De KWPN goedkeurde hengst Kimberley (v. Cabochon ) staat sinds deze week in de stallen bij de familie Van Norel in Wezep. Kimberley is een zoon van de ster preferente merrie Berania (v. Nabuur) die tevens de moeder is van de KWPN hengst Oscar. Als fokker van Kimberley (voorheen heette hij Kapriool) staat Dhr. H. Pot te boek. Als jaarling is Kimberley destijds verkocht aan de Gebr. Luning. Op de hengstenkeuring in Den Bosch haalde de hengst een achtste plaats in de kampioenskeuring. Destijds werden er nog tien hengsten aangewezen voor de kampioenskeuring, terwijl dat tegenwoordig vijf (dressuur) om vijf (springen) is.
Onder het zadel van Imke Schellekens en Kebie van der Heijden schopte Kimberley het tot goede resultaten in de Lichte Tour. Op de hengstenkeuring in 2007 verscheen Kimberley in de Lichte Tour rubriek onder zijn laatste amazone. Met Stefanie Dörr behaalde hij een percentage van 64,17%. Tevens was deze combinatie succesvol bij de Young Riders.
Naast het vertrek van Kimberley bij hengstenhouderij Korenbloem, is eerder dit jaar ook al de KWPN hengst Valeron (v. Sandro Hit) vertrokken. Deze hengst staat momenteel in Frankrijk, waar hij zijn opwachting in de sport zal gaan maken.
Wordt hij nou nog veel gebruikt voor de fok? Ik hoor eigenlijk nooit wat van hem.
Casarell
Geplaatst: 01-12-09 12:10
Jammer dat je zo weinig van hem hoort.. Ik heb em destijd ingereden, dus elke keer als hij weer ergens 'opduikt' in het nieuws streelt dat een kleine beetje mijn ego