'Geen misstanden bij opvang van in beslag genomen paarden'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

'Geen misstanden bij opvang van in beslag genomen paarden'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 06:44

www.omroepgelderland.nl

Mishandelde dieren die door de overheid in beslag genomen zijn, worden netjes behandeld. Er is geen sprake van misstanden. Dat zegt het ministerie van Landbouw, na beschuldigingen van de Stichting Zinloos Geweld tegen Dieren.

Volgens de stichting worden veel dieren verkocht via internet of gaan ze naar de slacht. De stichting zegt binnenkort met cijfers te komen.

In Ulft werden deze week bij een huis enkele dode en zwaar verwaarloosde dieren gevonden en in Batenburg bij Nijmegen kwamen twee paarden om door verwaarlozing.

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 08:45

Nou, het is maar te hopen voor die arme beesten dat ze degelijk verzorgd worden. Ze hebben vaak al genoeg afgezien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 08:49

Cayenne schreef:
In Ulft werden deze week bij een huis enkele dode en zwaar verwaarloosde dieren gevonden en in Batenburg bij Nijmegen kwamen twee paarden om door verwaarlozing.

Wat heeft dit stukje met de rest te maken???? Suggereren ze hier dat de gevonden dieren op een opvangadres stonden?

Amy77

Re: 'Geen misstanden bij opvang van in beslag genomen paarden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 08:54

Er staat bij een huis..als het om een opvangadres zou gaan, gok ik dat dat wel vermeld werd? Snap ook niet wat dat stukje ermee te maken heeft.

Eerste stuk gaat over de inbeslagname een hele poos terug gok ik zo, waar de dieren na uitspraak weer naar hun eigenaresse konden, maar 1 paard niet goed van zn vervoer terugkwam. De eigenaresse claimde dat dit door de transport kwam en heeft hiervoor stichting zinloos geweld bij dieren ingeschakeld.
Henk ten Napel is toen aan de slag gegaan ermee. Jammer dat hij niet meteen met de cijfers is gekomen en achteraf pas, denk dat dat juist nodig was tijdens de aanklacht.
Jammer Henk, je hebt zo je best gedaan!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 09:07

Kan dit ´nieuws´bericht niet beter in de prullenbak?

Er staat níets in en geeft ráre suggestieve non-informatie.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:17

mmm zeer interesand maar wat is nu precies het nieuws?

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:55

De opgevangen dieren worden in belgie gewoon verkocht aan de hoogste bieder(de paarden toch)
je kan dan bieden via een brief die je van hen ontvangt (nadat je te kennen hebt gegeven dat je geintreseerd bent)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:05

Juliette86 schreef:
Cayenne schreef:

Wat heeft dit stukje met de rest te maken???? Suggereren ze hier dat de gevonden dieren op een opvangadres stonden?

Overheid was toen al ingelicht dat er dingen niet miswaren. Zie één van de topics op VN of zoek op Stuart :)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:10

In nederland worden de inbeslaggenomen paarden ook verkocht en soms weggegeven aan stichtingen. Dit is dan wel nadat ze gecontroleerd zijn door een DA en eventueel zijn opgeknapt. De nieuwe eigenaren worden ook gecontroleerd, maar toch...
Maar aan de andere kant ben ik wel super blij dat het zo gaat :o Zowiezo krijgen de dieren weer een thuis en ten 2de heb ik aan zulke acties een super leuk paard "overgehouden" *D

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:32

Henk ten napel zit hier ook op Bokt, dus wellicht kan hij hier een toelichting op geven....

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:34

Hoi weet niet goed wat jullie welen weten, het stukje is geschreven naar aanleiding van een inter. op de radio. De meeste mensen denken dat paarden na inbeslagname een liefde volle en leuke tijd tegemoed gaan. In de meeste gevallen is dat helaas niet zo.

Het onderzoek naar aanleiding van het transport en de kapotte hoeven is nog in volle gang. we hebben meer mensen waar dieren in beslag zijn genomen waarbij de overheid behoorlijke steken heeft laten vallen.
We hebben de site geupdate en we gaan zo nog een paar art. plaatsen.

Enkele brieven staan onderaan de pagina

http://www.zinloosgewelddieren.nl/jooml ... &Itemid=94

groeten,

Henk ten Napel

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:57

Bizar eigenlijk hoor..paarden worden weggehaald, omdat de eigenaresse zich niet aan de plicht ter verzorging houd..en vervolgens worden ze weer de dupe miserabele personen..arme paarden!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:40

Gefeliciteerd amy77!

Maar wat ik niet snap is dat bijv. de aid en db hun dieren wegbrengen naar stallen/asiels waar ze mee samenwerken. Daar moeten ze blijven totdat er meer bekend is van de zaak volgens mij. Als ze niet terug gaan naar de eigenaar worden ze naar mijn weten verkocht/vergeven.
Maar waar krijgen ze dan de juist zorg niet? De stallen/asiels waar de db en aid mee samen werken worden toch ook gecontroleerd etc etc.

Maar ik vind het wel een vreemde zaak en ben ook erg benieuwd hoe ze aan cijfers komen in dit geval?

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 19:23

Rianneke schreef:
Gefeliciteerd amy77!

Maar wat ik niet snap is dat bijv. de aid en db hun dieren wegbrengen naar stallen/asiels waar ze mee samenwerken. Daar moeten ze blijven totdat er meer bekend is van de zaak volgens mij. Als ze niet terug gaan naar de eigenaar worden ze naar mijn weten verkocht/vergeven.
Maar waar krijgen ze dan de juist zorg niet? De stallen/asiels waar de db en aid mee samen werken worden toch ook gecontroleerd etc etc.

Maar ik vind het wel een vreemde zaak en ben ook erg benieuwd hoe ze aan cijfers komen in dit geval?

In februari hebben wij de vraag gesteld (WOB verzoek) wie de controle uitvoert ( aan dienst regeling dienst van het ministerie van LNV die over ) we hebben tot op vandaag geen antwoord mogen ontvangen. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om daar antwoord op te geven? Dieren die via een strafrechtelijke procedure in beslag genomen worden zijn na inbeslagname eigendom van het Openbaar ministerie.