Treinverkeer Hasselt-Bilzen versperd na aanrijding met paarden
Het treinverkeer tussen het Belgische Hasselt en Bilzen raakte vanmorgen een tijdlang versperd, nadat een trein in aanrijding kwam met drie paarden ter hoogte van de Laarstraat in Beverst (Bilzen). Intussen verloopt alles weer normaal.
De botsing tussen de paarden en trein gebeurde rond 02.00 uur. Twee drachtige merries en een veulen overleefden de klap niet. De paarden konden ontsnappen nadat iemand de stroomdraad rond de wei losgemaakt had. Een vierde paard bleef wel in de wei staan.
De twee sporen raakten versperd. Voor de eerste treinen tussen 05.00 en 06.00 uur zette infrastructuurbeheerder Infrabel een vervangende busdienst in voor de reizigers.
Vanaf 06.30 uur reden de treinen beurtelings over het ene spoor. Vanaf 07.45 uur was het treinverkeer weer genormaliseerd.
Ow, gadver... Wat een akelig ongeluk zeg... Je zou vandaag het bericht maar krijgen... Agent aan de deur, "mevrouw, ik heb een vervelende mededeling..."
Volgens mij zij het dan toch echt 5 paarden die de klap niet hebben overleefd...
Wel sneu natuurlijk...
dat zat ik me net ook te bedenken zeg. wat sneu
AdnerB
Geplaatst: 26-11-09 13:03
jeetje wat verschrikkelijk!
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Geplaatst: 26-11-09 13:03
Ah, verschrikkelijk! Niet alleen voor de paarden, maar ook de machinist... gadver.
Sharon_Jims
Geplaatst: 26-11-09 13:04
rockwitch schreef:
he gatver dat is echt afschuwelijk. Arme paardjes. Maar moet voor die machinist ook schokkend zijn.
Inderdaad! Arme machinist!
Heel veel sterkte voor de eigenaren!
gohya
Geplaatst: 26-11-09 13:05
Hier ben ik altijd zo bang voor,mijn pony's staan vlak langs het spoor.Ben zo bang op een dag te horen,uw pony is dood gereden door de trein.Mijn omheining is goed hoor,met gladde ijzerdraad en stroomlint erom heen.Maar sommige mensen vinden het leuk pony's los te laten,d.m.v. het draad door knippen.Denk hier heel erg vaak aan. Arme pony's,hopen dat ze op slag dood waren,denk het wel.
Oh gatver, ik krijg gewoon kippenvel terwijl ik dit lees. Echt verschrikkelijk voor de machinist, de eigenaar en de paarden zelf. Hopelijk waren de paarden op slag dood en hebben ze niet geleden.
Anoniem
Geplaatst: 26-11-09 13:17
Damariis schreef:
vreselijk die machinist zal wel een trouma hebben voor zn hele leven
Tja, paarden springen er in ieder geval niet bewust voor zoals sommige mensen. Das voor een machinist nog traumatischer.
Finstar1991
Geplaatst: 26-11-09 13:18
Bah Mijn paarden staan ook dicht bij treinspoor.
De arme man Rottig om dmv de trein je paarden te verliezen
Anoniem
Geplaatst: 26-11-09 13:18
sunrice schreef:
Oh gatver, ik krijg gewoon kippenvel terwijl ik dit lees. Echt verschrikkelijk voor de machinist, de eigenaar en de paarden zelf. Hopelijk waren de paarden op slag dood en hebben ze niet geleden.
die arme michinist. wat zal je je op zo een moment machteloos voelen zeg. ik hoop voor de paarden dat ze op slag dood waren. bah ik moet er niet aan denken. (ben ik blij dat hier in de buurt geen treinen te vinden zijn)
vancky2005
Geplaatst: 26-11-09 14:02
Vreselijk voor de paarden en de eigenaars. Dikwijls is dit jammer genoeg het gevolg van slecht afgesloten weides met geen gras meer op. Paarden breken uit omdat ze op zoek zijn naar gras en omdat ze te weinig worden bijgevoederd.
Laatst bijgewerkt door vancky2005 op 26-11-09 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Verschrikkelijk voor die arme dieren, eigenaar en machinist! Ik hoop dat de diertjes geen pijn geleden hebben.
s0173957
Geplaatst: 26-11-09 14:24
Dubbele pech voor de eigenaar, 2 drachtige merries en een veulen kwijt en nog eens héél wat centjes ook... want wees gerust, de kosten van de vertragingen enzo zijn hoogstwaarschijnlijk voor de eigenaar...
r0zijn
Geplaatst: 26-11-09 14:51
Ah bah wat vreselijk!
Mijn shetje is wel is een wandeling langs het spoor gaan maken toen ze door de draden was gegaan.. Gelukkig bleef dit alleen bij wat vertraging en langzaamrijdende treinen..