Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Janine1990 schreef:Mevrouw Ouwehand moet zich eens wat meer in het reilen en zeilen van alle dieren in het algemeen verdiepen. Niet alleen maar de Spits lezen en schrijnende berichten over 1 persoon die zichzelf weer eens moet tekenen voor elke paardenhouden in de ogen van mevrouw Ouwehand.
Loretta schreef:Zelf ben ik via het contactformulier van mijn website benadert door iemand over deze paarden.
De persoon vroeg of ik iets wist wat ik er aan kon doen.
Nouja ik kan niet echt veel doen maar wilde toch wel iets proberen.
Daarom heb ik een petitie op mijn website gezet.
http://paardensites.nl/petities

Foss schreef:heb je zeker het filmpje niet gezien, het is zeker 30-40 cm modder waar ze in staan het is zeker niet overdreven.
Vaak overdrijven mensen wat ze vinden het al vaak zielig als een paard in de regen staat maar hier keerde zelfs mijn maag van om, de paarden konden niet eens normaal lopen elke stap koste veel moeite.
En dat de eigenaar dit zelfs goed vind snap ik helemaal niet die beesten hun hoeven gaan er zeker aan en wat dacht je van mok en hoefrot!
joyce B schreef:lijkt mij dat bepaalde minimale eisen toch geen probleem moeten zijn voor de gemiddelde paardenhouder. Alleen maar goed als deze worden ingevoerd. Dan is er een wettelijke mogelijkheid om in te grijpen bij excessen.
En zo vreselijk streng dat paardenhouders er niet aan kunnen voldoen vanwege ruimtegebrek verwacht ik ze niet aangezien in de veehouderij nog geen verbod is op legbatterijkippen, bontfokkerij en het gemiddelde kalf of varken ook niet zoveel ruimte heeft en ook niet verplicht buiten hoeven te lopen voor zoveel uren per dag...
Tuurlijk moet ze niet overdrijven en de hele paardenhouderij af schilderen als slecht voor de dieren. Maar dit soort negatieve voorbeelden moet je wel aan kunnen pakken. Dit is ook slecht voor het imago van de andere paardenhouders.
En mensen die het proberen te vergoeielijken met dat hun paarden ook in de modder staan... Ik mag hopen dat hun paarden niet 24/7 weken lang zo diep in de modder staan op zo'n klein plekje, zonder dat ze een droge stal, of anderszins droge plek hebben om te kunnen staan, liggen, en hopelijk ook wat rondlopen...

Ariebren schreef:Je kan het ook overdrijven.
Tot de knieen in de modder. hahaha
De foto's tonen aan dat het hooguit tot de kroonrand van de hoef is.
Ik ben blij dat de macht van de dierenbescherming hier in Nederland niet zo doorgeslagen is als in Engeland en Amerika.
of die nou in stal of een bak vol modder staat
maar die in de modder zal waarschijnlijk eerder dood gaan 
lifaya schreef:elk paard gaat doodof die nou in stal of een bak vol modder staat
maar die in de modder zal waarschijnlijk eerder dood gaan
Is het nou echt zoveel moeite om dan buiten een stenen stukje te maken? een ophoging? en een normaal hekwerk? dat is toch het minste?