Van Ditzhuyzen handhaaft ongeslagen status tijdens endurance

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Van Ditzhuyzen handhaaft ongeslagen status tijdens endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 17:09

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl

Enduranceamazone Marly van Ditzhuyzen was afgelopen weekend in Wanroij met de pas zevenjarige hengst Eenhoorn’s Dahman de enige starter op de langste afstand van de afsluitende endurancewedstrijd van dit seizoen. Ze behield hierdoor haar ongeslagen status op de nationale wedstrijden.

Van Ditzhuyzen: ,,We hebben dit jaar 673 wedstrijdkilometers in de benen. Alle nationale wedstrijden die we gestart zijn hebben we gewonnen. Internationaal lukte dat helemaal niet. Op de Fasna Trail merkte ik dat Dahman meer ervaring op moet doen voordat hij in een groot deelnemersveld zijn ding kan blijven doen. Daarom ben ik weer nationaal gaan starten.”

Voor de klasse IV-wedstrijd over 120 kilometer en de lange klasse III over 101 kilometer was in Wanroij niet zoveel belangstelling. Deze wedstrijden gingen daarom samen van start. In de lange klasse III kon geen van de drie starters de snelheid van Van Ditzhuyzen lang volgen. Moniek de Vocht hield haar hengst Laliesk Star slechts tot aan de eerste vetgate bij Van Ditzhuyzen. Daarna koos zij voor een lager tempo. Toch betekende haar snelheid van 14,2 kilometer per uur een afgetekende zege voor De Vocht op deze afstand.

De korte klasse III over 86 kilometer trok maar liefst twintig starters. De eerste tien combinaties kwamen binnen tien minuten van elkaar binnen. Aan kop werd de wedstrijd met een heuse eindsprint beslecht. Juliette Vervoorn kwam met Bashim als eerste over de streep. De klasse II trok zestien starters. Charlotte Smink verzamelde met haar Parel het maximale aantal wedstrijdpunten op de 56 kilometer. Deze prestatie was ook weggelegd voor Fenne Koppenol en Valesco.

De iets hogere snelheid bracht Smink hier de overwinning. In de klasse I-wedstrijd kwamen 49 combinaties aan de start. De winst ging naar Patricia van Bilsen met Urgent Meadow.

Klik hier voor alle uitslagen.

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:43

Stiekem ben ik nog steeds erg trots op Valesco ^^ :D

En voor de anderen die de wedstrijd goed hebben uitgereden met eventuele prijs.. Proficiat, super gedaan :)

judith__

Re: Van Ditzhuyzen handhaaft ongeslagen status tijdens endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:59

wat leuk om te lezen...

ik reed vroeger.
op de manage van marly van Ditzhuyze.
was er twee keer in de week te vinden.

kreeg ook altijd les van haar.

gefeliciteerd voor alle die de wedstrijd hebben uitgereden.