Harrie Smolders wint Open Kampioenschap van Qatar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Harrie Smolders wint Open Kampioenschap van Qatar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 08:07

www.anp.nl

Springruiter Harrie Smolders heeft vrijdagavond het Open Kampioenschap van Qatar op zijn naam gebracht. De Nederlander was op de rug van zijn paard Exquis Walnut de Muze foutloos en de snelste in de barrage: 38,39 seconden. De Zwitser Daniel Etter (Peu à Peu) was een fractie langzamer: 38,56. De Duitser Ludger Beerbaum (Coupe de Coeur) werd derde in 39,10.

Albert Zoer haalde de barrage niet. In de eerste rondgang maakt de Drent met Sam één springfout en die kostte hem een plek in de finale. Zoer werd achtste. Hij hoopt zaterdag beter te presteren als in Doha de laatste wedstrijd van de Global Champions Tour plaatsheeft. In die lucratieve cyclus, die is opgezet door de Valkenswaardse paardenmiljonair Jan Tops, ligt voor de winnaar een bonus van 300.000 euro klaar. Zoer komt dan in actie op zijn toppaard Okidoki.

Smolders mocht overigens ook niet klagen over zijn winstpremie in het Open Kampioenschap: 64.000 euro. Hij kwam als laatste in de piste en wist welke tijd hij moest aanvallen met zijn 10-jarige merrie. ,,Ik ben er voor gegaan. Ik ging op het eind iets te hard, maar hield het net. Het is jammer dat ik zaterdag niet in de finale mag uitkomen, maar deze overwinning maakt veel goed'', aldus de ruiter uit Lage Mierde.

Biertabje

Re: Harrie Smolders wint Open Kampioenschap van Qatar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 10:36

geweldige prestatie!!!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:49

Wat super dat Coupe de Coeur weer terug is!!!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:38

Ik las net op teletext dat ludger derde was geworden met coup. Ik denk toch is nakijken op internet en verek echt met coup. Nooit verwacht dat hij al terug zou zijn. Echt geweldig. Maar top van harrie.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 19:34

Precies datzelfde gevoel had ik dus ook!!