Als het een beetje meezit dan maakt Uruguay (v. Nairobi) straks in het Italiaanse Verona z’n wereldbekerdebuut. Albert Zoer denkt dat hij er klaar voor is. ,,We sprongen in Hannover een paar dikke proeven en in Oslo de Grote Prijs en dat ging eigenlijk heel lekker.” Sam (v. Calvados) en Okidoki (v. Jodokus) vertrekken maandag naar Doha voor de finale van de Global Tour. Zoer legt uit: ,,Naar Verona neem ik dit weekend dus een stel andere paarden mee en met Uruguay hoop ik daar de wereldbeker te kunnen springen. Ik weet zeker dat hij het kan en het gevoel is goed.”
Met Sam, Okidoki, Uruguay en straks ook Uraya (v. Farmer), Veliciano (v. Farmer) en nog een aantal paarden, heeft Zoer opnieuw een heel competitieve wedstrijdstal.
Onder dat soort omstandigheden komt de verkoop van een van de paarden misschien wel eens om de hoek kijken. ,,Dat zit er wellicht eens aan te komen, maar niet meteen. Als je goede paarden hebt is het logisch dat er af en toe eentje verkocht wordt. Trouwens, ik heb nog een stel fijne paarden die er zitten aan te komen. Het is natuurlijk wel fijn als je op meerdere fronten kunt blijven meedoen.”
Uruquay is zeker weten niet zelf gefokt. Die komt namelijk uit Stadskanaal en is gefokt door de familie Heeres. Heb samen met dit paard in de les gereden