Armani mag na zware koliekaanval weer aan het werk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Armani mag na zware koliekaanval weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 17:09

http://www.horses.nl / http://www.paardenkrant.nl

Vincent Voorn heeft Alpapillon Armani (v. Aldato) sinds een paar weken opnieuw aan het werk. De twaalfjarige Armani werd een paar maanden geleden geopereerd na een koliekaanval.

,,Het lijkt weer allemaal goed te gaan. Hij ziet er goed uit en hij is fris. Dat is het belangrijkste voor mij en ik wil helemaal niks forceren. Misschien doen we eind dit jaar een wedstrijd met wat kleinere proeven, maar verder zie ik het wel. Als hij fit is gaat hij gewoon opnieuw mee", vertelt Vincent Voorn.

Hij is voor de wedstrijden niet afhankelijk van Armani. ,,Met Audi’s Cierania (v. Caretano Z) heb ik een fijne negenjarige en met Upgrade (v. Heartbreaker) een fijne achtjarige. Ik ga niks overhaasten, maar de paarden rustig de tijd geven om te groeien. Dat is de enige juiste weg."

Verwante artikelen:

[VN] Audi's Alpapillon Armani met spoed geopereerd wegens koliek
[VN] Armani gaat 'zo goed als hij op dit moment kan'

nowornever

Re: Armani mag na zware koliekaanval weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 17:56

Goed om te lezen dat het zo goed gaat.

Inge97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:27

ik zou het ook zo doen hoor

orcalanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:46

Wij hebben zelf vorig jaar een paard gehad met koliek operatie. Bij de operatie wordt de buikwand natuurlijk helemaal geopend, die lagen moeten langzaam aan elkaar groeien. Bij mensen mag je na een buik operatie ook een half jaar niet tillen. Als ik de eigenaar van Armani was zou ik hem minstens 3 maanden stappen en daarna heel voorzichtig opbouwen. Als de buikwand niet goed herstelt kan het paard niet meer goed verzamelen en een inwendig litteken heeft nou eenmaal tijd nodig. Ik zou dus niet gokken op een wedstrijd eind van het jaar maar hopen op volgende zomer. Bij ons heeft het ook een jaar geduurt en je kan aan haar buik niet meer zien dat zij geopereerd is geweest.Ze loopt nu Z1. Ik heb andere paarden gezien waar je nog steeds een soort van punt in de buik ziet. Succes met het herstel

xxBentexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 21:23

ik zou ook rustig aan doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 21:43

orcalanda, die punt is een breukje. De buikwand is dan niet goed geheeld en de darm zit dan in dat breukje. Dat heeft helaas niet altijd te maken met te vroeg beginnen. Verder staat er duidelijk misschien eind van het jaar en niks overhaasten, dus ik denk dat de eigenaren en Voorn zelf écht wel 't beste voorhebben met het paard :)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 22:48

Wat goed dat hij weer aan het werk kan! Moet ook heerlijk zijn voor het paard zelf!
Vind het ook echt een gaaf beest om te zien. Weet iemand hoe lang Vincent hem eigenlijk al rijdt?

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 08:22

FF ontopic.
Ik hoop dat hij weer helemaal fris en fruitig in de sport terug komt. En geen terugslag of blijvende schade aan overhoudt.
Ik denk dat het paard de beste zorg en opbouw krijgt die er is hoor.

orcalanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 17:50

Blij dat iedereen zo positief reageert en inderdaad succes voor Armani misschien kan er een topic komen over paarden die aan koliek zijn geopereerd en hoe lang de opbouw fase heeft geduurd en bij welke paarden dat goed is gegaan en of ze nog in de sport terug komen.