KWPN aangewezen Claus Z goedgekeurd bij Selle Français

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

KWPN aangewezen Claus Z goedgekeurd bij Selle Français

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 13:08

www.horsetelex.nl

De bij het KWPN aangewezen hengst Claus Z is op grond van zijn prestaties in de Franse cycle classique goedgekeurd voor de dekdienst bij het Selle Français. De hengst van fokker M. van der Bruggen uit Goirle werd eerder door het KWPN afgewezen in het verrichtingsonderzoek.

De Couleur Rubin-zoon Claus Z bleef in de Franse nationale competitie maar liefst zes keer foutloos en hij maakte ook in de finale met 140 concurrenten geen hindernisfouten. Op grond van deze prestatie en zijn genetische waarde (stam van het internationale springpaard Larthago) is Claus Z nu door het Franse stamboek goedgekeurd.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:22

Als ik afga op dit filmpje (waar hij wel een fout maakt op hindernis 4) vind ik m achter absoluut niet goed genoeg....

gootje12

Re: KWPN aangewezen Claus Z goedgekeurd bij Selle Français

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:11

Ik vraag me ook af of deze hengst wel wat toevoegd aan de fokkerij. Zo geweldig vind ik hem niet springen.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 09:56

Lijkt mij dat een stamboek heus wel goed naar de kwaliteit en het springvermogen van een hengst zal kijken voordat ze 'm op prestatie en genetische waarde goedkeuren. Blijkbaar vinden ze hem een waardevolle toevoeging voor het SF.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 10:03

Hmm.. ik zie er ook niks in.
Paard houdt zijn achterbenen onder zich, in plaats van zijn achterbenen te openen op de sprong.. daar komt bij dat hij bij de landing zijn staart knijpt, en niet kan changeren.. dus hij durft niet (of kan niet) zijn hele lichaam te gebruiken..

Ik vraag me af wat ze erin zien...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 10:55

Changeren zie ik hem anders verschillende keren doen, en springen kan ie blijkbaar wel redelijk als ie zovaak foutloos is gebleven.
Misschien is het nog een jong paard?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 11:00

Dat zou kunnen.
Hij heeft wel een enkele keer gechangeerd, maar ik zie em ook vaak in contra galopperen.
Dat jonge zou wel kunnen verklaren dat hij zo knijpt met zijn staart (door onervarenheid).. maar dan nog maakt hij de sprong niet af van achteren.

Jammer, want ik hou wel van springschimmels.. maar deze trekt niet mijn aandacht.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:59

Vind het op zich een leuk paard, maar hij doet me niet echt iets.. Springt in mijn ogen ook niet heel mooi, maar ah, het besluit van het SF zal wel doordacht zijn, hoop ik :)