Forse brand, paarden tijdig in veiligheid winschoten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joto

Forse brand, paarden tijdig in veiligheid winschoten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 22:42

Rond vier uur in de nacht van donderdag op vrijdag is er brand uitgebroken in een grote hooischuur aan het Noordeinde in Winschoten.

De schuur stond tegen een stal aan, waar dertien paarden in aanwezig waren. De meeste dieren konden in allerijl de wei in worden gejaagd.
Ook stond er een trailer klaar voor eventuele verdere evacuatie van de paarden, maar dit bleek niet nodig.
De paarden zullen later tijdelijk elders gestald worden.

Brandweerkorpsen uit Finsterwolde, Groningen en Winschoten bestreden de forse uitslaande brand en wisten overslag te voorkomen.
De vuurhaarden waren moeilijk bereikbaar en daarom besloot men, het brandende hooi met shovels uit de schuur te trekken en buiten te blussen. Daar is de brandweer uren zoet mee geweest.

Over de oorzaak van de brand is niets bekend. Bekend is wel dat er in deze omgeving vaker brandstichtingen zijn.
Vorige week ging er in een paar kilometer verder liggende Borgercompagnie nog een hooischuur in vlammen op. De eigenaar van dat pand gaat uit van brandstichting. Of dit in Winschoten ook het geval is geweest, moet onderzoek uitwijzen.

http://kilroynews.net/latestnews.htm

_Margot_

Re: Forse brand, paarden tijdig in veiligheid winschoten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:53

oh beterom!

winschoten is maar 5 kilometer van me af, ik heb ook niemand erover gehoord, ik ben best wel verbaasd :=