Enorm veel meldingen over verwaarloosde paarden in Den Haag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:42

Huertecilla schreef:
Ja, maar waar laat je zeg 200.000 paarden? Dat is snel een probleemverplaatsing/-verschuiving.


_O-

Gargoyle
Berichten: 12
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:56

Heel mooi gesproken Hanneke65!!!!!!

Mensen kijk eens naar het hele plaatje!!!

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:59

En dan is de dierenbescherming nog wel tegen het houden van een paard in z'n eentje.

hanneke65
Berichten: 12
Geregistreerd: 07-11-09

Re: Enorm veel meldingen over verwaarloosde paarden in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:03

Precies. Bedankt voor je reactie buurvrouw! Dat bedoel ik dus. Die zogenaamde 'politieman' heeft echt de ballen verstand van paarden. Ze hebben maar wat gedaan, opgestookt door de buurtbewoners, zonder de gevolgen hiervan in te zien. Paarden in de modder. En vandaag scheen de zon weer. En als er iets lekt.... dan wordt dat natuurlijk verholpen. Maar daar gaat het hier helemaal niet om. Het is een haataktie met alle gevolgen van dien.

Miss_Jess

Berichten: 144
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Den Haag (voorburg)

Re: Enorm veel meldingen over verwaarloosde paarden in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:19

moooii gesproken

Biancaa

Berichten: 4176
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: den haag ypenburg

Re: Enorm veel meldingen over verwaarloosde paarden in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 04:19

blijkbaar lekt het toch al iets langer en is het nog lang niet verholpen, dan had ze dat wel in die 24 uur kunnen doen die haar gegeven is. Dat heeft ze nagelaten en ze wist wat voor consequenties eraan vast zaten. Dus nu niet de politieman ervan de schuld geven die alleen zijn werk deed. Lekker makkelijk ;)

Ik geef jullie wel gelijk over de andere paardenhouders daar, sommige staan achter hoge schuttingen en zien er net zo "zielig" uit, helaas staan er zat paarden zo daar en ik vind het geen plek voor paarden daar tussen de randstadrail ( en oke hij was er eerst niet maar nu dus wel). Alle hekken zijn zowat aan elkaar gebonden, iedereen schermt zijn stuk helemaal af van de buitenwereld en alles valt zowat uit elkaar (uitzonderingen daar gelaten uiteraard)

Over het opnieuw inrichten, dat doen ze dus niet omdat de gemeente het gedoogd en het liever niet wil daar. Dus dat zal de gemeente zelf nooit doen. De paardeneigenaren die er staan zullen dat toch zelf moeten doen.

en goedkoop staan daar? 200 euro zonder stro en dan zelf mesten, hm vind ik toch niet bepaald goedkoop hoor...

Ik vind gewoon nog steeds dat ze de paarden daar weg moeten, sorry maar vindt het gewoon geen geschikte plek...

En HC ze had het over de paarden daar, niet over 200.000 andere paarden.... Dan kan iedereen zijn paard beter wegdoen want hier in Nederland is gewoon bijna onmogelijk om je paard normaal te kunnen neerzetten zoals de echte wensen zijn van het paard. Dit door het klimaat, door de ondergrond en gewoon de beperkte ruimte. Dus zullen we moeten roeien met de riemen die we hebben, dus soms op stal, soms op het land maar niet tot aan hun knieën in de drek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 08:48

hanneke65 schreef:
Mijn drie dochters hebben bij Quirine leren rijden. Voor een schijntje. En natuurlijk helpen ze mee met het onderhoud van materiaal en paarden. Dat doen ze graag. Sommige meisjes die nu nog bij Quirine rijden, rijden daar al tien jaar en met veel plezier. Wat een nare berichten allemaal. En natuurlijk krijgen de paarden droog hooi uit een ruif. Helaas kan ik het niet laten om te blijven reageren op deze onzin. En dit is geen schuilaccount!! Ik heb toevallig vanmiddag nog met 'shetlandbokker#18' gesproken toen de asociale buren de buurt op zijn kop aan het zetten waren.



Dit is natuurlijk niet van het ene op het andere moment aan het spelen. Als jullie voor een schijntje kunnen rijden en er mee in zitten dat het zo een kant op gaat, steek de armen uit de mouwen, bouw een fatsoenlijk schuilhok en zorg voor stro er in, koop dat dan met elkaar en timmer met elkaar. Laat zand komen voor die afgekeurde paddock, ruim stront elke dag en gooi geen hooi in de drek...

Het hele zooitje met elkaar opknappen en maak er een aktie van help Q de winter door, praatjes vullen geen gaatjes!!!

Succes met het werk!!!

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:11

Biancaa schreef:
En HC ze had het over de paarden daar, niet over 200.000 andere paarden.... Dan kan iedereen zijn paard beter wegdoen want hier in Nederland is gewoon bijna onmogelijk om je paard normaal te kunnen neerzetten zoals de echte wensen zijn van het paard. Dit door het klimaat, door de ondergrond en gewoon de beperkte ruimte. Dus zullen we moeten roeien met de riemen die we hebben, dus soms op stal, soms op het land maar niet tot aan hun knieën in de drek...


Euh, je bedoelt dat de páárden het voor de ruiterwens maar moeten doen met wat er is.

Veel van de 400.000 paarden staan slechter tot niet veel beter dan die twee welke in beslag genomen zijn. Dat onderbouw je zelf.
Bij 'in Nederland is gewoon bijna onmogelijk om je paard normaal te kunnen neerzetten zoals de echte wensen zijn van het paard.' schrijven dat het maar zo moet is echt héél erg. Daarmee maak jij welzijnseisen ondergeschikt aan de ruiterlol.
Wel mauwen over deze twee omdat ze toevallig zichtbaar zijn en de rest??? Veel worden door een schijnheilige 'lief'hebber uit het zicht net zo gehouden.

Als je geen aquarium hebt kan je geen vissen houden.
Dat is met paarden niet anders.

Miss_Favre
Berichten: 676
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:42

hanneke65 schreef:
Precies. Bedankt voor je reactie buurvrouw! Dat bedoel ik dus. Die zogenaamde 'politieman' heeft echt de ballen verstand van paarden. Ze hebben maar wat gedaan, opgestookt door de buurtbewoners, zonder de gevolgen hiervan in te zien. Paarden in de modder. En vandaag scheen de zon weer. En als er iets lekt.... dan wordt dat natuurlijk verholpen. Maar daar gaat het hier helemaal niet om. Het is een haataktie met alle gevolgen van dien.


Sorry, maar ik kan het niet eens worden met jouw opvattingen. Alle paardenkenners die dit gezien hebben en meegemaakt hebben van dichtbij, de politie haaglanden plus de dierenbescherming en nu dus zelfs politiek Den Haag, de partij PVV zijn allen van mening dat de paarden er niet goed bij staan en dus in dermate 'slechte' conditie daar staan om in beslag genomen te worden. Dit word echt niet alleen gedaan als 'een paar buurtbewoners' de politie 'opstookt'. Zo werkt dat echt niet. En ik weet ook zeker dat er geen sprake is van een 'haatactie', maar het gaat hier om mensen die zich bekommeren om het welzijn van de paarden!

Rennie89
Berichten: 37259
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Enorm veel meldingen over verwaarloosde paarden in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:51

blijkbaar is iedereen fout en hebben zij gelijk :j

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:55

russel schreef:
hanneke65 schreef:
Mijn drie dochters hebben bij Quirine leren rijden. Voor een schijntje. En natuurlijk helpen ze mee met het onderhoud van materiaal en paarden. Dat doen ze graag. Sommige meisjes die nu nog bij Quirine rijden, rijden daar al tien jaar en met veel plezier. Wat een nare berichten allemaal. En natuurlijk krijgen de paarden droog hooi uit een ruif. Helaas kan ik het niet laten om te blijven reageren op deze onzin. En dit is geen schuilaccount!! Ik heb toevallig vanmiddag nog met 'shetlandbokker#18' gesproken toen de asociale buren de buurt op zijn kop aan het zetten waren.



Dit is natuurlijk niet van het ene op het andere moment aan het spelen. Als jullie voor een schijntje kunnen rijden en er mee in zitten dat het zo een kant op gaat, steek de armen uit de mouwen, bouw een fatsoenlijk schuilhok en zorg voor stro er in, koop dat dan met elkaar en timmer met elkaar. Laat zand komen voor die afgekeurde paddock, ruim stront elke dag en gooi geen hooi in de drek...

Het hele zooitje met elkaar opknappen en maak er een aktie van help Q de winter door, praatjes vullen geen gaatjes!!!

Succes met het werk!!!



AMEN!!! _/-\o_

ponyrenfan
Berichten: 123
Geregistreerd: 14-09-09
Woonplaats: Den Haag

Re: Enorm veel meldingen over verwaarloosde paarden in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:54

Deze mevrouw geeft ook les met de paarden en verhuurt ze om buiten te rijden. Mijn dochter van toen 8 jaar heeft een tijdje bij haar gereden. Toen ik een keer ietsje later was om haar af te halen bleek ze haar mee naar huis te hebben genomen. Toen ik mijn dochter van 8 daar op ging halen stond zij in het pikkedonker buiten voor de deur te wachten omdat zij van deze "geweldige mevrouw" niet binnen mocht wachten. Jullie zullen begrijpen dat het gelijk EINDE OEFENING was met het paardrijden bij deze QUIRINE. Ben dus ook van mening dat ze zeer onverantwoordelijk is. Over de situatie met de paarden kan ik niet echt iets zeggen want ben daar al heel lang niet geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:24

ponyrenfan schreef:
Deze mevrouw geeft ook les met de paarden en verhuurt ze om buiten te rijden. Mijn dochter van toen 8 jaar heeft een tijdje bij haar gereden. Toen ik een keer ietsje later was om haar af te halen bleek ze haar mee naar huis te hebben genomen. Toen ik mijn dochter van 8 daar op ging halen stond zij in het pikkedonker buiten voor de deur te wachten omdat zij van deze "geweldige mevrouw" niet binnen mocht wachten. Jullie zullen begrijpen dat het gelijk EINDE OEFENING was met het paardrijden bij deze QUIRINE. Ben dus ook van mening dat ze zeer onverantwoordelijk is. Over de situatie met de paarden kan ik niet echt iets zeggen want ben daar al heel lang niet geweest.



Vast al een tijdje geleden want als ik zie hoe ze nu rijdt, niet rijdt maar raced.... :D

Misschien was het bij die mevrouw ook blubber binnen en mocht niemand dat zien? :D

piecon

Berichten: 1258
Geregistreerd: 12-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:32

Ik vind het onzin als je deze toestand met paarden goedkeurd! Je verdient het niet om met paarden om te gaan dan. Beter 1 paard alleen en de andere uit de ellende, die waren er dus niet best aan toe. In Nederland staan nog veel paarden alleen. Ze gaan er echt niet dood aan. Ik heb er het volste vertrouwen in dat de politieman van de levende Have zijn werk goed doet. Het zal niet over één nacht ijs zijn gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:34

Levende have hebben allemaal verstand van paarden, zoals eerder al was gezegd dat ze er geen bal verstand van hebben, heb je het mis, zijn paardenmensen en zij controleren ook paarden.

sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Re: Enorm veel meldingen over verwaarloosde paarden in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:46

vind het heel erg dat de eigenaar zo met haar dieren om gaat

alsof heel normaal is paarden dikke in de bagger staan

buurvrouw als politie roepen maar dat helpt zeker niet

de eigenaar is die gene die wat moet doen zeker dat de paarden droog staan

lekker als je paarden staks in de winter zo moeten blijven staan

arme dieren en denk dan ook aan mok

zou meteen heel veel zand er heen laten brengen en goed omheining

honden heb ik niet gezien

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:53

madeliefw schreef:
Maar nu is de randstadrail er helaas voor die paardjes wel en is het m.i. geen plek voor ze.
Verder stond er ergens dat de paarden dagelijks naar de duinen gaan voor ritten van 3 uur zie ik nu hierboven.
Ik vind het allemaal maar vreemd.


Ik had het puur over mijn eigen ritten toen der tijd (die 3 uur duurde heen en terug) of zij meerdere keren per dag gaat zou ik niet weten. Kom er al zo'n 3 jaar niet meer.
Ik heb ook er nog rondgelopen toen de Randstadrail er al wel was. Niks mee aan de hand. Paarden hadden een mooie, warme stal. Redelijke paddock met droog zand en we hadden gewoon verlichting. Ik zou dan niet weten wat er mis is met de Randstadrail?? Tuurlijk zijn er ook stallen die er veel slechter aan toe zijn op de Loolaan.
Die overigens in Voorburg is niet Leidschendam zoals in het nieuwsbericht :D

s_loves_p

Berichten: 133
Geregistreerd: 01-11-09
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:22

sporten schreef:
vind het heel erg dat de eigenaar zo met haar dieren om gaat

alsof heel normaal is paarden dikke in de bagger staan

buurvrouw als politie roepen maar dat helpt zeker niet

de eigenaar is die gene die wat moet doen zeker dat de paarden droog staan

lekker als je paarden staks in de winter zo moeten blijven staan

arme dieren en denk dan ook aan mok

zou meteen heel veel zand er heen laten brengen en goed omheining

honden heb ik niet gezien


helemaal mee eens. ;)

en die vrouw die tegen haar tekeer gaat poe eigen schuld dikke bult }>
moet ze maar niet die paardne in die vieze derrie laten staan echt!!!
dat ze dat doet! :(
als je een beetje verstand cvan paarden hebt snap je toch wel dat blubber niet goed voor ze is?????
ik vind dat ze deze paardne niet verdient! :(

Brainless

Berichten: 29748
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Enorm veel meldingen over verwaarloosde paarden in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:05

Modder op zich is niet erg, maar ze moeten ook "droog" kunnen staan (min. een verhard gedeelte). Voeren moet je op dat verharde gedeelte doen.
Als ze alleen in de diepe! modder staan en het gaat vriezen... wil ik niet weten hoe de hoeven eruit komen te zien.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Enorm veel meldingen over verwaarloosde paarden in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:04

Of als ze een keertje gek doen en hun benen blesseren...

Priyanka
Berichten: 185
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:34

Ik loop daar regelmatig met de hondjes .Heb de lokatie waar de paardjes staan al eerder gezien .Het is een zandbak met daarin wat eenvoudig in elkaar gezette stalletjes gemaakt van golfplaat en planken .
De paarden staan gewoon in het zand(in de box ).Ik heb tijdens mijn wandelingen veel klachten gehoord over deze Mevrouw .Haalt honden van internet en laat ze gewoon los en op de rijweg lopen .
Er is al het nodige weggehaald,maar mevr koopt weer andere honden .Een stinkende trailer met zooi staat in een woonstraat .Mensen ergeren zich eraan .
Je zal er toch maar tegen aan moeten kijken (of ruiken ) .
Mevr luistert niet naar de klachten .

Ik moet wel eerlijk toegeven dat de paardjes praktisch elke dag een buitenrit maken .Dat naar het Haagse bos .Ruiters met een cap .Mevr te paard voorop .
Dieren zien er goed uit .Eerlijk=eerlijk .

De paardenlokatie is vreselijk .Er is allang spraken van geweest dat het gedeelte langs de treinbaan wegmoet .Kan mij voorstellen dat je niet veel geld meer in de lokatie wilt steken .Maar er kan toch wel wat aan gedaan worden .In de nattigheid en koude is het dieronvriendelijk (De lokatie ).

De plek van de honden weet ik niet .

lene666
Berichten: 25
Geregistreerd: 12-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:41

Geachte lezers,

ik wil graag even dit laten weten, na onze actie op TV-WEST en andere media, dat de mensen, die zich dit leed van de paarden en honden aantrokken, speciaal....en LET WEL...in grote getalen zijn gekomen naar de Loolaan Den-haag om het met eigen ogen te aanschouwen.
Zie voor de aardigheid maar eens op Hyves...daar staan de foto's en kom dan weer met jullie argumenten (niet nu jullie de ellende niet hebben gezien....om te huilen)
Dat er door enkele van jullie wordt gezegd dat wij een hetze tegen "dame" de Q de Kok zouden hebben, is ook een fabeltje!!!!!
Wij zijn zeer begaan met deze "dame" en hebben zelfs oplossingen aangekaart voor de ELLENDE daar,maar daar wilde zij niets van weten!!!!!!
Neem van mij aan deze "dame" die zo heerlijk geaffecteerd kan spreken, in principe nooit meer een dier mag bezitten!!!!!!!
Vorig jaar zijn er 4 honden in beslag genomen...NIET VOOR NIETS!!!!!!
Ze waren ondervoedt, één moest een voorpootje missen, zaten onder de zweren etc etc ...moet ik nog doorgaan!
Gij gelooft het niet? Alles is op te vragen bij de DIERENAMBULANCE/DIERENBESCHERMING
Abominabel!!!!
Dat noemt zich een dierenvriend, je moest je schamen...Q de KoK!!!!!!
Een schande is ze, tevens wordt er paardgereden.....de ruiters betalen hiervoor?
Meldt Q de K dit wel aan de belastingdienst!!!

Enfin, ik kan nog zoveel over haar schrijven maar nee.....ik steek mijn ENERGIE in het inbeslagnemen van de ARME DIEREN op de LOOLAAN te DEN-HAAG

Met vriendelijk groet,
Marlène Kiers (de klokkenluider)

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:52


Storm

Berichten: 20855
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Enorm veel meldingen over verwaarloosde paarden in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:56