Enkele weken terug maakten wij hier op Bokt.nl al melding dat dressuurruiter Nars Gottmer naar Oostenrijk vertrok om aldaar als stalruiter aan de slag te gaan voor Gestut Stegerberg. Deze carrieremove lijkt inmiddels zijn vruchten af te werpen. Afgelopen weekend startte Gottmer met enkele paarden op een nationale wedstrijd in Weikersdorf.
Zaterdag startte hij Farrineli (Florestan I x Mambo) voor het eerst in de Grand Prix en wist deze combinatie meteen winst te scoren door een percentage van 61% neer te zetten. "Farrineli deed goed zijn best vandaag, vooral de piaffe en passage onderdelen gingen hem goed af. In de wissels bleef hij echter nog wat te hoog in het kruis en vlak voor de pirouette nam hij me in de maling door een wissel te springen. Ik kon op tijd terugwisselen, maar het kost natuurlijk punten".
Met Celebration (Contender x Dramaturg) startte Nars zaterdag in de Lichte Tour en behaalde hier een score van 65%. Van de 31 deelnemers werd deze combinatie uiteindelijk vijfde. Zondag startte Gottmer Celebration ook nog eens in de Inter I. Toen werd een score van 66% gehaald. "Ik heb het hier in Oostenrijk helemaal naar mijn zin. Fijne paarden om te rijden en super mensen om mee te werken. Mij hoor je niet klagen" aldus een meer dan tevreden Gottmer.