Fame van de Waterhoek derde jaar op rij BWP merriekampioen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Fame van de Waterhoek derde jaar op rij BWP merriekampioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 09:06

www.galop.be

In het mooie kader van Agribex mocht BWP de nationale merrieprijskamp organiseren. De jongste telgen beten de spits af en Isaline de Messitert was de eerste die met de ereprijs aan de haal ging, zij won reeks A van de jaarlingen. De tweede reeks jaarlingen werd gewonnen door de schimmelmerrie Iepke d’Or. Met de tweejarigen gingen enkele stevig bezette reeksen van start.

De overwinning in reeks A ging naar Hades van de Heffinck. Deze Contact vd Heffinck x Orlando merrie wist later de jury ook te overtuigen tot het lint van jeugdkampioene. Heaven van t’Ruitershof van fokker Mario Creveau was de sterkste in de tweede reeks tweejarigen. Zoals steeds werd er uitgekeken naar de merries van drie jaar. De eerste reeks daarvan werd gewonnen door de provinciale kampioene uit Vlaams-Brabant, Godwina van den Bruel. In de tweede reeks duidde de jury Ganesje v/h Schanshof aan als beste merrie.

Rond het middaguur kwamen dan een vijftigtal hengsten in de ring die hun goedkeuring kregen voor het komende dekseizoen. Vervolgens werd er verder gegaan met de vierjarige merries.

Daarin trad Fame van de Waterhoek aan, een merrie uit Querlybet Hero x Irish Taxi XX. Het was uitkijken naar haar prestaties, want ze pakte al twee jaar op rij de titel van jeugdkampioene en moest nu meestrijden met de oudere merries, maar ook in het dagkampioenschap kreeg ze de voorkeur en voor het derde jaar op rij wist ze één van de twee felbegeerde linten te bemachtigen. Ook in reeks B van de vierjarigen was de familie Veldeman het sterkste, Fata Morgana haalde daar de overwinning binnen. Vanaf de vijfjarigen waren de reeksen wat dunner bezet. De eerste werd gewonnen door Emilia, de tweede door Elle Chin P&B, de dagkampioene van vorig jaar. Ten slotte mochten de zesjarige merries zich tonen aan de jury en de laatste titel ging naar Dorina M, een Clinton-dochter van fokker Maurits Moreels.

Klik hier voor foto's.

petraaken

Re: Fame van de Waterhoek derde jaar op rij BWP merriekampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 09:11

God konden ze nu echt geen betere foto's plaatsen van die merrie's? Of vielen die bewegingen zo erg tegen?

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:18

fjoew, ik vind die Contact X Orlando toch ook écht een knappe merrie :~
Ook de Cooper x Stew Boy en de Clinton x Cor dl Bruyere lijken mij zeer knappe paarden :j

De beide Querlybet's lijken mij wel de fijnste bewegingen te hebben...

Petraaken : vind de foto's nog meevallen? Gaat hier tenslotte ook niet om dressuurpaarden vrees ik :')

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:36

Nah, Ik kan me best voorstellen dat het qua model best mooie paarden zijn maar ik vind de foto's nu niet echt van kwaliteit spreken en dat voor een proffessionele fotograaf. Heb op bokt al betere foto's gezien van de boktfotografen.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:40

petraaken schreef:
Nah, Ik kan me best voorstellen dat het qua model best mooie paarden zijn maar ik vind de foto's nu niet echt van kwaliteit spreken en dat voor een proffessionele fotograaf. Heb op bokt al betere foto's gezien van de boktfotografen.

zo bedoel je... had je verkeerd begrepen ;)
zitten inderdaad pak betere fotografen op bokt dan deze :j

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:03

en juist door deze mindere foto's komen de paarden niet tot hun recht en dat is zonde.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:03

achtergrond op de foto's is ook maar niks, om een paard mooi uit te doen komen heb je toch een iets egalere achtergrond nodig. Mooi paard die Fame!