Het ING-Mecenaatsfonds steunt het revalidatiecentrum. Het fonds schenkt Bob, een Haflinger, om verder hippotherapie te kunnen geven aan de patiënten.
'ING wil meer zijn dan een bank. Uit respect voor REVA en alle medewerkers en kinderen dragen we graag ons steentje bij', zegt Marleen Van De Voorde, zonedirecteur ING. 'Wanneer ik de lachende gezichten zie van de kinderen, weet ik dat onze sponsoring goed besteed is.'
'Wij kozen voor een Haflinger, omdat die dieren heel lief en leergierig zijn. Het paard wordt voornamelijk ingezet voor kinderen met een mentale achterstand, met een niet-aangeboren hersenletsel of kinderen met een dwarslaesie.'
Paardrijden is een internationaal aanvaarde therapievorm, waarmee REVA ongeveer twaalfjaar geleden begonnen is.
In Pulderbos staat dit jaar alles in het teken van 25 jaar neurologische revalidatie en 15 jaar respiratoire revalidatie. Scala brengt op 5 maart 2010 het concert 'Paper Plane' in de Elisabethzaal te Antwerpen. De opbrengst gaat ook integraal naar REVA.
Het is inderdaad wel een hele goed actie. Maar van de andere kant denk ik, de aanschaf van een paard is een schijntje tegenover alle kosten van het dier. Dus ik begrijp dat het een mooier gebaar is om een paard te schenken maar eigenlijk zou een jaar (of meer) voer/stalling/da-kosten een handiger cadeau is. Het is wel goede marketing inderdaad!