Het KWPN gaat mee op handelsmissie naar China

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Het KWPN gaat mee op handelsmissie naar China

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 14:20

www.kwpn.nl

KWPN is deze week mee op handelsmissie naar China onder de vlag van Economische Zaken (staatssecretaris Heemskerk).
Nu Azië steeds belangrijker wordt voor de paardensport, is door het KWPN voor China gekozen als een van de kernlanden voor afzetbevordering. KWPN reist mee in de handelsmissie om voor een aantal investeringsprojecten presentaties te geven over wat het KWPN en het KWPN-paard te bieden heeft en waar Nederland als Paardenland toe in staat is.

We houden u op de hoogte over de verdere ontwikkelingen.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 14:35

Dubbel gevoel. Leuk al die export goed voor de grote jongens om weer hun zakken te vullen maar dan wel naar een land waar je als mens niet eens een mening mag hebben. Zal mij benieuwen hoe we daar met beestjes omgaan. Na tien jaar weer zielige reclames voor brooke hospital maar dan in China. En wij domme Hollanders maar weer praten over hoe zielig het wel niet is. Ik snap dat er handel moet zijn, en dus is dit een mooie manier om het teveel aan paarden door te schuiven naar een werelddeel waar ze ipv hond binnenkort paardenvlees serveren.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:05

hilden1971 schreef:
Dubbel gevoel. Leuk al die export goed voor de grote jongens om weer hun zakken te vullen maar dan wel naar een land waar je als mens niet eens een mening mag hebben. Zal mij benieuwen hoe we daar met beestjes omgaan. Na tien jaar weer zielige reclames voor brooke hospital maar dan in China. En wij domme Hollanders maar weer praten over hoe zielig het wel niet is. Ik snap dat er handel moet zijn, en dus is dit een mooie manier om het teveel aan paarden door te schuiven naar een werelddeel waar ze ipv hond binnenkort paardenvlees serveren.

Ben het helemaal met je eens eigenlijk :)

ik denk dat er ook weinig dierenbescherming is in het land..
Dus heb er echt een dubbel gevoel over.

Katja

Re: Het KWPN gaat mee op handelsmissie naar China

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:30

Denk dat je statement nogal overdreven is Hilden1971. Als paarden voor veel geld naar China gaan dan zijn dat niet de dieren die bij Brooke terecht komen en alleen het transport zou al een extreem duur stukje vlees maken.

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:50

Het zal heus wel een elite-bedoening worden om een KWPN onder je kont te hebben in China, dus wellicht ontbreekt het ze in eerste instantie aan niks. Maar wat als het paard in kwestie toch niet zo goed blijkt te presteren? Of geblesseerd raakt (sportcarriere voorbij), of gewoon oud? De tijd zal leren hoe de Nederlandse paarden er 10 jaar na export in China bij staan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:21

Complimenten dat het KWPN de laatste tijd echt gericht aan afzetbevordering doet.
Dat zijn goede berichten voor de fokkers, en er zitten inmiddels ook Nederlanders die de boel daar begeleiden.
De laatste OS in aanmerking nemende wil China op alle fronten meedoen, het is alleen maar goed dat ze daarvoor Nederlandse paarden kiezen en reken maar dat die zeer goed verzorgd worden.

Hilden ze zoeken geen afgekeurde hengsten :D :D :D

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 00:26

sarabande schreef:
Complimenten dat het KWPN de laatste tijd echt gericht aan afzetbevordering doet.
Dat zijn goede berichten voor de fokkers, en er zitten inmiddels ook Nederlanders die de boel daar begeleiden.
De laatste OS in aanmerking nemende wil China op alle fronten meedoen, het is alleen maar goed dat ze daarvoor Nederlandse paarden kiezen en reken maar dat die zeer goed verzorgd worden.

Het KWPN is een vereniging en als het KWPN meent dat zij mee moeten op een handelsmissie voor deze vereniging dan moeten ze dat eigenlijk wel aan de leden voorleggen want dat zijn per slot van rekening degenen die uiteindelijk de rekening betalen.

Persoonlijk denk ik dat een handelsmissie naar China niet echt zinvol is. Voortvloeiend uit het communisme is het gemiddelde inkomen van een Chinees niet toereikend om een paard te kopen in Europa.
Blijft er over het handjevol sportruiters die niet zitten te wachten op een jong paard want die kunnen ze niet zelf opleiden. Wat ze dus wél zoeken is een handjevol paarden die al op het hoogste niveau gereden zijn en dat hoeft niet perse een KWPN-er te zijn.

Dus voor dat handjevol paarden trekt het KWPN een heel budget uit? Ik vind het niet kunnen. Ze kunnen beter proberen om het KWPN nog meer te promoten in Amerika want daar doen het Oldenburg en Hannover het een stuk beter.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:39

Als oldenburg en hannover het beter doen in Amerika loop je achter de feiten aan en daar heb je in China nog geen last van.

Wat betreft de rekening ik neem aan dat de ledenraad het heeft goedgekeurd, dat is namelijk de stem van de leden of hadden ze ons allemaal moeten bellen en om onze mening vragen.

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:42

Citaat:
Dus voor dat handjevol paarden trekt het KWPN een heel budget uit? Ik vind het niet kunnen. Ze kunnen beter proberen om het KWPN nog meer te promoten in Amerika want daar doen het Oldenburg en Hannover het een stuk beter.

Gebaseerd op ?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:52

Ik vind het niet eens zo'n verkeerd idee. En ik denk al helemaal niet dat ze verwaarloost als vleesproduct zullen eindigen. De Chinezen zetten alleen hele goede paarden op transport: Totilasjes en Parzivalletjes in spe zullen we maar zeggen. Die dieren krijgen echt wel de verzorging die ze nodig hebben. Alleen al omdat de aanschaf en reiskosten een godsvermogen kosten.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:44

MLoeser schreef:
Ik vind het niet eens zo'n verkeerd idee. En ik denk al helemaal niet dat ze verwaarloost als vleesproduct zullen eindigen. De Chinezen zetten alleen hele goede paarden op transport: Totilasjes en Parzivalletjes in spe zullen we maar zeggen. Die dieren krijgen echt wel de verzorging die ze nodig hebben. Alleen al omdat de aanschaf en reiskosten een godsvermogen kosten.

En omdat de aanschaf en reiskosten een godsvermogen kosten kopen ze niet snel de Totilasjes en Parzivalletjes in spé maar hengsten zoals Jumpy des Fontaines en Thunderbolt. Waarvan Jumpy het helaas niet overleefd heeft al zal dát niet veel met China te maken hebben.

Een ander probleem van China is dat er allerlei rare ziektes zijn waardoor de paarden eigenlijk alleen in Hongkong gehouden kunnen worden wil je ze ooit nog een keer ergens internationaal kunnen starten. Dit was ook één van de redenen waarom er besloten is om het paardensportgedeelte van de OS naar HongKong te verplaatsen.

HongKong zelf heeft maar 7 miljoen inwoners, die echt niet allemaal rijden en ik vraag me serieus af of daar een handelsdelegatie heen moet. Daarbij komt dat het niet de fokker is die er paarden heen verkoopt maar de handelaren/ professionele ruiters en ik zie niet waarom het KWPN dat moet ondersteunen. En de fokker het indirect dus betaald.
Daarentegen gaan er wel heel veel paarden in de gewone prijsklasse naar bijv. Engeland waar wel heel veel fokkers zitten, fokkers die ook veulentjes kopen, fokkers met KWPN paarden die hun zelfgefokte veulen niet KWPN willen registreren omdat het stamboek daar een vermogen voor rekent. Dat is bijv. de reden waarom Hemmingway nu ook AES gekeurd is in Engeland.
En zolang ik nog steeds formulieren en brieven die het KWPN aan Engelse fokkers stuurt moet vertalen omdat ze nog steeds in het Nederlands gestuurd worden denk ik dat het KWPN dichter bij huis nog wel wat werk heeft liggen. Want een brief in het Nederlands is echt Chinees voor Chinezen ;)

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:21

Wanneer daar een Chineesje gaat presteren met een Kwpner zal de hele wereld zeggen dat moet een goed paard zijn want er is nog nooit een chinees geweest die rijden kon, dat is meer reclame dan 100 recreatie paarden in Engeland

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 08:38

sarabande schreef:

a) Het KWPN moet nog op missie dus is het niet zeker dat men per direct voor Nederlandse paarden zal kiezen.
b) Het handje vol aan paarden wat daar goed terecht zal komen, is niets in vergelijking met de paarden die niet goed terecht zullen komen door onkunde en gebrek aan kennis.
c) Mbt de afgekeurde hengsten blijft dat bepaalde mensen meer bezig houden dan anderen, waarschijnlijk een kortsluitinkje? :D :D :D

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 08:45

stoffel schreef:
Wanneer daar een Chineesje gaat presteren met een Kwpner zal de hele wereld zeggen dat moet een goed paard zijn want er is nog nooit een chinees geweest die rijden kon, dat is meer reclame dan 100 recreatie paarden in Engeland

Maar die 100 recreatiepaarden daar hebben meer fokkers baat bij dan die ene topper die naar China gaat. En uiteindelik gaat het bij afzetbevordering om grote getallen en niet om individuele nummers.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:50

Als dat ene chineesje het goed doet komen die 100 recreatiepaarden in Engeland ook wel reclame noemt men dat

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:16

stoffel schreef:
Als dat ene chineesje het goed doet komen die 100 recreatiepaarden in Engeland ook wel reclame noemt men dat

En inderdaad kon de zo ongeveer beste springruiter van China, Li Zheng, het niveau op de Olympische Spelen niet aan met Jumpy des Fontaines. Goeie reclame...