Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cristinaa schreef:De juryleden testen de paarden of ze aanvoelen zoals het er uitziet. Bij de pony's kijken ze ook of ze makkelijk door een kind te berijden zijn. Een goede zaak vind ik persoonlijk
Soms ziet het er mooi uit en als de pony dan op zijn eigen benen moet lopen ziet het er beroerd uit.
Toch een trieste zaak dat er 3 ponyhengsten weggestuurd zijn. Zelfs eentje met de beste draf......je kunt er dus van uitgaan dat geen garantie geeft.
lianne125 schreef:ja was waarschijnlijk omdat er weer iets was misgegaan bij het nrps. heb veel contact met de eigenaren dus ben goed op de hoogte gehouden van de verrichtingsonderzoeken. maar wat ik dus wou zeggen dat het beestje al 1,5 uur gelopen had. tja dan vind ik het niet zo raar dat hij in protest komt. aanleuningsproblemen heb ik bij hem zelden gezien. maargoed het zijn momentopnames. ik heb geloof in deze hengst. de mensen zijn zeer zuinig op hem en ze vonden dat er teveel van de jonge pony's werden verwacht. het beestje is 4 jaar. verder laat ik me er maar niet te veel over uit. enkel dat ik de uitslag dus helemaal niet snapte. van zowel de niet doorgewezen hengsten als de wel doorgewezen hengst.
lianne125 schreef:hij was wel goedgekeurd en mijn veulen komt gewoon in het stamboek. dus dat zijn de problemen niet. plus dat ik een goed gefokte merrie heb. maargoed ik heb hele andere dingen van het beestje gezien en het blijft dus gissen. hier op de regionale wedstrijden loopt ie meestal scores van boven de 190 in de L2 klasse en daar worden aanleuningsprobolemen niet meer zo gewaardeerd. en het is niet zo dat ik nu een veulen van een afgekeurde hengst heb dat het gelijk maar per definitie een slecht veulen zal zijn. hij is immers toch ook goedgekeurd geweest. plus ik ben van mening dat het ook gewoon een deel opvoeding is. maargoed ik heb die gok genomen met hem te dekken en heb er echt geen spijt van. het is een mooi en goed beestje die ook zonder goedkeuring wel op het hoogste niveau komt.