NIC Assen wil uitgroeien tot evenement van negen dagen lang

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

NIC Assen wil uitgroeien tot evenement van negen dagen lang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 12:45

www.stegen.net

De 55e editie van het NIC mag dan minder toeschouwers naar Assen hebben getrokken dan in de voormalige thuishaven Zuidlaren gebruikelijk was, toch kijkt de organisatie al weer vol goede moed naar de editie van 2010. Het bestuur heeft serieuze plannen om van het NIC een negendaagse te maken.

Dat er bij de eerste editie in de TT-hal geen records werden gebroken was al op vrijdag duidelijk. De eerste dagen kwamen er meer mensen dan in Zuidlaren, maar op vrijdag zakte het aantal bezoekers in. Zondagmiddag zat het niet vol, maar de zondagavond was wel goed. Al met al kwamen er tijdens het NIC een kleine 10.000 mensen minder dan in Zuidlaren.

Toch wanhoopt voorzitter Max Becherer niet bij deze cijfers. Hij beseft dat het publiek moet wennen aan de nieuwe situatie. ,,Volgend jaar willen we een volgende stap zetten. We denken aan een uitbreiding naar negen dagen en hebben bij de hippische sportbond twee weekenden vastgelegd. Kijk, we maken nu al veel kosten voor de bodem, de tribunes en de hele infrastructuur. Als je daar meer dagen gebruik van kunt maken, dan wordt het in verhouding goedkoper. Ik zie genoeg mogelijkheden om tot een mooi negendaags programma te komen”, aldus Becherer.

Yell

Re: NIC Assen wil uitgroeien tot evenement van negen dagen lang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:46

mag van mij :))

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:50

en misschien ook wat landelijke klassen erbij....
Klinkt verder goed!

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:39

Je merkte ook wel dat het pas een paar maanden geleden was besloten dat het evenement naar assen kwam, het was wel wat kort dag.
Zo was het reserveren van de kaarten niet erg makkelijk, eerst kon het via internet, toen weer niet, en toen moest je ze ophalen, maar je kon bij de hal niet pinnen, later weer wel. Mijn moeder had nog met iemand van het bestuur gesproken, en die zei dat het allemaal wat moeizaam was gelopen. Maar verder, echt top! Prima idee om het 9 dagen te laten duren.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:59

Klinkt goed inderdaad :D

Hermoso_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:01

Alleen vond ik die zwarte palen erg vervelend! En misschien nog een tribune er bij aan de zijkant.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:56

caroline78 schreef:
en misschien ook wat landelijke klassen erbij....

:j Lijkt mij ook wel een leuk idee.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:29

Ja! Landelijk springen!

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:57

Het eerste weekend een CSI2* en het tweede weekend een CSI3* of 4 o.i.d. lijkt me wel leuk of rubrieken voor jonge paarden erbij. Landelijke wedstrijden zijn er wel genoeg en ik zou persoonlijk nooit entree willen betalen om landelijke ruiters aan het werk te zien.

Ik vond trouwens dat het er is Assen allemaal wat kaal en half ingericht uit zien, net als of het allemaal nog niet af was..

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:42

Het was prachtig!!!!!!!!!!!!!!!1