Publiek ziet in Wolvega alleen maar draver Anni Friesinger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Publiek ziet in Wolvega alleen maar draver Anni Friesinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 16:58

www.frieschdagblad.nl

Vol trots kondigden de eigenaren van de tweejarige draver Anni Friesinger vorige week aan dat haar schaatsende naamgenote zaterdag in Wolvega persoonlijk getuige zou zijn van de Derby der Tweejarigen waarin de vierbenige Anni tot de kanshebbers behoorde. Dat Anni ook de harten van veel draverfans heeft gestolen, bleek uit de enorme publieke opkomst. Het was op de drafbaan veel drukker van normaal.

In dat licht bezien was het een beetje jammer dat er maar één Anni Friesinger opdraafde. De vierbenige, want de tweebenige wist van niets. ,,Dit is de grap van het jaar’’, stelde de speaker. Daarover liepen de meningen uiteen. Het zal na zaterdag in ieder gaval niet meevallen om nog eens nieuwe bezoekers naar de drafbaan te trekken met de vermeende aanwezigheid van BN-ers. Eerst zien, dan geloven.
Overigens strandde Anni Friesinger in haar jacht op het goud net naast het erepodium. De Produktendraverij A, de officieuze Derby der Tweejarigen, werd van start tot finish gedomineerd door Adonis Boko. De favoriet uit de kampioensstal van Hugo Langeweg had in de slotmeters alleen Ariane Beemd nog enigszins in zijn buurt. Langeweg junior, die de winnende rit verzorgde, keek met gemengde gevoelens terug op de koers. ,,Mijn paard kan supersnel beginnen en supersnel eindigen, maar de bochten waren vandaag een probleem. Twee keer kwam hij op precies hetzelfde punt in de problemen. Daarom ben ik met de derde bocht in zicht alvast wat weggereden bij het veld. Dat maakte het mogelijk om er een beetje op zeker door heen te gaan.’’

Voor Adonis Boko, die in vier starts 20.000 euro aan prijzengeld verdiende, zit het seizoen erop. De Friese trainers waren op hun thuisbaan prima op dreef. Viermaal werd er gescoord. Gerrit de Jong beet het spits af, de in Oranjewoud werkzame trainer sloeg in de openingskoers toe met Zizazimoko. Leerlingkampioen Niels Jongejans pakte drie koersen later de winst met Yahama. Deze draver van eigenaar Klaas Velzen uit Bolsward wordt door Henk Hamming in Oudeschoot getraind.
Nevele Wood moest in de tweede tweejarigenkoers van de avond tot op de bodem gaan om een lange aanval van Alabama K af te slaan. Dat lukte, tot grote vreugde van trainer Arnold Mollema. Hij bekeek de koers vanaf de kant, de Wolvegaaster revalideert nog steeds nadat hij eind februari een nieuwe heup kreeg. ,,In de training rijd ik wel alweer een paar paarden’’, aldus ‘de Mol’, die eigenlijk twee weken geleden zijn rentree in de koers zou maken. Die rit liet hij echter op de dag zelf alsnog aan zich voorbij gaan. ,,Of er iets mis was? Nee, met mij niet. Maar met het weer wel. Regen en kou, daar had ik nog even geen zin in.’’

Veehandelaar Eelke Kruis uit Terband heeft aan Yos JE een geweldige draver. Hij liet het rijden van zijn staltopper ditmaal over aan Dicky Hof. De amateurrijder uit Luinjebert had een plezierrit, hij leidde van start tot finish. Voor Yos JE was het de achtste zege van het jaar.

In de kantlijn van de meeting was er goed nieuws met betrekking tot de toekomst van de Drafbaan in Wolvega. Zeker is dat er in elk geval tot begin 2010 kan worden doorgekoerst. Dat gegeven heeft de baanbestuurders en sponsoren aangezet tot het ondernemen van actie. Bekend werd dat er zaterdag 21 november in Wolvega een Prijs der Giganten wordt verreden.
Special Jobs Uitzendburo heeft dit jaarlijkse visitekaartje van de Nederlandse drafsport geadopteerd. Er zal dit jaar vijftien mille aan prijzengeld te verdelen zijn. ,,Dat is minder dan we in de goede jaren gewend waren, maar het is wel een signaal dat we op niveau verder willen’’, liet baanbestuurder Gerrit Steenge desgevraagd weten. Hij rekent op de loyaliteit van de deelnemers. ,,We moeten hier een topmeeting van maken. De Nederlanders zullen sowieso hun beste paarden inschrijven, daar twijfel ik niet aan. Wat de buitenlanders betreft: ook zij voelen zich verbonden met deze koers en met Wolvega. We hebben in de loop der jaren onze contacten opgebouwd. Die zullen we benaderen, zodat we een ouderwetse topdag zullen krijgen.’’

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:07

Vind die leeftijd echt veel te jong ;(

Maar het verhaal over Annie F. is wel weer commisch := .
Moest het verhaal alleen wel even twee keer lezen voordat ik er ook maar iets van snapte :')

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:32

Shanedow schreef:
Vind die leeftijd echt veel te jong ;(

Maar het verhaal over Annie F. is wel weer commisch := .
Moest het verhaal alleen wel even twee keer lezen voordat ik er ook maar iets van snapte :')

Is normaal in de draverswereld dat ze op jonge leeftijd aan de bak moeten.
Denk dat het mischien lichamelijk niet zwaar is, ik weet het niet. Maar geestelijk vraag ik me af of ze er dan al aan toe zijn.

macke

Re: Publiek ziet in Wolvega alleen maar draver Anni Friesinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:35

Gaan we weer

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:38

wemkelover schreef:
Denk dat het mischien lichamelijk niet zwaar is, ik weet het niet. Maar geestelijk vraag ik me af of ze er dan al aan toe zijn.

Niet helemaal normaal, lang niet alle Dravers koersen als tweejarige. Wat betreft je tweede punt: de ene is er wel aan toe, de andere niet, dat is ter beoordeling aan de eigenaar en trainer.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:56

WendyBZ schreef:
wemkelover schreef:

Niet helemaal normaal, lang niet alle Dravers koersen als tweejarige. Wat betreft je tweede punt: de ene is er wel aan toe, de andere niet, dat is ter beoordeling aan de eigenaar en trainer.

Wat is eigenlijk de reden dat ze zo vroeg beginnen, sommige dan?

WendyBZ

Re: Publiek ziet in Wolvega alleen maar draver Anni Friesinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:32