CHIO Rotterdam is ‘Best Outdoor Dressage Event’

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

CHIO Rotterdam is ‘Best Outdoor Dressage Event’

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 12:49

www.academybartels.nl

Jaarlijks worden er een aantal L'Annee Hippique Best Event Awards uitgereikt. Dit jaar is het de eer aan de intenationale dressuur- en vierspanevenementen. Er is gestemd in de categorieën in- en outdoor, gehouden in het seizoen 2008-2009. De Best Event Awards zijn een waardering voor de inspanningen van de beste organisatoren in de paardensport.

Dit jaar is CHIO Rotterdam als winnaar uit de bus gekomen. Voor CHIO directeur dressuur, Tineke Bartels, is dit een enorme opsteker. Zij reageerde dan ook enthousiast: ‘Ik heb er samen met de hele organisatie enorm veel energie in gestoken om het niveau van de dressuursport op het CHIO naar een hoger niveau te tillen. Het winnen van deze ‘Best Event Award’ is de kroon op ons werk’.

CHIO Rotterdam werd tot winnaar verkozen door de internationale ruiters. Aan hen is gevraagd om hun top 5 aan te geven van internationale indoor concoursen (CDI-Ws, CDI2* en daarboven) en top 5 outdoor concoursen (CDI-Ws, CDI2* en daarboven CDIO’s). Opvallend is dat CHIO Rotterdam het wereldberoemde CHIO Aachen achter zich liet. Nadat Aachen de Award 10 keer had gewonnen, wordt deze tijdens Jumping Indoor Maastricht voor het eerst aan CHIO Rotterdam overhandigd.

Belangrijk bij deze keuze zijn de algehele sfeer, publiek, faciliteiten, stalling, losrij pistes, bodem, prijzengeld, hotel, groomsaccommodatie, voorzieningen voor eigenaren en sponsors, hulp en professionaliteit van de organisatie en secretariaat, catering etc. De ruiters is vriendelijk gevraagd of ze hen persoonlijke resultaten niet mee wilden laten wegen in de beoordeling.

horseyfries

Re: CHIO Rotterdam is ‘Best Outdoor Dressage Event’

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:51

Hé, en de beelden van Balkenende in polonaise op CHIO Rotterdam zag ik onlangs ook nog voorbijkomen op TV!
Alleen daarvoor al..... allen naar Rotterdam :)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:00

persoonlijk snap ik het niet, maar goed de ruiters kiezen...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:57

Ben je in Rotterdam geweest?

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:58

ja, meerder keren.

helemaal omdat ruiters een hekel hebben aan grote afstanden tussen stallen en losrijden/ring. en de ring is ook nog eens spooky

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:01

Ik bedoel wel dit jaar ;)

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:03

Dan zal de rest van de organisatie de afstanden en spooky ringen wel hebben overtroffen ;)

Wat een eer voor iedereen die eraan meewerkt, op zo'n groot concours kan er veel misgaan, dus dit is een groot compliment!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:03

ja, ruiters moesten ook gewoon door het bos.

heel knap dat ze dit hebben bereikt, maar als ik kijk naar wedstrijden als Aken, dan vraag ik me af wat rotterdam meer heeft.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:08

Ik ben een aantal jaren naar Rotterdam geweest en vond het dit jaar echt een gigantische vooruitgang ten opzichte van voorgaande jaren. Ik kan me dus voorstellen dat dat meetelt bij de ruiters. Aachen is al jaren hetzelfde en dan is het in mijn ogen logisch dat ze meer waardering opbrengen voor iets wat sterk verbeterd is ten opzichte van voorheen.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:10

zonder rotterdam tekort te willen doen, rotterdam had ook niet de sterkste bezetting dit jaar.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:29

Daar gaat het toch ook helemaal niet om?