WK Jonge Eventingpaarden voor Selle Francais en Hannover

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

WK Jonge Eventingpaarden voor Selle Francais en Hannover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 09:17

Nieuwsredactie | http://www.mondialdulion.com/
Lielle

Op het Wereldkampioenschap voor jonge eventingpaarden dat van 15 t/m 18 oktober in Le Lion d'Angers werd gehouden, wisten de Nederlands gefokte paarden gemiddeld genomen beter te presteren dan de Nederlandse ruiters. Zo eindigde Karin Donckers met Valentijn (v. Mill Reef VDL) als negende bij de zevenjarigen. Hun vierde plaats in de cross wisten ze niet vast te houden door twee balken in het afsluitende springparcours. De overwining ging naar Kai Ruder met zijn Hannoveraan Saaten-Unions Charlie Weld (v. Coonery) die alleen een balk toevoegde aan zijn dressuurscore van 42.2. Tweede werd William Fox-Pitt met de Frans gefokte Oslo (v. Landos), voor de eveneens Frans gefokte Opgun Louvo (v. Shogoun II) met Sandra Auffarth. Beste Nederlandse op een dertigste plaats was Merel Blom met X-Pools Valentino (v. Waterford). De onlangs naar Tim Lips verkocht Vakarlos (v. Indoctro) werd met Annemiek Wieken in het zadel uitgeschakeld vanwege een val in de cross.

Kai Ruder was gebrand op de overwinning nadat hij vorig jaar het kampioenschap verspeelde door een balk in het springparcours. “Ik heb mezelf vorige keer beloofd dat ik dit jaar zou winnen met Charlie! Ik reed het eerste deel van het parcours wat te snel, waardoor we een fout maakten maar daarna sprong Charlie heel erg goed. Hij is een echt toekomstpaard, ik hoop dat we in de voetsporen kunnen treden van Michael Jung en La Biosthétique Sam die na hun tweede plaats op het WK voor zevenjarigen in 2007 dit jaar brons wonnen op het EK in Fontainebleau."

Het kampioenschap voor zesjarigen ging naar het Selle Francais, Petrus de la Triballe (v. Sarastro) wist met Mathieu Lemoine te eindigen op hun dressuurscore van 42.4. Holsteiner Mighty Magic (v. Mytens xx) werd met Andreas Dibowski tweede, voor Sir Medicott (v. Campbell) en Frank Ostholt. Het KWPN behaalde net een top-tien klassering, voor de Britse Graham Law die met High Time II (Highline) als tiende eindigde, gevolgd door Woldstreek onder Alvaro Perez de los Rias en de opvallend gefokte Wish Upon A Star (Gribaldi x Houston) gereden door de Britse ruiter Michael Jackson. Mirella Vrolijk eindigde met What's Up Cheverny (v. Roven xx) als 23e, net voor Judith Ansems-Janssen met Whitestone (v. Corland).

Voor alle uitslagen zie hier.

Verwante onderwerpen
[VN] Tim Lips breidt paardenbestand uit met familie van Oncarlos