Michael Jung wint CIC3* Cameri

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Michael Jung wint CIC3* Cameri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 12:43

http://www.dehoefslag.nl

Deelnemers uit 22 landen togen naar het Italiaanse Cameri voor een eventingwedstrijd. In de CIC3*, waar een moeilijke – smalle – insprong voor het water de scherprechter was, zette Michael Jung zijn succesreeks voort. Hij won simpel met River of Joy (v. Rubicell). Deze pas achtjarige ruin finishte dit jaar in alle internationale wedstrijden (zes) die hij liep in de top tien. Met Leopin (v. Legal Legend xx) verspeelde de jonge Duitser in het springparcours zijn tweede plaats. Hij werd vierde, net voor Stefan Brecciaroli. De Italiaan werd met Apollo vd Wendi Kurt Hoeve (v. Polidektus v/d Helle) nationaal kampioen.

De Belg Vincent Martens was met zijn heethoofd Treffer by Picobello (Prince Royal x Abgar xx) de beste in de CIC2*. Door een goede, snelle cross klom Martens van de zestiende dressuurplaats naar de kop van het klassement. Geen enkele combinatie finishte binnen de tijd, ruim een-derde van de starters haalde de finish niet. Alice Naber pakte de vijfde prijs met Coral Estate Mitok. Ze vertelt: "Het was zijn eerste 2* en gelijk een hele dikke! Enorme bakken, veel gaten en smalle puntjes. Een heel smalle punt stond vorig jaar in de 3* en er was geen alternatief. Mitok liep echt heel goed. Ik had het voordeel dat ik al met Coral Estate Pepper had gereden. Die had startnummer 2. Bij de start was het nog spekglad en erg mistig. De witte hindernissen zag je amper. Daarom heb ik met Pepper rustig gereden."

In de CIC1* werd Naber met Coral Estate Vilart zeventiende. De zege was Italiaans met Roberto Rotatori en Roulette B. Opmerkelijke derde was Nicolas Touzaint op een Nederlandse gefokt paard: Twilight Utopia (Flemmingh x Purioso).

Robby_

Re: Michael Jung wint CIC3* Cemeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:14

Super van vincent zeg!

Pops

Re: Michael Jung wint CIC3* Cameri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:28

Hier nog één die Vincent en de anderen een dikke proficiat wenst!