De 43-jarige Oostenrijkse koetsier Mario Steiner is de trotse uitvinder en eigenaar van een hybride koets. Hij ontwikkelde de afgelopen twee jaar een koets met elektromotor om op milieuvriendelijke wijze het werk van de koetspaarden op zware momenten wat te verlichten. ,,Wandelaars en dierwelzijnsactivisten klaagden eerder dat het werk te zwaar was voor de paarden. Nu hoor ik helemaal geen negatief commentaar meer", aldus Steiner.
De paarden van Steiner rijden toeristen door de Tiroolse bergen. Af en toe zijn de bergen behoorlijk steil en kunnen de paarden Max en Sophie wel wat hulp gebruiken. Dankzij de elektromotor wordt het werk een stuk eenvoudiger. De paarden zorgen zelf gedeeltelijk voor de 'brandstof'. Wanneer de motor is uitgeschakeld, zorgt het lopen van de paarden voor het opladen van de batterij. In de winter moeten Max en Sophie het helaas nog stellen zonder hulp. Ze staan dan voor een slee zonder motor.
super! ik kan me voorstellen dat die bergen af en toe wel heel erg steil zijn en heb zelf daardoor ook wel eens geweigerd om met een rondrit mee te gaan (vond dat gewoon te zielig voor die beestjes, een hele koets vol en dan zo'n steile berg op).
echt een super uitvinding.. ik woon zelf in oostenrijk en dan is het soms moeilijk weggetjes te vinden die niet te stijl zijn voor het paard. Dit is een perfecte oplossing..! nu die slee nog!