Patrik Kittel geeft mening over filmpje losrijden Scandic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Patrik Kittel geeft mening over filmpje losrijden Scandic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 16:00

Nieuwsredactie
Vertaling: Prrrr

You tube filmpje onderwerp ter discussie

Eerder deze week maakte de FEI bekend onderzoek te gaan doen naar een filmpje die op You Tube is verschenen. Deze film is gemaakt tijdens het losrijden in Odense, waarbij Patrik Kittel op de kwpn goedgekeurde hengst Scandic rijdt. De tong van de hengst hangt uit de mond en volgens sommigen liep deze zelfs blauw aan.

Er loopt nog geen onderzoek tegen Patrik Kittel.

Patrik Kittel zegt in een interview met Barbara op barnmice.com over het voorval het volgende:

“De vrouw die de video maakte heeft na de show contact met me opgenomen, en nadat ze de video online heeft gezet. Ze heeft geen klacht tegen me ingediend tijdens de wedstrijd in Odense, en heeft me privé noch tijdens de persconferentie aangesproken.

Ik voel me vooral aangesproken door de tekst in combinatie met de video. Het beeld dat wordt gepresenteerd is dat ik 90 minuten mijn paard wreed behandelde, en dat is zeker niet waar. Ik heb de slow motion gezien, de montage, en de beslissing om alleen die paar minuten van het rijden te laten zien en geen beelden van de warming up of stappauzes. Op die manier ondersteunen de beelden naadloos de begeleidende tekst - het zet me neer als iemand die zijn paard mishandelt.

Scandic heeft zijn tong tussen of over het bit gewerkt, zoals paarden wel eens doen. Het kostte me een halve ronde om het te merken en daarna heb ik het gecorrigeerd. Natuurlijk wordt de bloedsomloop tijdens die paar momenten belemmerd. Ik heb ingegrepen op het moment dat ik het zag, zoals elke ruiter zou doen wanneer een paard zijn tong over het bit krijgt. In de rest van de video kun je zien dat de mond verder volledig dicht is en dat het paard schuimt.

Als je de video en de tekst samen ziet snap ik dat mensen in het geweer komen. Deze video is een heel kort fragment dat volledig uit zijn context is gehaald en de begeleidende tekst is opruiend en niet waar.

Ik heb niet gekeken hoe lang ik heb gereden, maar ik heb die dag gereden wat nodig was. Al mijn ritten beginnen met een stap warming up, een langzame draf om zijn spieren op te warmen, lang en laag stretchen en stappauzes. Allemaal niet opgenomen in de video en ook niet genoemd in de begeleidende tekst.

Ik hou van al mijn paarden en Scandic heeft een speciale plaats in mijn hart. Hij heeft een ongelofelijke persoonlijkheid en ik zou nooit proberen die te breken - dat is juist wat hem zo speciaal maakt en hem zo'n bijzondere partner maakt. Ik heb hem zelf opgeleid en hij is er altijd voor mij geweest. Ik hoop dat iedereen de kür bekijkt die ik in Odense gereden heb. Daarin zie je zijn spirit en zijn plezier in het presteren. Dan begrijp je ook onze speciale band.”

Je kan hier een reactie achter laten

Verwant artikel

[VN] Mogelijk onderzoek naar filmpje van Patrik Kittel en Scandic