Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Huertecilla schreef:Slechte zaak = vertragingsactie.
geerke schreef:studenten diergeneeskunde?
waarvan sommige nog nooit een paard van dichtbij hebben gezien?
joyce B schreef:Landbouw Universiteit Wageningen, research/onderzoek
Loretta schreef:Janine1990 schreef:Ik begrijp niet waarom dit vertraging oplevert als er meerdere bokkers aangeven dat er verschillende soorten onderzoek lopende zijn, of hebben gelopen.
Weet iemand de uitkomst van de vershillende oderzoeken die gelopen hebben?
geerke schreef:joyce B schreef:Landbouw Universiteit Wageningen, research/onderzoek
ach,daar ben ik vanuit mijn opleiding een keer geweest.....een hele schuur vol met kistkalveren(1985),varkens op betonnen vloeren....die waren helemaal door het dolle van het stro wat we in de hokken gedaan hadden...het moest er alleen weer uit.
Iedereen vond dat normaal toen....
Als ze dezelfde normen als toen hanteren dan heb ik geen vertrouwen in het onderzoek
Geen belachelijke opmerking....hoe kun je de situaties en welzijn goed beoordelen als je verder geen verstand hebt van paarden?
Een vriend van mij is dierenarts...hij durft niet bij mijn paarden in de buurt te komen,heeft ook de kleine huisdieren gedaan.
TheMagicLine schreef:Huertecilla schreef:Slechte zaak = vertragingsactie.
helemaal mee eens, een absolute vertragingstactiek. En door een ingewikkeld onderzoek te houden zijn de uitkomsten al so wie so bij voorbaat voor meerdere uitleg vatbaar: dus weer jarenlang interpretatie-strijd over de resultaten van dit onderzoek....
een zoethouder voor het publiek is dit onderzoek en een publiciteitsstunt.
Achter de schermen weet men precies wat men moet veranderen en hoe.
Huertecilla schreef:Samengevat:
- het ís al beknd hoe het in NL met paardhouden gesteld is
- er zíjn al randvoorwaardes
- er ís al paardspecifieke invulling
De vraag is waarom er nog geen welzijnswetgeving ís voor paarden.
Het antwoord is dat de sector en ruiters daarmee tegenstrijdige belangen hebben en het tegen houden.
De oplossing is maatschappelijk draagvlak en daardoor politieke haalbaarheid.
Janine1990 schreef:Hoe kom je er bij dat dat al bekend is? Of heb jij soms onderhandse contacten met bepaalde instanties?
HOE is het paardenhouden in Nederland gesteld? Lees jij alleen de slechtnieuwsberichten (aangezien er nooit een goednieuwsbericht over zoiets te vinden is) of weet je meer...
Edit: Wat zijn je bronnen?
Huertecilla schreef:Janine1990 schreef:Hoe kom je er bij dat dat al bekend is? Of heb jij soms onderhandse contacten met bepaalde instanties?
HOE is het paardenhouden in Nederland gesteld? Lees jij alleen de slechtnieuwsberichten (aangezien er nooit een goednieuwsbericht over zoiets te vinden is) of weet je meer...
Edit: Wat zijn je bronnen?
Er zijn door Wageningen en Utrecht onderzoeken naat stereotyp gedrag gedaan en gepubliceerd.
Deze zijn door de minister gebruikt als onderbouwing voor de probleemstelling in 2002.
Zoekt en gij zult vinden.
Janine1990 schreef:2002 plus de grond van het onderzoek lijken me vrij achterhaald.
Maarja, wie ben ik
Huertecilla schreef:Janine1990 schreef:2002 plus de grond van het onderzoek lijken me vrij achterhaald.
Maarja, wie ben ik
Sindsien is de sector gegroeid; meer paarden, minder mogelijkheden, minder kennis/kunde én minder geld.
Zal vast een stúk beter zijn geworden vooor de paarden.
De wetgeving had vijftig jaar geleden al ingevuld moeten worden
Huertecilla schreef:Janine1990 schreef:Ik zal wel een optimist zijn, maarr...
Wanneer er meer geld omgaat in een bepaalde markt, zijn er meestal ook meer mogelijkheden.
Zo leerde ik dit op de middelbare school bij het vak economie...
Ik ben ook realist. Geld corrumpeert indien er geen voorwaarden aan gesteld worden.