Anky eindigt als laatste tijdens reiningwedstrijd van Lyon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Anky eindigt als laatste tijdens reiningwedstrijd van Lyon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 10:26

Nieuwsredactie

Afbeelding
Anky gisteravond tijdens haar proef.
foto met dank aan http://www.equitalyon.com

Anky van Grunsven is gisteravond als laatste geeindigd tijdens de FEI CRI 4* wedstrijd van Equita Lyon.
De Nederlandse dressuur- en westernamazone startte haar Whizashiningwalla BB, in eigendom van de Eiffel Gold Ranch, voor de eerste keer op het hoogste niveau. De combinatie kreeg een score van 189.5 punten.

De Amerikaanse Shauna Larcombe ging er met de eerste plaats vandoor. Samen met haar paard RS Fondadores Olena vielen zij op door de prachtige spins en sliding stops. De jury beloonde hen met een score van 223.0 punten.

Daniel Schlomer eindigde op zowel de tweede als derde plek. Met zijn paarden Star At The Bar en Dun It Sugar Quixote, wist hij respectievelijk 218 en 214.5 punten binnen te slepen.

Klik hier voor de uitslagen.

Klik hier voor enkele foto's.

_Yasmine_

Re: Anky eindigt als laatste tijdens reiningwedstrijd van Lyon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 10:27

tsjaa je kan niet over het beste in zijn :)

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 10:31

Ik vraag me af of Anky ook profijt heeft van de kruisbestuiving western/dressuur. Behalve dat het mijn eigen ervaring is, hoor ik van allerlei andere mensen dat ze profijt hebben gehad van het uitproberen van deze andere tak van paardensport.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 10:34

Jammer, maar ik vond haar in een eerder geplaatst filmpje vrij grof rijden, misschien komt het doordat ze teveel dressuurdingetjes terug wil pakken (per ongeluk).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 10:41

Wat weer een reacties... 8)7
Leuk voor haar, dat ze mee heeft kunnen doen! En nu maar kijken hoe het verder gaat lopen! Oefenen :)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 10:45

Janine1990 schreef:

Uhm.. Die vind ik wel meevallen hoor.

Ik heb sowieso het idee dat ze nog niet echt klaar is voor dit niveau en het veel te snel wilt.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 10:49

Hoe kan het dat Anky in de hoogste klasse mee rijdt?
Moet zij niet net als iedereen gewoon onderaan beginnen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 10:50

Janine1990 schreef:

:?
Mensen reageren hier juist nog erg netjes :)

@hopla, dat snap ik ook niet helemaal. Misschien dat een westernkenner dat wel weet en kan uitleggen?

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 10:52

Yep, makkelijk is het nu eenmaal niet, en zeker niet na al die jaren dressuur te hebben gereden, en dan nog even vlug vlug vlug proberen het met western te worden, omdat het nu met dressuur minder gaat... Dat wordt oefenen.

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 10:54

hopla schreef:

Ja dat begrijp ik eigenlijk ook niet? Met dressuur snap ik het wel, maar ik snap eigenlijk niet dat ze met western ook meteen met de top mee mag doen. Wat als het niet lukt met western, en als anky bijvoorbeeld endurance gaat rijden. Mag ze dan ook meteen in de top starten? Een beetje oneerlijk tegenover de andere mensen.

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 10:59

Western is gewoon niks voor Anky..
Je kan niet in ALLES de beste zijn !

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:00

Anky was de laatst geplaatste in deze wedstrijd, de fransman Francis Arrot met Petey Gun had een 0-score -:)
En da's aanzienlijk minder dan Anky's 189.5 ;)

Ben benieuwd of er nog een filmpje van haar run opduikt :j

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:01

Evanescence8 schreef:
Yep, makkelijk is het nu eenmaal niet, en zeker niet na al die jaren dressuur te hebben gereden, en dan nog even vlug vlug vlug proberen het met western te worden, omdat het nu met dressuur minder gaat... Dat wordt oefenen.

voordat het met de dressuur wat minder ging reed ze al western, dus die opmerking slaat nergens op.

ik vind het wel knap dat ze de 2 takken van sport naast elkaar kan doen, want mij zou het niet lukken om de uiitersten redelijk te kunnen rijden. ik zou het toch door elkaar gaan gooien tijdens het rijden :+ . ik vind het wel een compliment waard voor anki :D

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:02

het lijkt me toch dat je als internationaal Grand Prix-amazone echt niet onderaan de ladder hoeft te beginnen; ze heeft toch wel veel ervaring te paard. Ik zie niet in waarom dit oneerlijk is.

Met de dressuur gaat het nog steeds goed met Anky.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:04

Ik vind het wel stoer van Anky dat ze deze uitdaging aan gaat :) Ze is volgens mij heel perfectionistisch en komt straks vast sterker terug :j

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:08

Alet74 schreef:
het lijkt me toch dat je als internationaal Grand Prix-amazone echt niet onderaan de ladder hoeft te beginnen; ze heeft toch wel veel ervaring te paard. Ik zie niet in waarom dit oneerlijk is.

De dressuur en de western zijn anders, als een Lichte Tour dressuurruiter western wil gaan rijden mag hij ook niet op hetzelfde niveau binnenstappen. Het zijn twee andere besturen en ik vind dat iedereen die nieuw is in één van deze twee gewoon moet beginnen waar elk ander moet beginnen. Zal Rieky ook meteen Grand Prix mogen starten als ze dressuur wil gaan rijden..?

Ik vind het ook oneerlijk, maarja, de naam werkt mee he..
En ik wil zeker niet zeggen dat ik Anky slecht vind rijden, zeker niet, wat dressuur betreft ;)
Laatst bijgewerkt door Loiz op 01-11-09 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:09

Alet74 schreef:

Met de dressuur gaat het nog steeds goed met Anky.

ik zie wel waarom het oneerlijk is, het is totaal iets anders, dat je dan bekend bent hoort daar niets aan te veranderen :)

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:10

Citaat:
voordat het met de dressuur wat minder ging reed ze al western, dus die opmerking slaat nergens op.

ik vind het wel knap dat ze de 2 takken van sport naast elkaar kan doen, want mij zou het niet lukken om de uiitersten redelijk te kunnen rijden. ik zou het toch door elkaar gaan gooien tijdens het rijden :+ . ik vind het wel een compliment waard voor anki :D

Ja maar dat was slechts een beetje recreatief, en nu probeert ze menis nog even snel wat te bereiken in de western. En ja Nanoeh, je kunt eenmaal niet in alles de beste zijn. Laat Anky maar lekker de show stelen in de dressuur, waar ze al die jaren veel ervaring mee heeft opgedaan, waar ze talent voor heeft, en waar ze bekend om staat. Ik vind niet dat Anky nu ineens een beetje moet opgeven omdat het wat minder gaat, en dan maar westernkampioen probeert te worden. Ze moet maar even accepteren dat ook zij risico heeft op een mindere tijd, en ze moet ook weten dat dat helemaal niet het einde van de wereld is, dus gewoon lekker blijven dressuren en voor ze het weet is ze weer kampioen ;)
Laatst bijgewerkt door Evanescence8 op 01-11-09 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:11

Ik heb geen flauw idee. Er zal toch ergens wel de beslissing zijn genomen dat Anky op dit niveau mocht starten, wie zijn wij om die beslissing in twijfel te trekken?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:12

Tsja, je kan niet altijd de beste zijn.

Vind het al heel wat dat ze in 2 verschillende disciplines start op 1 wedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:13

Alet74 schreef:
Ik heb geen flauw idee. Er zal toch ergens wel de beslissing zijn genomen dat Anky op dit niveau mocht starten, wie zijn wij om die beslissing in twijfel te trekken?

Tsja... de foto die bij het artikel staat vind ik ook niet echt vriendelijk :+

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:14

hopla schreef:

snap ik ook niet. Ze rijdt qua dressuur idd wel op het hoogste niveau, maar western lijkt mij toch wel anders, dat ze daar net zo goed onderaan zou moeten beginnen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:18

Bizzybijtje schreef:
Tsja... de foto die bij het artikel staat vind ik ook niet echt vriendelijk :+

Heb je de rest bekeken? Bij een spectaculair/snel onderdeel is een slechte foto ook al snel gemaakt. Ja 't paard richt z'n hoofd op en plaatst z'n binnenbeen buiten de massa, maarrrr de teugels hangen los, binnenbeen is er netjes vanaf, buitenbeen zie je imo niet goed genoeg.

Kleurkeuze vind ik wel weer beroerd, maar daar wordt ze niet op beoordeeld bij zo'n wedstrijd.

Jury 3 was 't wel wat oneens met de overige juryleden, op sommige punten...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:23

nanoeh schreef:
Western is gewoon niks voor Anky..
Je kan niet in ALLES de beste zijn !

Waarom zou ze nou overal de beste in moeten zijn dan.
Laat haar toch lekker doen wat ze leuk vind.

gatver wat een commentaar altijd, gun iemand ook eens een keertje een lolletje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:26

Volgens mij zit er in het western een regel verbonden aan de combinatie mbt het te starten niveau.
Heb ik eens in een ander topic gelezen :)

Waarom heeft iedereen zulke hoge verwachtingen van haar? Een hobby is toch gewoon leuk?