Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Moet je alleen in de toekomst ook de nakomelingen gaan testen om te kijken of het karakter ook wordt doorgegeven.
Whitepanther schreef:Ik had de reacties van sommige van die paarden wel willen zien. Klinkt alsof er vast hilarische momenten tussen hebben gezeten. Verder is het idd een positief idee
Yessy schreef:Hmm ik ga met Prrrr mee, als je dit thuis 3 weken (of desnoods 1,5 jaar lang) dagelijks doet, kijken ze nergens meer van op...
Overigens loopt mijn paard over zeiltjes en met mij onder een plu (ze heeft een nog grotere hekel aan regen...), maar als die paraplu's uit het dak komen vallen zal ze ook wel even gek kijken, dat doen ze anders nooit
liedje89 schreef:Denk inderdaad ook wanneer zo iets getest gaat worden bij de kering je het igg even uit probeert thuis. Denk dat dat de test ook enigzins zal vertekenen.
Maar ik denk niet dat de gemiddelde fokker een speciale paraplu lanceer instalatie gaat bouwen oid. Als ze het bij de keuring maar lekker ingewikkeld houden komt het vast wel goed.
nicolanca schreef:In de hoefslag stond een paar jaar terug dat ze deze test in Zweden ook hadden gedaan, eerst bij veulens en dan drie jaar later bij dezelfde paarden opnieuw. Er waren drie soorten reacties: paarden die flipten, paarden die schrokken maar daarna nieuwsgierig gingen kijken, en paarden die nergens van opkeken. De paarden die als veulen flipten deden dat als driejarige weer, etc. Toen bleek ook dat de paarden die schrokken, maar daarna nieuwsgierig gingen kijken het makkelijkste dingen aan te leren waren, en dat de paarden die helemaal nergens van schrokken ook heel moeilijk dingen aan te leren waren.