onder in de modder. Enorm akelig, enorm oneerlijk en zo ontzettend verdrietig. Als ik dit zo zie, bedenk ik me altijd dat ik gelukkig erg goed voor mijn paardje zorg!

Ik heb nav al deze nare berichten (Batenburg, dit..) een email naar de Partij van de Dieren gestuurd.
Ik kreeg 1 dag later al meteen antwoord, dat er al een heleboel kamervragen zijn gesteld over wetvoorschriften over het houden van paarden. Tot op heden hebben zij nog geen antwood gekregen, maar de vragen zijn gesteld!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:06

Mindim schreef:
Misschien toch even vermelden dat je bij het aanklikken van de foto's een afschuwelijk beeld gaat zien van een ander paard. Ik werd er beroerd van. Vergeleken bij dat paard heeft het paard uit het bovenstaande bericht het nog redelijk en die heeft het al belabberd..

ja ik schrok ook van de foto met het paard in prikkeldraad, daar word ik zo moedeloos van, monsters, al die lui die het paard en elk ander dier zijn waarde niet laat houden :(

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:08

verschrikkelijk, je ziet zelf toch wel in dat dit zo echt niet kan...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:09

Mindim schreef:

idd, ik schrok me ook rot, omdat ik dat niet had verwacht :(
Had anders ook niet gekeken, want ik vind dat echt te ver gaan en maakt me kwaad en verdrietig.

Btw vind ik het ook sneu voor het paard waar het over gaat -> die mensen sporen echt niet _-:(

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:25

dat paard in het prikkeldraad is idd een verschrikkelijk triest beeld...bah

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:41

wat bezielt mensen om zo een dier te houden?
zulke mensen moesten verplicht onder psychiatrische behandeling en een levenslang verbod voor het houden van dieren!!!
En dan wekelijks controleren of ze zich eraan houden!(schept gelijk weer nieuwe banen)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:47

Schandalig deze mensen moetten ze in een modderbad gooien van 2 met diep en zonder dat ze eruit kunnen komen ze mogen net met hun hoofd erboven kijken wie er wint de modder of de mens

Dit doen ze infeite ook met hun dieren

Schandalig hier moetten ze ook het zelvde krijgen als in america weg met die dieren ''mishandeling'' mensen deboetten of oppakken meestal komen ze er hier veelste makelijk vanaf helaas