Philippe Guerdat nieuwe bondscoach Belgisch springteam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lilliputter

Philippe Guerdat nieuwe bondscoach Belgisch springteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 10:07

http://www.kbrsf.be

Tijdens de vergadering van de raad van bestuur van de KBRSF van 7 december 2009 werd beslist om in 2010 een extra budget te voorzien voor de omkadering van de seniorruiters jumping te verbeteren.

Deze beslissing kwam er op verzoek van de jumpingruiters die de huidige malaise binnen de springsport reeds hadden aangekaart bij de commissie springen.

Voorafgaand aan de vergadering van de raad van bestuur vond nog een vergadering plaats met een ruime delegatie internationale ruiters die akkoord gingen om de Zwitser Philippe Guerdat aan te zoeken om de selecties en omkadering in 2010 te coördineren teneinde opnieuw een performante ploeg op punt te stellen. Philippe Guerdat, vader van Steve Guerdat, is een gewezen internationale ruiter die reeds een lange ervaring heeft als coach. Hij was chef d’équipe van de Zwitserse jeugdruiters, het Spaanse senior team en de Olympische ploeg van Oekraïne.

Na het groene licht van ruiters en raad van bestuur zullen besprekingen plaats vinden met Philippe Guerdat, die reeds zijn principieel akkoord gaf, om de overeenkomst te finaliseren.

Lucien Somers en Stanny Van Paesschen hebben zich bereid verklaard om zeker in de overgangsfase de nieuwe verantwoordelijke bij te staan. Welke rol zij eventueel in de toekomst nog zullen spelen is niet beslist. Eugène Mathy, voorzitter van de commissie springen, wenst hen alvast te danken voor het vele goede werk dat zij in het verleden geleverd hebben alsook voor steun voor het nieuwe project

Eponastable

Re: Philippe Guerdat nieuwe bondscoach Belgisch springteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:54

Hopelijk is hij beter dan de Somers en Eugène!
Laat ze maar afzien Philippe!

Ik ben benieuwd of we wat positiefs mogen verwachten voor onze ruiter McEntee Patrick

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:12

Kan iemand mij vertellen wat precies de problemen zijn geweest de laatste jaren daar in Belgie?
Daar ben ik wel benieuwd naar, want ze hebben toch Phillipaerts, Lansink, Le Jeune en nog meer goede ruiters. Misschien een Belg die even wat simpele uitleg kan geven?

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:03

Sommige ruiters geraken gewoon niet aan de bak of worden zoals Patrick McEntee gewoon aan de kant geschoven

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 06:14

Sommige beste ruiters laat ons maar zeggen, komen niet aan de start.
Blijkbaar een conflict tussen de sponsor van Patrick en die Eugène wat resulteerd tot het niet laten starten van Patrick in de verschillende wereldbeker manches, terwijl hij de meeste winstpunten heeft.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:34

Denk niet dat het probleem bij meneer Somers ligt maar eerder bij die van meneer Mathy. Of anders gezegd de Walen botsen weer eens met de vlamingen net zoals in onze politiek. :+

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:52

petraaken schreef:
Denk niet dat het probleem bij meneer Somers ligt maar eerder bij die van meneer Mathy. Of anders gezegd de Walen botsen weer eens met de vlamingen net zoals in onze politiek. :+

Inderdaad!
Somers ligt er al vantussen... die mocht vertrekken heb ik vernomen, maar volgens mij is de boosdoener Mr Mathy :D

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:01

Update :
Verschenen: 19/01/2010
Auteur: Haverklap

Patrick Mc Entee heeft een nieuwe nationaliteit... Hij gaat in de toekomst uitkomen voor Azerbeidzjan. Patrick blijft wel in België en voor de stal van Catherine De Buyl rijden

Pfffff daar gaat weer een (ex) Belgische topruiter :-(
Ik wens hem alle geluk toe :-)