Welsh B-hengst Den Bramel’s Baye naar het zuiden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Welsh B-hengst Den Bramel’s Baye naar het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 17:39

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl

Wim Renders van fokkerij De Rakt in Deurne probeerde al vier jaar om de Welsh B-hengst Den Bramel’s Baye (v. Rowol’s Poko) te kopen en nu is het hem eindelijk gelukt. ,,Als fokhengst staat hij aan de top. Daarnaast heeft hij een fijn karakter en loopt zowel aangespannen als onder het zadel. Ik verwacht dat Baye hier in het zuiden optimaal de kans krijgt.”

De familie Van Keulen, ging niet over één nacht ijs bij de verkoop van Den Bramel’s Baye. “We hebben hem tien jaar gehad”, zegt Willy van Keulen van de gelijknamige hengstenhouderij uit het Achterhoekse Etten. “We hebben hem als driejarige op de hengstenkeuring gekocht van zijn fokkers, familie Gosselink. Hij heeft het niet alleen als fokhengst heel goed gedaan, maar we gebruikten hem ook veel aangespannen, tijdens toerritten.”

Voshengst Baye, geboren in 1997, is één van de goed presterende zoons van hengstenmoeder Hengelhoef’s Blendy (v. Sarnau Pharaoh). Baye is vader van vele stermerries, waaronder Nieuw Lindert’s Lianne, de nationaal sectie B-kampioen van dit jaar. Hij krijgt komend seizoen bij Renders drie stermerries en een driejarige te dekken. Daarnaast komt de vos ter dekking voor merries van derden via familie Van den Nieuwenhuizen in St. Oedenrode.

21deees

Re: Welsh B-hengst Den Bramel’s Baye naar het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:36

ik hoop dat jullie veel plezier met hem hebben. Hij was altijd super braaf op stal en ik vind het zo best stil zonder hem.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:10

gelukkig blijft hij wel in NL voor de fokkerij beschikbaar. TOPHENGST!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:55

nu vind ik het jammer dat ik welsh a pony,s heb.....hier in het zuiden zijn erg weinig goede hengsten te vinden

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:22

Baye, geweldig dier! Gelukkig lopen er hier in de buurt nog een heleboel nakomelingen van hem!
Kan me best voorstellen dat het raar is om hem niet op stal te hebben Daisy!

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:01

Eefke85 schreef:
Baye, geweldig dier! Gelukkig lopen er hier in de buurt nog een heleboel nakomelingen van hem!
Kan me best voorstellen dat het raar is om hem niet op stal te hebben Daisy!

Dat is het inderdaad.. je weet zelf wat voor een schat het is..
gelukkig staan er op stal ook wat nakomelinge en zulle er ook dit voorjaar een paar nieuwe bij komen:D