Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Miss_Malfoy schreef:Raar? Gewoon heel simpel. Het is nu mischien zielig, en ja de paarden zijn er de dupe van. Maar als er op deze manier minder (ren)paarden gefokt worden, die als enigste toekomst de slacht hebben, vind ik dat positief.
En bovendien, als niet jan en alleman meer een paard kan betalen, heb je kans dat het welzijn van de dieren er ook op vooruitgaat. Het moet in feite weer een luxe iets worden, waarbij je niet op zadels etc. bezuinigd.
Zal wel hard/gemeen overkomen, maar zo is het imo wel.
joopie7 schreef:Miss_Malfoy schreef:Raar? Gewoon heel simpel. Het is nu mischien zielig, en ja de paarden zijn er de dupe van. Maar als er op deze manier minder (ren)paarden gefokt worden, die als enigste toekomst de slacht hebben, vind ik dat positief.
En bovendien, als niet jan en alleman meer een paard kan betalen, heb je kans dat het welzijn van de dieren er ook op vooruitgaat. Het moet in feite weer een luxe iets worden, waarbij je niet op zadels etc. bezuinigd.
Zal wel hard/gemeen overkomen, maar zo is het imo wel.
hoezo als enige toekomst de slacht? Renpaarden fokken is heel erg duur, nog veel duurder dan het fokken van een goede kwpner. Wat denk je, dat ze deze dure paardden zo even naar de slager brengen? Natuurlijk is er een categorie die niet geschikt is voor de fok/sport maar volbloeden zijn veelzijdig genoeg voor de springsport, eventing en recreatie. Een spring/eventing/recreatie paard brengt nog altijd meer op dan het paard naar de slager brengen. Hoe je er bij komt dat het meerendeel bij de slacht terrecht komt snap ik dus totaal niet
hebben gewoon geen inzicht erin dus moeten ook niet oordelen
Miss_Malfoy schreef:Helemaal juist jodie, sorry maar ik heb er niks mee. Ik zet zowiezo mijn vraagtekens bij elke vorm van "topsport" met paarden. Mensen gaan dan het doel met de middelen verwarren en daar komt narigheid van...
Miss_Malfoy schreef:Helemaal juist jodie, sorry maar ik heb er niks mee. Ik zet zowiezo mijn vraagtekens bij elke vorm van "topsport" met paarden. Mensen gaan dan het doel met de middelen verwarren en daar komt narigheid van...