Nederlanders houden laatste dag NIC Assen in eigen huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Nederlanders houden laatste dag NIC Assen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 22:36

Nieuwsredactie

Edward Gal rijdt Moorlands Totilas naar 90.083% in afsluitende Kur op Muziek

De laatste dag van het NIC begon met een kleine tour op 1.15m/1.20m niveau. Deze werd gewonnen door Dennis van den Brink met de zesjarige Waralda (v. No Limit). Hij kwam foutloos rond in 35,47 seconden. De nummer twee is Natasja Winninghoff met de schimmel Centolys W (v. Cento). Zij kwamen foutloos rond in 41,34 seconden. Derde werd Nella Bijlsma met Wholerna (v. Lovis Corinth). In de kleine tour op 1.25m/1.30m niveau werd Anne Bakker met Taciende (v. Kojak) eerste. Maaike Koopmans werd tweede met de Karandasj merrie Soraya. Nella Bijlsma werd derde met Wimette, ook een dochter van Karandasj.

De finale om de Eurohill Drenthe Cup op ZZ niveau werd gewonnen door Marianne Boerema met Nizarmo (v. Landwind II).

Broertjes van Asten zijn aan elkaar gewaagd
De strijd om de Roelofs Wegenbouwprijs op 1.45m niveau is gewonnen door Matthijs van Asten met de bruine VDL Groep Sydney V (v. Kigali). Hij kwam foutloos rond binnen 58, seconden. Hij was daarmee 0,17 seconden sneller dan Leopold van Asten die met de twaalfjarige vos VDL Groep Juke Box (v. Pacha des Sevres) eveneens foutloos bleef. Matthijs mag €1.500 mee naar huis nemen, Leopold gaat met €1.200 naar huis. Michael Greeve met Uncle Berry (v. Andiamo Z) werd derde. De Amerikaanse Laura Kraut nestelde zich op de vierde plaats met de veertienjarige My Boy. Eric van der Vleuten werd met VDL Groep Cannelina (v. Carthago Z) zesde. Beste Belg was Francois Mathy jr. met Unique op de negende plaats.

Geheel Nederlands podium bij Grote Prijs van Drenthe
In de Grote Prijs van Drenthe die op 1.55m hoogte werd gesprongen reden 49 ruiters mee, vijf daarvan zijn voortijdig gestopt. Slechts zeven ruiters haalde de barrage. Zes daarvan waren Nederlanders, de andere was de Amerikaanse Laura Kraut die met Unique (v. Indoctro) een aantal balken meenam en een weigering had en daarmee werd ze dus zevende. Slechts drie ruiters bleven foutloos. Michael Greeve met de bruine kwpnruin Ronaldo (v. Cash) was echter het snelst met 38,42 seconden. Hij mag €11.000 meenemen. Uriel Taken met Rendez Vous (v. Ohio van de Padenborne) werd tweede met 39,37 seconden. Eric van der Vleuten bezette met de merrie VDL Groep Utascha SFN, het eerste paard dat aangekocht is door het Springpaardenfonds, de derde plaats met 39,59 seconden. Matthijs van Asten met de Hoslteinse VDL Groep Castella (v. Concerto II) had van de vierfouters wel de snelste tijd (39,68 seconden) en daarmee werd hij vierde. Gevolgd door Vincent Voorn met Audi's Cierania Z (v. Carentano Z). Wout Jan van der Schans met P-Pilot (v. Epilot) werd zesde. De beste Belg mistte de barrage vanwege een tijdfout. Niels Bruynseels met Aluna (v. Polydiktus van de Helle) werd daarmee achtste.

Edward Gal en Hans Peter Minderhoud
De dag werd afgesloten met de dressuur. In de Intermedaire I startte maar drie ruiters. De rubriek werd gewonnen door Hans Peter Minderhoud met Freebird Ucelli (v. Olivi). Zij scoorden 76.333%. Diederik van Silfhout met Trappel (v. Havel) werden tweede met 71%. Joyce Heuitink met de nrps goedgekeurde Wup (v. Welt Hit II) kregen 70.75%.

Met de Grand Prix Kur op Muziek werd gestreden om de Moorland Stables Prijs. Vijf ruiters deden mee. Edward Gal en Moorlands Totilas (v. Gribaldi) kwam als laatste in de ring, maar ging er wederom met de eerste prijs vandoor. Het duo swingde soepeltjes naar 90.083%. Geen nieuw wereldrecord, maar wel ruim genoeg voor de eerste plaats. Zijn partner, Hans Peter Minderhoud, moest deze maal genoegen nemen met de tweede plaats, hij reed Tango IPS (v. Jazz) naar 76.25%. Een verschil van ruim 13%. Derde werd Christa Laarakkers met Ovation (v. Cabochon). Zij kregen van de jury 74.167%. Marlies van Baalen met BMC Phoebe (v. Regazonni) werd met 72.417% vierde, gevolgd door Patrick van der Meer met Ogami (v. Cabochon) met 69.833%. Op de zesde plaats eindigde Liseon Kamper en Special Gift (v. Montecristo) met 67.083%.

Bomba

Re: Nederlanders houden laatste dag NIC Assen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:19

Ik vond Ucelli T absoluut het gaafste paard wat er bij liep! Hij moge dan misschien niet zo spectaculair zijn als Totilas, maar wát een beest. Zoveel schwung en gummi, echt een prachtige verschijning met briljante onderdelen in de proef.
Vond de 72% van Marlies van Baalen zeer onterecht trouwens... Phoebe was de hele proef ontzettend gespannen en heeft vrij weinig goede onderdelen laten zien.. :O

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:28

Bomba schreef:
Ik vond Ucelli T absoluut het gaafste paard wat er bij liep! Hij moge dan misschien niet zo spectaculair zijn als Totilas, maar wát een beest. Zoveel schwung en gummi, echt een prachtige verschijning met briljante onderdelen in de proef.
Vond de 72% van Marlies van Baalen zeer onterecht trouwens... Phoebe was de hele proef ontzettend gespannen en heeft vrij weinig goede onderdelen laten zien.. :O

En wat vond je van Totilas in het "echie"?? ;)

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:46

Ja... onwijs gaaf, maar ik vind het ook in het echt te overdreven. Ook de rest die mee was zei dat het niet meer in verhouding was. Maar als je daar niet over nadenkt is het een onwijs gaaf paard.

Maar als ik moest kiezen, ging ik voor Ucelli.

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:50

Vond Hans Peter Minderhoud met Tango ook een erg leuke combinatie!!!

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:52

Wat heeft Adelinde gedaan?

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:57

seabiscuitje schreef:
Wat heeft Adelinde gedaan?

Ze vertelde wat over zichzelf en hoe ze zichzelf traint voor wedstrijden. Ook vertelde ze over de ervaringen in Windsor en tot slot heeft ze de kur gereden :D

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:58

Ja Tango was ook echt heel leuk! Heel aansprekend paard :)

Ja wat Marnixx zegt inderdaad! Parzival deed halverwege z'n tong over het bit en ze hadden dus even een paar haperingen en een passage wilde hij niet echt aanpakken, best wel zonde maar dat kan iedereen een keer overkomen.. maar verder perfecte piaffe's enzo.. En wat een talent heeft dat paard zeg.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 00:14

ik vond de score van totilas wel een beetje aso, zaten nog best wat fouten in! maar ondanks dat blijft het een gave bok! :D

punten van marlies vond ik ook errug hoog := ze hing er de hele proef aan, en reed hem heel onrustig, met gigantisch veel spanning en een harmonica nekje :=

(Niet dat ik het zelf beter kan, maar vond het er neit uit zien :o )

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 08:05

Vriendin van mij mocht van de week meerijden in de GP en die werd wel enthousiast over Totilas.

De discipline die Edward Gal ook liet zien bij het inrijden door telkens het perfecte te vragen van zijn paard, zijn hulp altijd perfect te blijven geven, dat alleen al schijnt een clinic voor vergevorderden te zijn geweest.

Jammer dat ik zelf niet kon komen, volgend jaar zet ik het wel op de agenda!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 08:47

Ik vond dat er wel erg hoog gescoord werd in de dressuur. Marlies van Balen had nooit in de 70% mogen krijgen. Ik kreeg er een onwijs rare smaak van in de mond. Misschien werd er wel hoog gepunt, om meer ruiters naar Assen te krijgen volgend jaar?
En een ding zijn we over eens (toch?) Die vrouwelijke speeker die mag nooit weer komen.... om je echt dood aan te ergeren.
"Edward heeft 90% gereden en voor de snelle rekenaars onder ons.... dat betekent dat hij een gemiddelde had van een 9!!!!"
duuuuuhhhhh..............!!!!

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:18

haha ja die was echt erg idd :=
haar stem deed me aan Marijke Helwegen denken :+

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:57

Ja zij was inderdaad echt heel erg... Vond het ook bijzonder ongepast en onaardig dat ze tegen Adelinde zei: "Nou ik vind jou veel leuker dan Lotje en Diederik".....

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:08

Laura en Unique hadden geen 7 balken!
Laura en Unique hadden 4 balken, een weigering en tijdfouten!

En voor zijn 2e GP was dat een súper prestatie van hem! :D

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:17

Vond de spreker echt niks..
Vond haar kleding niet echt gepast en maakte echt teveel fouten!!
Soms sprak ze echt met kindertaal. vinden jullie het leuk? jaaaaa

Hermoso_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:17

Haha, ik ergerde me ook erg aan die spreekster de Muts. Ik vond haar erg op Martine Bijl klinken...

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:41

Idd, vreselijke spreker, alleen die rok al.
En hebben jullie ook die mooie sloffen gezien van Edward Gal. Haha, heb me rot gelachen.

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:01

Hahhahaa wij hebben ook echt de dikste lol gehad om de ugs van edward! :p

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:07

Edward is gewoon mega hip! :+
Wel lekker warm natuurlijk..

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:19

Haha ja dat is wel zo, maar een witte rijbroek kousen en dan uggs er onder, nee haha.

louise_jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:30

Ik moest voor onze rijvereniging vrijwilligen zaterdag en zondag, en mocht de hele dag parcourhulp zijn. Ik had echt de allerbeste plek, totilas reed bijna over mijn tenen heen, als ik me arm uitstrekte kon ik hem aanraken :D maar dat deed ik maar niet, had hij vast niet zo leuk gevonden. Maar was wel echt geweldig, boven verwachtingen!

louise_jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:43

en die spreker was idd het meest irritante mens dat er op deze aardbol rondloopt. Ook die opmerking met Trappel die een beetje begon te hupsen: oh kijk, Trappel begint te 'trappelen' van ongeduld hahaha :Z :+ wat een mens. Ook van te voren zat ze al de hele tijd met van die enorme 'spuit 11' opmerkingen tegen ons, dat we bak al open moesten doen VOOR het paard erin wilden (lijkt me duidelijk, ik ga niet wachten tot het paard bij A staat te wachten) en dezelfde opmerking voor als de kur af was, dat we dan de bakrand open moesten doen voor het paard er was, en argh ze was verschrikkelijk irritant. Deed me denken aan een stoffige professor van wie ik bij college altijd na een paar minuten al in een coma lig.

Kimberly1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:46

wie was die speaker dan..?

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:15

Haha idd die uggs van Edward! We hebben ons rot gelachen, geweldig! Staat ie daar midden in de bak in zijn witte broek met zwarte sokken en daar onder bruine uggs! Vond het wel bij hem passen haha. MAAR die dingen zijn natuurlijk ook wel lekker warm als je stil moet staan daar in de hal. En die speaker... echt vreselijk die mag echt niet meer komen! Die opmerking tegen Adelinde over lotje enzo, dat kan toch echt niet.... en die jurk haha. Wat een vreselijk mens, niet om haar zelf maar als speaker, nou nee bedankt.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:55

Ik heb die uggs niet gezien (helaas :D )

Die vrouwelijke spreker vonden wij ook helemaal niks!!! Die hoeft echt niet weer te komen, dat was het enige minpuntje van de avond. Iedereen die om ons heen zat op de tribune vond haar ook al zo erg.
Verder was het natuurlijk super gaaf om Totilas in het echt te zien!! Ookal vond ik hem wel een beetje overgewaardeerd in punten. Ik was ook heel erg onder de indruk van Tango, wat een leuk beest is dat :)