Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maverick schreef:Dit is weer typisch KWPN.Plaatjes fokkerij.Ik heb liever een paard dat grote prijzen wint , dan zo'n perfect plaatje zonder vermogen.
Ik vraag me af wat deze reactie voor waarde toevoegt? Er zijn genoeg hengsten die niet op dat niveau springen en net zoveel vermogen hebben als deze hoor...
Maar die springen niet op dat niveau omdat ze teveel hengst zijn, niet te rijden vallen in het pacour. Tsja dan kan je kiezen tussen laten ruinen, of hengst laten zijn en dan maar minder resultaten maar toch hem als dekhengst kunnen gebruiken. Daarbij zit het karakter/vermogen meestal in de moederlijnen. Laat mij dan maar dat geld wat je betaald voor die hengst in een fatsoenlijke fokmerrie steken ipv aan een geweldige hengst van 2.000. Dat alle hengsten goed zijn moet wel, kijk maar met hoeveel hengsten ze de eerste dagen van de keuring beginnen en er op het einde echt goedgekeurt zijn.
__Marloes schreef:maverick schreef:Dit is weer typisch KWPN.Plaatjes fokkerij.Ik heb liever een paard dat grote prijzen wint , dan zo'n perfect plaatje zonder vermogen.Ik vraag me af wat deze reactie voor waarde toevoegt? Er zijn genoeg hengsten die niet op dat niveau springen en net zoveel vermogen hebben als deze hoor...
Maar die springen niet op dat niveau omdat ze teveel hengst zijn, niet te rijden vallen in het pacour. Tsja dan kan je kiezen tussen laten ruinen, of hengst laten zijn en dan maar minder resultaten maar toch hem als dekhengst kunnen gebruiken. Daarbij zit het karakter/vermogen meestal in de moederlijnen. Laat mij dan maar dat geld wat je betaald voor die hengst in een fatsoenlijke fokmerrie steken ipv aan een geweldige hengst van 2.000. Dat alle hengsten goed zijn moet wel, kijk maar met hoeveel hengsten ze de eerste dagen van de keuring beginnen en er op het einde echt goedgekeurt zijn.
Ik ben zelf benieuwd naar meer informatie over de hengst, zoals foto's. En de reden waarom de jury heeft gekozen om dit paard niet goed te laten keuren..
maverick schreef:Het is gewoon belachelijk dat een hengst als Tyson met zo'n commentaar naar huis sturen.
Maar het is maar goed dat het KWPN er wel vaker naast zit.Kijk bijv naar Hicksted.En zo zijn er nog veel hengsten meer.
_Bitje_ schreef:maverick schreef:Het is gewoon belachelijk dat een hengst als Tyson met zo'n commentaar naar huis sturen.
Maar het is maar goed dat het KWPN er wel vaker naast zit.Kijk bijv naar Hicksted.En zo zijn er nog veel hengsten meer.
ook totilas kreeg een laag precentage score van het KWPN, tot nu toe is het het beste paard van de wereld !
kimberleyhof schreef:ongeloofelijk..
een mooi springpaard wat zé 'te week en te lang in de rug vinden' keuren ze niet goed.. maar een 3 jarige hengst wa röntgonologiesch afgekeurd is (ocd klasse C) wordt wel goedgekeurd,,
ik snap er echt niks meer van!
gomir schreef:Onder welke rots heb jij gezeten Marloes?
Heb je de ontwikkelingen en het hele circus rondom OCD van de afgelopen decennia gemist?
Ik vind Tyson zelf niet superweek in het middenstuk, maar heb hem al lang niet van dichtbij gezien. Ik weet iig dat hij er super mee door het parcours loopt en dat zie ik zelf een heel stuk liever dan een hengst die zich niet eens door de startlijn laat rijden zonder te etteren, dan maar iets minder mooi...