Indoor Wierden slaat goed aan bij ruiters en sponsoren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Indoor Wierden slaat goed aan bij ruiters en sponsoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 12:25

http://www.knhs.nl

Afbeelding
Adelinde Cornelissen geeft een demonstratie
tijdens Indoor Wierden.

foto: http://www.sjoert.com

De 33ste editie van Indoor Wierden (CSI 2) mag zich verheugen in een grote belangstelling van de Nederlandse en buitenlandse ruitercombinaties uit de subtop. Maar niet alleen van de deelnemers. Ook de sponsors blijven het evenement ondanks de economisch mindere tijden bijzonder trouw. De startlijsten puilen uit en de beschikbare hospitalityruimte is compleet volgeboekt.

Voor het internationale programma, dat woensdag 4 november van start gaat en zaterdag 7 november wordt afgesloten met de strijd om de Grote Prijs van Wierden, hebben zich ruiters uit liefst achttien landen aangemeld. Daaronder een aantal bekende namen. Voor Oostenrijk komen bijvoorbeeld Julia Kayser en Robert Puck in actie. Denemarken vaardigt Sarah Moller Pedersen af. Voor België gaat Simone de Rossella, actief bij Stal Grootelaar in Manderveen, van start. De in deze regio niet onbekende Martin Haunhorst is een van de Duitse vertegenwoordigers en krijgt gezelschap van onder anderen twee ruiters van de vermaarde stal van Paul Schockemöhle. Zelfs vier landen buiten Europa sturen ruiters naar de Vossenbos. Het veld telt vier Amerikanen, een Canadees, een Japanner en een Libanees.

Uiteraard vormt het contingent Nederland de meest forse inbreng in Wierden. En daar zijn een paar grote namen bij. Zo maken de toppers Jeroen Dubbeldam, Ben, Wim en Gerco Schröder, Gert-Jan Bruggink, Peter Geerink, Willem Greve, Marc Houtzager, Angelique Hoorn, Nathalie van der Mei en Woutjan van der Schans hun opwachting. Uit eigen regio mogen ze forse tegenstand verwachten van onder anderen Remco Been, Tom Brinkman, Marleen Bruggink, Sander Geerink, Wesley Heijdens, Gijs Mosman, Chantal Regter, Kirsten Rikkert, Rob Scherphof, Sjaak Sleideirnk, Henri Stegeman, Judith Vetker, Robert Vos en Hilde Woudstra.

Het internationale programma van Indoor Wierden wordt voorafgegaan door de rubrieken voor landelijke ruiters. Die trapten zaterdag al af in de klasse L en zetten vanaf maandag hun concours voort. De combinaties in de klassen Z en ZZ komen vanaf woensdag dagelijks in actie. Die avond wordt ook de eerste internationale rubriek verreden, een parcours direct op tijd (1,35 meter).
De hoofdrubriek om de Grote Prijs van Wierden staat voor zaterdag 7 november om 20.30 uur op de agenda.

Kür op muziek van Adelinde Cornelissen

Adelinde Cornelissen, eerder dit jaar imponerend Europees kampioene Grand Prix Special, verzorgt dinsdagavond 3 november tijdens Indoor Wierden een demonstratie van de kür op muziek. De amazone uit Beilen werd eerder dit jaar met haar toppaard Parzival verrassend Europees kampioene dressuur in Windsor op het onderdeel Grand Prix Special. Ze versloeg daar met een wereldrecordscore zowel Edward Gal als Anky van Grunsven. Ook haalde ze goud met de Nederlandse equipe en zilver individueel in de kür op muziek. Vanaf circa 22.00 geeft Cornelissen eerst een uitleg van ongeveer tien minuten over haar wijze van trainen. Vervolgens kan het publiek genieten van haar kür op muziek.
De dinsdagavond in Wierden wordt per traditie zeer druk bezocht. Voor het optreden van Adelinde Cornelissen is er onder meer een spectaculaire wedstrijd Six Bar-springen.

Voor meer informatie, zie http://www.indoorwierden.nl

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:35

Ik ga vanavond zeker kijken!

Ik ben benieuwd om Adelinde eens over haar trainen te horen vertellen, en nog veel benieuwder welk paard ze voorstelt!

Melia

Re: Indoor Wierden slaat goed aan bij ruiters en sponsoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:42

Ik ben ook wel benieuwd, ga er vanavond ook heen :j
Het zal vast wel laat worden en erg uitlopen maargoed... dat heb ik er wel voor over :P.

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:55

Wij hebben een tijdje geleden ook een clinic gehad van haar in Sneek.
Daar vertelde ze ook over haar training.
Was zeker wel interessant! :j

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:46

Ik ben er vanavond ook, kur is om 22.00 maar zal idd wel uitlopen.

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:00

Is er misschien een deelnemerslijst beschikbaar?? :)

lancwilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:02

Ik heb 6 keer les van adelinde gehad. Echt heel leerzaam, hoop dat het een mooie demo wordt ..:D

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:03

RiderLiza schreef:
Is er misschien een deelnemerslijst beschikbaar?? :)

Er staan startlijsten op www.eschruiters.nl

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:59

Kunnen we het ook ergens live zien?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:23

Sissi87 schreef:

Ja bij manege Vossenbos in Wierden ;).
Nee sorry, volgens mij zijn er geen beelden te zien op internet naar mijn weten??

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:31

Henrieke schreef:
Sissi87 schreef:

Ja bij manege Vossenbos in Wierden ;).
Nee sorry, volgens mij zijn er geen beelden te zien op internet naar mijn weten??

haha, jammer vind het altijd wel leuk!

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:35

Vijdag ben ik ook weer van de partij zoals elk jaar :D

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:22

Ik ga vrijdag

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:09

Nou ik heb de kür gezien, was best leuk om te zien, mooi paard, ben de naam ff kwijt, iets met Unimo of iets dergelijks, donkerbruin iig. Had het toch wel iets spectaculairder verwacht maargoed... het was zo ook leuk, ze heeft galopwissels om de 2 galop passen laten zien en pirouettes en over haar training verteld enzo.
Dat sixbar springen was ook erg leuk (nouja het waren er 4 achter elkaar) en het hoogste was geloof ik 1.90 (anders 1.80), 1 iemand heeft dat gehaald.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 08:48

Adelinde heeft zich gisteren met Ulissa (Olivi x Jetset) laten verleiden om op het losrijterrein een hindernis te springen *\o/*
En daar was ik getuige van! Erg leuk!
Nadat de speaker een uitgebreide toelichting had gegeven gaf ze zelf nog een korte toelichting waarin ze ook zei dat ze net gesprongen had, ze dacht 30 cm, :n het was zeker wel 50 cm!!!
Leuke duidelijk clinic met daarna een kür op muziek.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 09:57

Ja inderdaad dat hoorde ik ook 30 cm, nou altijd mooi meegenomen. Ze wou volgend jaar concurrent zijn van alle ruiters die daar nu starten :)).
Ulissa was het ja, vergeten :P.... en er zat ook weer springbloed achter ofzo van Jazz vertelde ze.

henrikeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:23

jammer dat ik gisteren heb gemist. Ben vanavond wel ff 2 uurtjes geweest. Mooi om te zien.

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:29

Ik wilde dinsdagavond even kijken dus ik was met mijn zus op pad gegaan in de auto. Laat ik nu niet uit de buurt komen en ik mijn rijbewijs nu een jaartje in bezit heb, dus dat ging niet zo geweldig. 's Middags zijn we er ook een langsgereden en toen kon ik het zo vinden maar 's avonds liet mijn Tomtom mij in de steek dus ik reed steeds rondjes en toen ik er bijna was, mocht ik er met de auto niet in. Het was ook pikkedonker overal en nergens was verlichting. Uiteindelijk was ik het zat en ben maar weer omgekeerd naar onze bungalow waar we toen op vakantie waren dus ik heb er niets van meegekregen.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:09

Wat zonde! Wilde niemand jou even behulpzaam zijn om je te vertellen waar je dan wel heen moest? Er stond wel overal waar je kon/moest parkeren, maar in het donker is het niet gemakkelijk inderdaad.
En als je heel goed opgelet had stond er langs de weg ook wegbewijzering om Indoor Wierden te vinden.

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:34

Ja dat was wel jammer idd, maar ik reed voornamelijk over kleine boerenweggetjes binnendoor en daar stond het niet aangegeven, althans, niet waar ik vandaan kwam. Ik was er 1 km vandaan en toen bleek dat ik een weg niet in mocht slaan en mijn Tomtom dacht van wel. 's Middags had ik dit ook al daar in de buurt bij een andere weg en zo'n oude versie van de Tomtom heb ik toch niet. Verder kwam ik onderweg ook niemand tegen waar ik het aan kon vragen. Nouja, andere keer beter.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:37

Jessica schreef:
Ja dat was wel jammer idd, maar ik reed voornamelijk over kleine boerenweggetjes binnendoor en daar stond het niet aangegeven, althans, niet waar ik vandaan kwam. Ik was er 1 km vandaan en toen bleek dat ik een weg niet in mocht slaan en mijn Tomtom dacht van wel. 's Middags had ik dit ook al daar in de buurt bij een andere weg en zo'n oude versie van de Tomtom heb ik toch niet. Verder kwam ik onderweg ook niemand tegen waar ik het aan kon vragen. Nouja, andere keer beter.

Waarschijnlijk stuurde je TomTom je een weg in waar nu een bussluis in ligt?
Dan was je idd heel erg dicht bij!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:53

Ja die rot bussluis, vooral in het donker was het lastig, op de terugweg vond ik het nog iets makkelijker, hoewel, de 2e keer ging het bij mij wel goed.
Volgende keer misschien eerst ff overdag rijden, dan kun je alles net wat beter zien :).

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:57

Ja klopt! Ik was er zelfs 's middags al langsgereden en toen werd ik idd naar de weg met de bussluis verwezen. Ik heb dat gecorrigeerd in de Tomtom maar waarschijnlijk heeft hij toen de hele weg geblokkeerd ipv een deel ervan en reden we 's avonds een iets andere route waarbij we dus uiteindelijk ook weer op een weg uitkwamen waar we niet in konden, ik was er toen ook vlakbij maar ik was al zolang bezig over een klein stukje dat ik het maar opgegeven heb. Ach ja, al doende leert men :-)